OneDrive - FAQ (for kursusdeltagere)

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

FAQ OneDrive

OneDrive - FAQ (for kursusdeltagere)

Hvad bruges OneDrive til?

På Teknologisk Institut bruger vi OneDrive til at uploade kursusmateriale, så du allerede inden kurset har adgang til materialet.


Hvordan kommer jeg til Onedrive?

Ca. 14 dage før kursusafholdelse modtager du en velkomstmail navngivet ”Velkommen til (kursustitel)”.

I denne mail vil der være et link til OneDrive under afsnittet ’ Materiale’. Ved at trykke på linket åbnes OneDrive i en browser.


Kan alle få adgang til OneDrive?

Linket til OneDrive er et unikt link, som er tilgængeligt for alle, der har fået det tilsendt. Det bør derfor være muligt for alle at tilgå linket uden problemer.


Hvorfor kan jeg ikke få adgang til OneDrive?

Hvis linket til OneDrive fra indkaldelsesmailen ikke virker, kan du gøre følgende:

  1. Hvis du er tilkoblet et sikret erhvervsnetværk, kan der være visse blokeringer. Log af netværket, tilgå et nyt netværk og prøv det tilsendte link igen
  2. Hvis du er logget på en VPN-forbindelse, kan der være visse sider, der er blokeret. Log derfor af netværket, og prøv det tilsendte link igen
  3. Nogle browsers understøtter ikke OneDrive. Prøv derfor at åbne linket i en anden browser - fx Explorer
  4. Sørg for, at din firewall ikke blokerer OneDrive. Prøv at slå den fra, og åbn linket igen


Kan jeg uploade materiale til OneDrive?

Nej, det er kun underviser, der kan uploade materiale til OneDrive.


Hvorfor kan jeg ikke downloade materiale fra OneDrive?

Har du problemer med at downloade materiale fra OneDrive, kan du gøre følgende:

  • 1. Vælg de filer eller mapper, du vil downloade ved at pege på hvert element og klikke på det runde afkrydsningsfelt, der vises.

Vælg de filer eller mapper, du vil downloade, ved at pege på hvert element og klikke på det runde afkrydsningsfelt, der vises.

  • 2. Vælg derefter ’Download’

Vælg derefter ’Download’
 
OBS: Knappen ’Download’ vises kun, når filer eller en mappe er markeret.

Vær også opmærksom på, at knappen ’Download’ nogle gange kan forsvinde, hvis du opdaterer websiden, mens du kigger på en mappe. Hvis dette er tilfældet, kan du gå et niveau op i mappestrukturen og vende tilbage eller lukke den pågældende fane i browseren og gå ind i mappen igen.

  • 3. Hvis du bliver spurgt om du vil gemme filen, skal du vælge ’Gem’ eller ’Gem som’ og gå til den placering, hvor du vil gemme filen.

OBS: Nogle browsere gemmer i en standardmappe til overførsler på computeren. Hvis du ikke kan finde dine downloadede filer, kan det derfor være, at de ligger i denne mappe.


Hvorfor er der ikke noget materiale på OneDrive?

Det er underviser, der uploader materiale til OneDrive. Hvis der ikke er noget materiale uploadet til OneDrive, er det fordi underviser enten ikke har uploadet materialet endnu, eller fordi du får undervisningsmaterialet leveret på første kursusdag.


Hvorfor kan jeg ikke komme ind på OneDrive efter 30 dage?

Linket til OneDrive er aktivt i 30 efter kurset, så hvis der er gået længere tid siden kurset blev afholdt, er det ikke muligt at tilgå OneDrive længere.

Tilbage til "FAQ - OneDrive" >>