Test dig selv! Hvor effektive er dine arbejdsvaner?

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

Test hvor effektive dine arbejdsvaner er her >>

Test dig selv! Hvor effektive er dine arbejdsvaner?

Kender du fornemmelsen af en arbejdsdag, hvor du ikke synes at du nåede det, du havde tænkt dig? En vej til at få mere fra hånden er ved at få mere effektive arbejdsvaner. Det handler om tage kontrol over tiden gennem proaktivitet og skarp prioritering – og så kende de værktøjer du kan benytte til at håndtere arbejdsopgaverne, bevare overblikket og planlægge arbejdsdagen.

De fleste mennesker benytter allerede planlægningsværktøjer i en eller anden form. Det kan fx være to-do-lister, planlægning i kalenderren eller post its. Men kendetegnende for rigtig mange er også, at det er en mere eller mindre ubevidst strategi og ikke en konsekvent anvendelse.

Effektive arbejdsvaner er derimod at du aktivt tager stilling til hvilke metoder der virker for dig og dine arbejdsopgaver og så anvender metoden konsekvent. Effektive arbejdsvaner er fx:

  • Lær at prioritere dine opgaver rigtigt
  • Planlæg kun ca. 60% af din dag og gem resten til uforudsete ting
  • Tjek mails få gange om dagen, så du ikke hele tiden bliver forstyrret
  • Undgå at udskyde eller springe over vigtige opgaver

Tag testen og se hvor effektive dine arbejdsvaner er: