Lær at udvikle dine medarbejdere… Og dig selv!

Marie  Rohrsted

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72201039

Lær at udvikle dine medarbejdere - og dig selv

Lær at udvikle dine medarbejdere… Og dig selv!

Hvordan udvikler du dine medarbejdere så deres fulde potentiale kommer i spil?

Det er et grundlæggende og kompleks spørgsmål for enhver leder. Typisk er svaret coaching, mentorordninger, feedback og kompetenceudvikling i form af kurser og uddannelser, erfaring, samt at forstå medarbejdernes behov og motiver. Og så er der nogle mere subtile aspekter som at lære af fejltagelser. Som leder er du nødt til at tænke grundigt over, hvordan du håndtere fejl. For hvis du straffer medarbejdere der begår fejl, risikerer du at blokere risikovilligheden.

    Overstående er alle gode svar på dette komplekse spørgsmål, men den vigtigste mangler - UDFORDRING! For mennesker udvikler sig først og fremmest gennem udfordring - ved at komme ud af deres komfortzone.

     

    Udfordringer gør forskellen

    Undersøgelser viser at de medarbejdere der virkelig gør en forskel i deres job, er de medarbejdere der er blevet udfordret på et tidligt tidspunkt i deres karriere. De har lettere ved at springe mellem udfordringer og problemstillinger og de er ikke bange for at komme ud af deres komfortzone.

    Læs mere om vores kurser inden ledelse:

     

    Kom ud af komfortzonen og lær at løbe en risiko

    En af udfordringerne ved at udfordre sine medarbejdere er, at jo større udfordring, jo større er risikoen for, at folk vil begå fejl. Hvis du giver dine medarbejdere udfordringer, er du derfor også nødt til at styre risiciene. Coaching, feedback og kompetenceudvikling bør alle ses som risikostyring.

    Læs mere om vores kurser inden for coaching:

     

    Der er en tid til kompetenceudvikling...

    Så hvad er det bedste tidspunkt for kompetenceudvikling? Det er, når folk lige har påtaget sig nye ansvarsområder eller et stort nyt projekt. Paradoksalt nok er det bedste tidspunkt, når folk ikke er tilgængelige, fordi de er så udfordret.

    Artiklen er oversat fra Paul Evans tidligere artikel “Developing Your People… and Yourself” til Teknologisk Instituts nyhedsbrev Lederupdate.