Webinarer på Teknologisk Institut - FAQ

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

Se det store udvalg af gratis webinarer her.

Webinarer på Teknologisk Institut - FAQ

Hvad er et webinar?
Et webinar er et live web seminar, hvor du online møder underviser og andre deltagere. Undervejs kan du chatte med deltagerne og stille spørgsmål til underviseren/værten. Det eneste du behøver, er en computer, smartphone eller tablet med internetadgang og lyd samt en stille og rolig plads.

Hvordan deltager jeg på et webinar?
Du deltager via en computer, smartphone eller tablet med adgang til Internettet. Omkring en uge før webinaret sender vi dig en mailindkaldelse med link til webinaret og information om, hvordan du får adgang til webinaret.

Hvad gør jeg med linket fra mailindkaldelsen?

Indsæt linket i din browser eller app’en. Klik på "Enter as a Guest" og udfyld dit navn.

Mit link virker ikke?

Dit link burde virke 15 min. før webinaret afholdes.

Krav til internetbrowser:
Du kan bruge de fleste browsere, fx Internet Explorer (version 8 eller senere), Google Chrome, Mozilla Firefox eller Safari. OBS: Du kan ikke køre via Citrix (remote desktop) eller lignende, for så virker lyden ikke!

Cookies kan være forstyrrende for afvikling af webinar, så hvis du oplever problemer med den browser, du plejer at bruge, så prøv at bruge en anden til webinaret.

Installation af Adobe Flash program
Hvis du ikke har Flash på din PC, vil du blive bedt om at installere dette program for at webinaret kan vises i din internetbrowser. Vær derfor opmærksom på, om din browser blokerer for denne installation.

Hvis du er i tvivl om din computer er klar til deltage på webinar, kan du teste din netforbindelse og tjekke, om du har seneste version af Adobe Flash ved at gå ind på siden Adobe Connection Test. Bemærk dog, at det er kun de første 3 punkter, der er relevant for dig som deltager. (Add-in bruges kun af undervisere).

Skal jeg have hovedtelefoner, mikrofon eller web cam?
Du skal have lyd i form af højtalere eller hovedtelefoner. Vi anbefaler klart hovedtelefoner. Vær opmærksom på, at du evt. selv skal tilpasse dit lydniveau.

Du skal hverken have mikrofon eller web cam for at deltage i et webinar.

Kan jeg deltage via smartphone eller tablet?
Ja, du kan sagtens deltage via smartphone eller tablet. Download app’en: ”Adobe® Connect™ Mobile” og indsæt linket i app’en fra din mailindkaldelse til webinaret.

Hvordan fungerer app’en i forhold til at deltage via computer?
Vær opmærksom på at app'en er lidt begrænset i forhold til computeren. Nogle elementer kan ikke anvendes. Via app´en har du ikke adgang til downlads og links, du kan ikke se polls, og delt materiale skal vælges i en anden visning. Men de grundlæggende funktioner: Se slides, lytte og chatte – fungerer fint.

Hvordan stiller jeg spørgsmål til underviseren?
Når du deltager på webinaret, kan du stille spørgsmål til underviseren/værten og chatte med de andre deltagere via online chat.

Lydprøve
For at du kan afprøve lyden, afspiller vi musik fra 30 min. før start og holder mikrofonlydprøve ca. 15 min. før starttidspunktet. Når webinaret begynder, vil underviseren eller værten begynde at tale. Musikken kommer fra en musikafspiller i webinaret, som du selv kan styre ved at skrue op og ned eller sætte på pause.

Jeg hører ingen lyd!
Hvis du ikke kan høre hverken musik eller tale, når webinaret begynder, bedes du gøre følgende:
  1. Tjek, at du ikke har sat din computer, smartphone eller tablet på lydløs.
  2. Skru op for lyden på computer, smartphone eller tablet.
  3. Tjek – via dit kontrolpanel på computeren – hvilken kanal lyden er sat til at komme ud af (fx headset eller computerens højtalere)
  4. Hvis du stadig ikke kan få lyd på (eller hvis du mister lyden undervejs), kan det løse problemet at:
    • logge af webinaret
    • lukke alle browservinduer
    • logge på igen via linket
  5. Angiv i chatten, at du har problemer med lyden, hvorefter underviseren/værten kan hjælpe med problemet inden mødet starter.