Kurser

Nyt1 dags kursus 

Effektive markedsanalyser - Lær at designe spørgeskemaer der giver værdi

19. november 2025 Taastrup
3. februar 2026 Taastrup
15. april 2026 Aarhus
17. juni 2026 Taastrup
DKK  3.999
ekskl. moms
Nr. 91817 A

Lær at lave det gode spørgeskema fra bunden, og forstå både muligheder og faldgruber. Du får en solid grundviden og lærer at undgå de største fælder, når du enten laver dine egne spørgeskemaer, eller får hjælp til dem af fx AI.

Få værktøjerne til at oprette og indsamle dine egne markedsanalyser

Spørgeskemaer er et af de mest brugte værktøjer til at indsamle viden – men ofte også et af de mest fejlbrugte. Særligt i en tid hvor AI bliver en større del af vores arbejdsredskaber, er det vigtigere end nogensinde at forstå, hvordan man laver spørgeskemaer, der både er menneskeligt relevante og teknisk robuste.

Kurset er perfekt for dig, der ønsker at kunne sætte spørgeskemaundersøgelser i gang og få data til at træffe faktabaserede beslutninger, også selvom du ikke har erfaring med det. Det vil hjælpe dig til at kunne stille de rette spørgsmål, og sikre at de spørgsmål du stiller, giver dig den viden, du har brug for.

Du vil få en grundig introduktion til spørgeskemadesign, så du kan lave dine egne spørgeskemaer fra bunden, eller kan spotte de fejl og mangler som fx AI eller andre har lavet. Du kommer også til at stå stærkere og mere kvalificeret, når du vælger at indkøbe analyser hos professionelle.

Deltagerprofil

Kurset er til dig, der vil lære at udarbejde spørgeskemaer med kvalitet fra bunden, så du får data, der understøtter dine mål og skaber værdi. Din rolle kan være mange, men måske du arbejder med kommunikation eller marketing, med user research eller andet. Kurset er uafhængigt af branche.

 

Udbytte

  • Lær at definere formål og målgruppe
  • Indsigt i kvalitative og kvantitative metoder
  • Lær at formulere spørgsmål, der giver brugbare og pålidelige svar
  • Du lærer om faldgruber som ledende eller tvetydige formuleringer
  • Lær at strukturere spørgeskemaer, så de er lette at besvare og giver dig den viden du har brug for
  • Du får viden om hvilke dataindsamlingsmuligheder der vil være relevant for netop din problemstilling

Det får du på kurset

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Indhold

Grundlæggende spørgeskemadesign
Få en solid introduktion til, hvordan du selv kan opbygge effektive spørgeskemaer fra bunden, og lær at identificere de mest almindelige fejl – uanset om spørgeskemaet er udarbejdet manuelt eller med hjælp fra AI.
Kritisk vurdering af spørgeskemaer
Opnå kompetencer til både at udarbejde egne undersøgelser og vurdere eksterne eller automatiserede analyser, så du sikrer høj kvalitet og relevans i de data, du bruger.
Værktøjer til markedsanalyse og beslutningsstøtte
Lær at bruge spørgeskemaer som et centralt redskab til at indsamle værdifuld viden, der støtter op om faktabaserede beslutninger i din organisation

Form

Der lægges vægt på en god kobling mellem teori og praksis, så dine nye værktøjer indarbejdes effektivt dels på selve kurset, og dels hvor de skal anvendes – nemlig på din egen arbejdsplads.

30696
Underviser

Rikke Steenstrup Hannibal

Rikke har mere end 25 års erfaring indenfor markedsanalyse, og har været ansat både som konsulent og som rådgiver i store danske virksomheder. Hun driver nu selvstændig virksomhed og brænder for at dele ud af sin viden om markedsanalyser.

Vælg dato

Taastrup
19. november 2025
Taastrup
3. februar 2026
Aarhus
15. april 2026
Taastrup
17. juni 2026
Taastrup
23. september 2026