CASE | Sydbank skruer op for robotterne

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

Billede af en menneskearm og en robotarm, der giver hånd

CASE | Sydbank skruer op for robotterne

3 min.

Robotic Process Automation, RPA, er allerede en stor del af hverdagen i Sydbank, og robotterne hjælper allerede til i flere af bankens afdelinger. 

Det er meningen, at RPA skal fylde endnu mere, og derfor har Sydbank valgt at uddanne mere end 120 medarbejdere i, hvordan teknologien fungerer.

En del af den uddannelse er varetaget af NORDIC RPA i samarbejde med Teknologisk Institut, hvor deltagerne får syn for sagen.

- Vi ser ind i en fremtid, hvor robotter fylder mere og mere. Det er derfor helt essentielt, at flere af vores medarbejdere får forståelse for, hvad robotter kan, og hvordan de kan hjælpe os endnu mere, siger Lasse Planitzer, Chief Product Owner, Sydbank. 

Sydbank havde det første hold til RPA-kursus i juni, og det har kun givet mere blod på tanden. 

RPA skal gøre det nemmere at yde god service til bankens kunder

I første omgang er det de ansatte i Sydbanks Operations afdeling, som bliver tilbudt uddannelse. De behandler til dagligt sager for bankens kunder. Her skal de yde den bedste service for kunderne, og det er blevet nemmere med RPA.

- På relativ kort tid har vi set på sagerne, at vi kan håndtere mange flere sager med de samme antal medarbejdere samtidigt med, at vi også har overskud til andre ting. 

- Vi har overskud til også at holde øje med, hvordan robotterne bedre kan hjælpe os, og det har vi alle fået en bedre forståelse for efter RPA-kurset, siger Lasse Planitzer.

Medarbejderne kommer nemlig tilbage fra kurset med viden om præcis, hvordan en robot vil kunne hjælpe dem. Det kan Lene Høy tale med om, hun arbejder til dagligt i Sydbanks Operations afdeling, og hun kan allerede mærke, at hun har fået RPA ind under huden efter to dages undervisning af NORDIC RPA / Teknologisk Institut.

- Vi har fået masser af ideer til, hvordan vi kan arbejde videre med RPA i vores team. Det hele er blevet præsenteret for os fra start til slut, og vi har selv haft fingrene i maskinrummet og lært præcis, hvad robotterne kan, siger Lene Høy, kundesupporter i PensionsService hos Sydbank.

Behovet for RPA er stigende

I Sydbank har de allerede mere end 60 robotter tilknyttet, og det antal skal vokse. Det er derfor afgørende, at de bliver ved med at finde nye steder, hvor robotterne kan hjælpe til. 

De nye ideer vil blive ført videre til bankens RPA-udviklere, og det vil give grobund for endnu mere automatisering af gentagne opgaver. 

- Samarbejdet mellem vores udviklere og dem, der sidder med opgaverne, er guld værd. Det giver os de bedste forudsætninger for at komme ind og lave forbedringer og optimering af det nuværende arbejde, siger Lasse Planitzer.

Teknologisk Institut har sørget for, at alle de praktiske brikker er faldet på plads - der har været færdigprintede øvelser, hæfter og god forplejning til alle kurser. Deltagere og underviserne fra NORDIC RPA har på den måde kunne fokusere fuldt ud på kompetenceopbygningen. 

Er I interesserede i at komme på firmakursus?

På Teknologisk Institut udbyder vi en bred vifte af kompetencegivende kurser, der skal give jer de rette redskaber til at løse de udfordringer, I står overfor. Vi kan både tilbyde jer standardkurser, og kurser der er skræddersyede lige præcis til jeres virksomhed.