Kurser

Fremragende2 dages kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Salgsgenererende B2B marketing

25. - 26. november 2024 Taastrup
DKK  11.999
ekskl. moms
Nr. 91200 A
4,8
Fremragende
10 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.

Deltag på dette intensive kursus, der giver dig indsigt og værktøjer til at skabe succesfuld B2B marketing, der både understøtter og fremmer salget i din virksomhed.

80% af købsbeslutningen skal i dag generes af B2B marketing

B2B marketing og salg er komplekst og under stor forandring i disse år. Nyeste undersøgelser fra 2022 viser, at en potentiel B2B-kunde i gennemsnit interagerer 31 gange med en leverandør, før de køber. Langt de fleste interaktioner sker indirekte gennem websider, whitepapers, messebesøg, nyhedsmails, sociale medier mv. – altså lang tid inden sælger kommer i direkte kontakt med kunden.

Det estimeres, at 80% af B2B-kunders købsbeslutning i dag bliver truffet før kunden kontakter en leverandør. Det stiller krav til, at marketingafdelingen sikrer, at du som leverandør er synlig og kommunikerer med relevante informationer i alle de touch points, som kunderne benytter i deres indledende research, før de foretager et nyt køb.

Deltagerprofil

Kurset er udviklet til dig, der arbejder med eller har ansvaret for B2B marketing. Du savner indsigt og værktøjer til at lykkes med den svære disciplin at lave B2B marketing, der skaber dokumenterbare resultater. Du er formentlig på udkig efter værktøjer til at aligne og optimere samarbejdet på tværs af organisationen for at opnå det fulde udbytte af din kommunikations- og marketingindsats.

Udbytte

  • Du bliver i stand til hurtigt og velbegrundet at prioritere, hvilke marketingindsatser der bedst betaler sig, når der er flere marketingopgaver, end der er tid og penge til
  • Du lærer, hvordan du får kollegaer i ledelse, salg og service til at bakke op om dine marketingaktiviteter, så de opnår den effekt, du ønsker.
  • Du får værktøjer til at måle effekten og synliggøre de positive sammenhænge mellem dine marketing- og salgsaktiviteter
  • Du får nemmere ved at argumentere for, hvordan marketing bidrager til omsætning – også selvom det ikke er marketing, der nødvendigvis har den sidste hånd på kunden
  • Du får konkrete metoder til, hvordan du bedre udnytter den viden og de data, du allerede har til både at kunne optimere performance og dokumentere effekten af dine marketingaktiviteter
  • Du bliver bedre til at udnytte interne ressourcer qua øget samarbejde på tværs af organisationen

Indhold

Brancher og kunder er naturligvis forskellige, men de fleste, der arbejder med B2B-marketing, oplever en eller flere af nedenstående udfordringer:

  • Der er begrænset tid og penge til at lave alt på én gang. Det stiller store krav til prioritering af dine ressourcer.
  • Det kan være svært at samarbejde optimalt med salgsteamet, fordi de ofte har en anden prioritering eller måde at arbejde på. Det medfører, at du skal kunne motivere dem til at følge bedre op på leads og/eller dele det content, som du har udviklet.
  • Uanset om du har adgang til data eller ej, så er det svært at dokumentere effekten af de marketingaktiviteter, der gennemføres, fordi de ofte indgår i en lang og kompleks købsproces. Det betyder, at du skal kunne udnytte de data du har bedst muligt, så du kan dokumentere effekten af de forskellige marketingaktiviteter.

Kurset giver dig indsigt og værktøjer til at mestre:

  • Gennemgang af grundlæggende forudsætninger for B2B marketing, der skaber forretningsmæssige resultater
  • Indblik i hvor B2B-kunderne er på vej hen – trends og fakta
  • Metoder, værktøjer og øvelse i prioritering af ressourcer – og skabe fundamentet for en fælles referenceramme på tværs af organisationen
  • Gennemgang af metoder og værktøjer til alignment at kommunikation og marketing for opnåelse af synergi og synlig performance, samt planlægning af hvordan viden omsættes til handling
  • Kom i gang med at arbejde struktureret med udnyttelse af data i forhold til optimering og synliggørelse af marketingperformance

Anmeldelser af Salgsgenererende B2B marketing

4,8
 
Fremragende Baseret på 10 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.
Fremragende
Meget godt
Godt
Mindre godt
Ikke godt
Malene er meget nede på jorden og forklarer på en god og forståelig måde, så alle føler sig hørt. Der er plads til mange forskellige "niveauer" på kurset. Hun er enormt kompetent og dygtig, og man kan mærke, hun har en stor viden, der er bundet op på teori og praksis. Det gør kurset meget relevant.
 - Celine Dyrelund Vestergaard Rackhosting ApS
Jeg synes Malene havde et godt program og havde mange gode opsummeringer. Hun havde både fagligt fokus og indblik i hverdagen som marketeer og hvordan man sikre at man gør en reel forskel med sit arbejde i stedet for at drukne i driftsopgaver.
 - Nanna Fock Vækst og Video v/Nanna Fock

Form

Kurset består af 2 undervisningsdage, hvor der veksles mellem gennemgang af viden/værktøjer, øvelser samt diskussion af cases og aktuelle udfordringer. Undervejs vil der være rig mulighed for aktiv deltagelse via spørgsmål og svar samt erfaringsudveksling med dine meddeltagere.
 
25964
Underviser

Malene Jordt Andersen

5/5 (10 evalueringer) 
Baseret på alle evalueringer af underviseren fra de seneste 5 år.

Malene har mere end 20 års erfaring med strategisk, datadrevet og salgsunderstøttende B2B marketing som marketingansvarlig i bl.a. DB Schenker, Telenor og Eniro. Fælles for alle virksomheder har været, at marketingssucces afhang af et tæt samarbejde med de forskellige tekniske produkt- og salgsteams i organisationen. De seneste 7 år har Malene arbejdet som uafhængig virksomhedsrådgiver.

Vælg dato

Taastrup
25. - 26. november 2024