Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen
19146 - Spørgsmål og coaching som ledelsesværktøj

Spørgsmål som ledelsesværktøj - coachende lederstil

Større engagement, styrket samarbejde og bedre resultater, få værktøjer og træning der gør dig endnu mere kompetent og skarp til at stille spørgsmål. Det er brugbart i alle sammenhænge, fx 1:1 samtaler, procesledelse, møder og teamprocesser.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 9 besvarelser

Spørgsmål med omtanke skaber mere værdi

Hver gang du stiller et spørgsmål udstikker du også en retning for kommunikationen. Gode spørgsmål styrker udvikling, refleksion og læring. Når man som leder, facilitator eller sparringspartner er mere bevidst om hensigten med de spørgsmål man stiller og hvilken effekt de giver så bliver samtalerne langt mere værdiskabende.

På kurset får du indsigt i forskellige spørgsmåls- og lytteteknikker og hvornår du med fordel kan anvende dem. Du bliver introduceret til at stille spørgsmål både på et individuelt og teambaseret plan og der vil være intens træning.

Et rigtigt godt kursus, som gav en god indsigt i, hvad coaching er og hvornår/hvordan det kan bruges.
- Tina Hardon, Koppers Denmark

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til dig der ønsker at blive endnu bedre til at stille spørgsmål, som åbner op for nye perspektiver og skaber handlekraft. Det er også relevant som overbygning hvis du allerede har en involverende og coachende stil – her kommer man et lag dybere i det at stille gode spørgsmål.

Udbytte

  • Forståelse for fordelene ved spørgerammer som ledelsesstil
  • Indsigt i, hvornår man bedst stiller hvilke typer spørgsmål
  • udvikling og træning i den coachende ledelsesstil
  • Træning i spørge- og lytteteknikker
  • Øget klarhed og gennemslagskraft i lederrollen
  • Værktøjer til at udvikle engangement, refleksivitet og nye kompetencer hos andre

Indhold

  • Spørgsmåldimensioner - hensigt og effekt
  • Spørge- og lytteteknik
  • Forløsning af det "uudnyttede potentiale"
  • Sprogmønstreog sproglige forudsætninger
  • Udvikling af medarbejdere, team og grupper gennem coachende dialog
  • Forskellige roller som leder

Underviseren har en fantastisk levende og energiske måde at undervise og inddrage kursisterne på.
- Lonni Brockhoff, Fredericia Kommune

Form

Kurset veksler mellem oplæg, erfaringsudveksling og øvelser. Du træner dig selv i at stille udfordrende spørgsmål fx i rollen som leder eller procesfacilitator og du får værdifuld erfaring ved at arbejde i dybden med og afprøve spørgsmål til en konkret opgave, du står overfor at skulle løse.

Underviser

charlotte_juul
Charlotte Juul er en af landets mest dynamiske undervisere. Hendes kendetegn er stor deltagerinvolvering og direkte kommunikation - baseret på et solidt fagligt fundament. Assertiv kommunikation, coaching, teamudvikling, forandringsledelse, konflikthåndtering og formidlingstræning er hovedområderne, og Charlotte er kendt for rent faktisk at skabe forandringer, hvor medarbejdere skal gøre noget andet, end de plejer. Charlotte har holdt foredrag og kurser for alt fra børnehaver til ledelserne i nogle af landets største virksomheder.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser