Deltag på dette intensive kursus, der giver dig indsigt og værktøjer til at skabe succesfuld B2B marketing, der både understøtter og fremmer salget i din virksomhed.
B2B marketing og salg er komplekst og under stor forandring i disse år. Nyeste undersøgelser fra 2022 viser, at en potentiel B2B-kunde i gennemsnit interagerer 31 gange med en leverandør, før de køber. Langt de fleste interaktioner sker indirekte gennem websider, whitepapers, messebesøg, nyhedsmails, sociale medier mv. – altså lang tid inden sælger kommer i direkte kontakt med kunden.
Det estimeres, at 80% af B2B-kunders købsbeslutning i dag bliver truffet før kunden kontakter en leverandør. Det stiller krav til, at marketingafdelingen sikrer, at du som leverandør er synlig og kommunikerer med relevante informationer i alle de touch points, som kunderne benytter i deres indledende research, før de foretager et nyt køb.
Kurset er udviklet til dig, der arbejder med eller har ansvaret for B2B marketing. Du savner indsigt og værktøjer til at lykkes med den svære disciplin at lave B2B marketing, der skaber dokumenterbare resultater. Du er formentlig på udkig efter værktøjer til at aligne og optimere samarbejdet på tværs af organisationen for at opnå det fulde udbytte af din kommunikations- og marketingindsats.
Brancher og kunder er naturligvis forskellige, men de fleste, der arbejder med B2B-marketing, oplever en eller flere af nedenstående udfordringer:
Kurset giver dig indsigt og værktøjer til at mestre:
Malene er meget nede på jorden og forklarer på en god og forståelig måde, så alle føler sig hørt. Der er plads til mange forskellige "niveauer" på kurset. Hun er enormt kompetent og dygtig, og man kan mærke, hun har en stor viden, der er bundet op på teori og praksis. Det gør kurset meget relevant.- Celine Dyrelund Vestergaard Rackhosting ApS
Jeg synes Malene havde et godt program og havde mange gode opsummeringer. Hun havde både fagligt fokus og indblik i hverdagen som marketeer og hvordan man sikre at man gør en reel forskel med sit arbejde i stedet for at drukne i driftsopgaver.- Nanna Fock Vækst og Video v/Nanna Fock
Malene har mere end 20 års erfaring med strategisk, datadrevet og salgsunderstøttende B2B marketing som marketingansvarlig i bl.a. DB Schenker, Telenor og Eniro. Fælles for alle virksomheder har været, at marketingssucces afhang af et tæt samarbejde med de forskellige tekniske produkt- og salgsteams i organisationen. De seneste 7 år har Malene arbejdet som uafhængig virksomhedsrådgiver.
Taastrup 25. - 26. november 2024 |
Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.
Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til kurser@teknologisk.dk