Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Servitize.DK - Udvikl jeres serviceforretning og øg omsætningen

Carsten  Christiansen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 24.

Et par hænder er ved at skrue en ledning fast med en skruetrækker.

Servitize.DK - Udvikl jeres serviceforretning og øg omsætningen

Der var engang, hvor fremstillingsvirksomheder lavede ting for folk, og servicevirksomheder gjorde ting for folk. Sådan er det ikke længere. Servitization har for alvor ændret det billede. Før var fokus på at koble serviceaftaler på et produktkøb, i dag bliver smarte, digitale teknologier som IoT og Cloud Computing mere og mere udbredt og ikke mindst en konkurrencefordel og differentieringsparameter for de virksomheder, der formår at udnytte potentialet.

Det potentiale kan vi hjælpe din virksomhed med at forløse i forbindelse med vores deltagelse i projektet Servitize.dk. Frem til og med 2021 har du nemlig muligheden for at deltage i et fuldt finansieret forløb med konsulenter fra Teknologisk Institut, hvor vi sammen arbejder med at udvikle og implementere et servicekoncept, der kommer både din virksomhed og dine kunder til gode.

Industriens Fond har skudt 29 mio. i projektet, som løber over 3 år. I løbet af de 3 år får 130 virksomheder mulighed for at arbejde hands-on med deres service sammen med eksperter, der styrer forløbet og guider jer i processen.

Går du med tanker om eller idéer til en udvidelse af din serviceforretning, så vil vi meget gerne tage en uforpligtende snak med dig.

SERVITIZATION I TAL

Undersøgelser udarbejdet for Industriens Fond viser, at mange fremstillingsvirksomheder kan øge omsætningen med 25-30% ved at skalere deres serviceforretning.

Tilsvarende viser en undersøgelse fra PA Consulting i 2017, at op mod 75% af de europæiske industrivirksomheder vurderer, at service, der er knyttet op på produkter, bliver en stadig vigtigere del af forretningen de næste 3-5 år.

Hvordan foregår et Servitize.DK-forløb?
Et Servitize.DK-forløb er ikke er åbent forløb, men derimod individuelt. Det vil sige, at det foregår ude hos din virksomhed, på dine præmisser og på datoer der passer i din kalender. Forløbet er struktureret i fem faser bestående af en række workshops og noget hjemmearbejde der i mellem.


Din virksomhed kan deltage, hvis:

  • I er en produktionsvirksomhed
  • I er en lille eller mellemstor virksomhed (10-250 ansatte)
  • udvikling af jeres service er et strategisk indsatsområde
  • ledelsen deltager aktivt i forløbet
  • I prioriterer en bred medarbejderinddragelse.

Hvis ovenstående punkter passer på din virksomhed, er du meget velkommen til at kontakte Carsten, hvis kontaktoplysninger du kan se ude til højre, eller en af vores Servitize.dk-konsulenter:

troelsrune
Tlf. 7220 1689Tlf. 7220 2818
Email: tbea@teknologisk.dkEmail: rsm@teknologisk.dk

Du kan læse mere om projektet i pressemeddelelsen fra Industriens Fond.

Du kan også læse mere om, hvordan vi kan hjælpe dig i gang med din serviceforretning i denne pdf: