Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Grafisk Design Grundlæggende

Arbejder du med marketing, kommunikation og SoMe men mangler en grafisk værktøjskasse, så du selv kan producere professionel grafik?Dette unikke crash-kursus i grafisk design er målrettet dig, der arbejder med marketing og kommunikation og som selv skal kunne udarbejde grafisk materiale som bannerbilleder, infografikker, flyers, SoMe grafik og design til tryk.

Kurset giver dig praktisk viden om farveteori, komposition, opsætning og layout, så du sikrer, at dine grafikker får et professionelt grafisk udseende.

Forudsætninger

Du behøver ingen forkundskaber indenfor grafisk design eller Adobe programmerne for at deltage. Kurset er målrettet dig, der skal lære lige præcis dét, du har brug for, så dine grafiske opgaver får et bedre og mere professionelt resultat.

Deltagerprofil

Dette kursus er til marketing- og kommunikationsmedarbejdere, SoMe ansvarlige, projektledere, journalister, selvstændige og andre, der skal producere professionelt-udseende grafik til sociale og digitale platforme.

Udbytte

  • Du lærer de vigtigste grundprincipper og regler for grafisk design samt hvordan du bruger disse i praksis ved at forstå farvevalg, kontrast, placering, form og læsbarhed i dine grafiske produktioner.
  • Du får også en rundtur i et par af Adobes mest populære programmer, hvor vi ser på effektiv og nem produktion af grafik, billeder og elementer ved brug af skabeloner, der kan genbruges igen og igen.
  • Du bliver undervist af en grafisk designer, art director og certificeret Adobe instruktør med lang produktionserfaring fra virksomheder som bl.a. Carlsberg og Berlingske.

Indhold

Design i praksis
Vi ser konkrete eksempler på godt design i praksis og grafik til forskellige formater, formål og platforme. Hvad fungerer, hvad fungerer ikke – og hvorfor?
Grundprincipper for grafisk design
Du får styr på de vigtigste regler og principper for grafisk design. Denne viden sikrer, at det grafiske materiale, du udarbejder, får et professionelt udseende. Du lærer også betydningen af kontrast, placering, form og dybde i grafiske elementer.
Farveteori og farvers påvirkning
Du får et lynkursus i farveteori og lærer at vælge farver, der signalerer dét, du gerne vil få frem med dine grafikker.
De vigtigste do's and dont's i grafisk design
Ved at kende do’s and dont’s vedrørende layout og komposition af grafiske elementer vil du opleve, at dine grafikker og billeder bliver bedre til at få dine budskaber frem.
Typografi og læsbarhed
Få et indblik i typografiens verden og lær grundreglerne for, hvad der kendetegner rigtig brug af typografi, der sikrer, at din tekst er læsbar og let forståelig.
Rundtur i relevante Adobe programmer
På kurset kigger vi sammen på, hvordan du bedst kan løse konkrete grafiske opgaver, og du får prøvet din nye grafiske viden i relevante Adobe programmer som Photoshop, Illustrator og InDesign.
Gør dit arbejde nemmere med skabeloner og templates
Vi viser dig, hvordan du ved brug af skabeloner kan arbejde mere effektivt med grafisk design. Du får overblikket over, hvor du kan hente grafiske skabeloner til sociale medier, brochurer, bannere og flyers og lærer, hvordan du genbruger disse i dit daglige arbejde.

Underviser

Kristian er selvstændig grafiker, illustratør og skønlitterær forfatter. Kristians spidskompetencer er indenfor Illustrator og InDesign samt visuelle kurser i grafisk design, layout, typografi og kreativitet.

Se vores øvrige kurser indenfor marketing
Har du faglige spørgsmål, så kontakt:
Andre kigger også på