Få indsigt i, hvordan du løfter en svær samtale til en konstruktiv og værdiskabende samtale. På kurset præsenteres du for forskellige typer af svære samtaler og trænes i at gennemføre dem.
Nogle samtaler er vanskelige, fordi de rummer indhold, som kan være svært at formidle for overbringeren og have stor konsekvens for modtageren. Det gælder især samtaler med personlige emner på dagsordenen.
Kurset tager udgangspunkt i de situationer, hvor du skal formidle et svært budskab på arbejdspladsen. At gennemføre en værdig og konstruktiv samtale forudsætter, at du er ordentlig klædt på. Kurset giver dig konkrete teknikker og værktøjer til at imødegå og håndtere konflikter, før de bliver store og uoverskuelige. Du bliver rustet til at gennemføre en svær samtale på en - for de involverede parter - respektfuld måde.
Kurset er til dig, som gennemfører svære samtaler og ønsker værktøjer til at håndtere disse på ordentlig og professionel vis. Årsagerne til en nødvendig medarbejdersamtale er mange. Afskedigelse, samarbejdsproblemer, alvorlig sygdom, fravær, manglende indsats mv. Du er måske leder, projektleder, HR-medarbejder, tillidsrepræsentant, bisidder eller indgår på anden vis i den direkte dialog med mennesker, som står i en svær situation eller konflikt.
Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.
Kursusbevis
Erfaren underviser
Maks. 12 deltagere
Fuld forplejning
Øvelser og inddragelse
Casearbejde
Materiale på dansk
Undervisning på dansk
Gratis parkering
Du får et praktisk og værktøjsorienteret kursus, der hjælper dig til at blive en ligeværdig og respektfuld samtalepartner og budbringer af svære emner. Effekten er, at du skaber overskud hos dig selv og andre fremfor at dræne din energi.
Et supergodt kursus, hvor både fagligt indhold, skriftligt materiale og fordelingen mellem teori og praksis var meget passende og lærerigt.- Anya Høgaard Jensen Aalborg Universitet
Et godt kursus hvor værktøjskassen fyldes op, så man med det samme, når man er tilbage i egen virksomhed, kan benytte den.- Ditte Marie Frimodt Rasmussen Hjerneskadecenteret Næstved
Kom rundt om det hele, og også tilbage til tingene igen, så vi rørt det flere gange, og det var lærerigt.- Henrik Torp Hansen DR
Charrlotte var god til at gå med de situationer som også opstod i rummet. Hun er opleves som kompetent med et stort bagkatalog.- Lotte Matine Massius DR
Kurset gennemføres i en dialogbaseret atmosfære, hvor der veksles mellem teori, gruppeøvelser, træning og personligt feedback. Der lægges vægt på at praktisere værktøjerne med udgangspunkt i konkrete cases og deltagernes egne erfaringer fra dagligdagen. Kurset forudsætter aktiv indsats fra hver enkelt deltager.
Charlotte træner ledere og medarbejdere i sund konfliktadfærd og effektivt samarbejde. Derudover medierer hun fastlåste konflikter i organisationer og projektteams. Som erfaren mediator ved hun, hvordan du håndterer den svære samtale, og hvordan du bedst arbejder med bæredygtige dialoger. Charlotte er uddannet cand.negot. i international forhandling og kultur, certificeret coach og har en Master in Mediation and Conflict Resolution (MMCR).
Aarhus 28. - 29. november 2024 Garantifor afholdelse | |
Taastrup 24. - 25. februar 2025 | |
Taastrup 27. - 28. maj 2025 | |
Taastrup 17. - 18. september 2025 | |
Aarhus 6. - 7. november 2025 |
Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.
Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til kurser@teknologisk.dk
Konflikter er naturlige og et grundvilkår i alle relationer, uanset om det er på arbejdspladsen eller hjemme i privaten. 5 gode råd til konflikthåndtering!
Læs mereTrap konflikterne ned med "Konflikttrappen". Få indblik i konflikters udvikling med modellen ’konflikttrappen’. Med indsigt i konflikttrappen, har du - n...
Nogle gange oplever vi, at bestemte kollegaer går os på nerverne i sådan en grad, at vores tanker ikke kan slippe det. Men hvad hvis nøglen til at blive fri for denn...
Få indblik i tre retninger inden for kommunikativ adfærd: Aggression, submission og assertion.
Hvilken konfliktstil har du? Vi reagerer alle forskelligt, når vi havner i konflikt. Nogle er konfronterende og andre passive. Tag testen, og bliv klogere på, hvorda...