Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Få ekspertens råd til den positive kommunikation

Kursusadministration

Kontakt os

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 00.

Få ekspertens råd til den positive kommunikation

Få ekspertens råd til den positive kommunikation

3 min.

Når vi kommunikere med hinanden er det vigtigt at vi bruge nogle positive vendinger og positive værdiladede ord. Få gode råd til hvordan du vender din kommunikation til at blive mere porsitiv.

Hør Lars Illsøe Mikkelsens gode råd til den positive kommunikation her:

Lars Ilsøe Mikkelsen brænder for arbejdet med service, salg, ledelse og personlig udvikling. Lars har siden 1992 undervist på kurser inden for service, værdiskabende kommunikation og salg, og har igennem hele karrieren arbejdet med service og salg i praksis. Som underviser er Lars fuld af energi og nærvær, og har en uformel, humoristisk og direkte undervisningsform. Han arbejder meget ”hands on” og altid med afsæt i kursusdeltagernes hverdag, hvilket er deltagerens garanti for input og værktøjer, som kan bruges allerede dagen efter kursus. Her oplever du teori i praksis og garanti for anvendelighed.
 



Lars' gode råd til den positive formulering:

Tænk over dit ordvalg, og vælg positive formuleringer.

Det er fx ikke ligegyldigt hvis en kunde spørger "hvornår lukker I", om vi svarer "vi lukker kl. 16" eller "vi holder åbent til kl. 16". Når vi fortæller at vi lukker kl. 16, beskriver vi begrænsninger, mens når vi fortæller at vi holder åbent til kl. 16, så beskriver vi muligheder.

Det er heller ikke ligegyldigt om vi siger "undskyld ventetiden" til kunden i telefonen, eller om vi siger "tak fordi du ventede".

Vil du vide mere:

Du kan lære mere om salg og rådgivning og møde Lars på kurserne: