Kurser

2 dages kursus

Få succes med Employer Branding

3. - 4. februar 2022 Aarhus
9. - 10. maj 2022 Taastrup
22. - 23. september 2022 Taastrup
28. - 29. november 2022 Taastrup
DKK  11.499
ekskl. moms
Nr. 88973 A

Arbejd professionelt med din organisations employer brand og styrk jeres position i kampen om de mest attraktive ledere og medarbejdere.

Organisationers evne til at tiltrække, rekruttere, udvikle samt fastholde ledere, talenter og øvrige medarbejdere er en større konkurrenceparameter end nogensinde før. Deltag på kurset, som lærer dig at gennemføre den proces, der skaber et stærkt employer brand. Du går fra kurset med inspiration til udvikling af employer brand’et fra tanke til virkelighed. Du bruger din egen organisations employer brand som gennemgående case, afprøver forskellige nyttige værktøjer, og kommer hjem med operationel, implementerbar viden.

Deltagerprofil

Målgruppen er især de ledere, specialister og øvrige medarbejdere, der direkte eller indirekte har ansvar for eller er involveret i organisationens arbejde med employer branding. Kurset henvender sig således især til dig, der arbejder med rekruttering, organisationsudvikling, ledelse, employer branding eller intern og ekstern branding og kommunikation.

Udbytte

  • Kendskab til employer branding som disciplin, strategi og konkurrenceparameter
  • Forståelse for, hvordan din organisations employer brand hænger nøje sammen med både dens overordnede strategi og corporate brand
  • Læring i, hvordan du designer, tilrettelægger og gennemfører den tværgående proces, der udvikler din organisations employer brand
  • Indblik i de metoder og værktøjer, som du kan bruge i de forskellige faser af employer branding-processen – fra at analysere over at definere til at forankre og implementere employer brand’et
  • Inspiration fra konkrete employer branding cases, med do’s og dont’s

Indhold

  • Indblik i, hvordan I som organisation leder, organiserer og tilrettelægger hele employer branding-processen fra tanke til virkelighed
  • Kendskab til vilkårene for employer branding ved forståelse for udviklingen i samfundet, arbejds- og jobmarkedet
  • Forståelse for den vigtige forskel mellem ansættelseskontrakt og psykologisk kontrakt
  • Indsigt i, hvordan I gør ledere og medarbejdere til stærke ambassadører internt i organisationen og eksternt i markedet
  • Værktøjer til, hvordan I går analytisk til værks med hele processen fra analyse, over definition til forankring og implementering af organisationens employer brand
  • Indblik i de kritiske succesfaktorer i arbejdet med employer branding

Form

Kurset veksler mellem inspirerende oplæg om anvendelig teori på området, relevante cases, udveksling af praktiske erfaringer, dialog og øvelser. Øvelser foregår både individuelt, i grupper og i plenum. Der inddrages forskellige cases i undervisningen. Deltagerne opfordres i øvrigt til så vidt muligt at inddrage eget arbejde med employer branding på kurset.

23513
Underviser

Glenn Jacobsen

Glenn er rådgiver, executive coach, underviser og forfatter. Han trækker på erfaring fra mange forskellige virksomheder, organisationer, ledelser, teams og individer i forskellige sektorer og brancher – både nationalt og internationalt. Hans speciale er strategi, ledelse, HR, marketing, kommunikation og branding. Glenn er forfatter til to bøger om marketing og branding – herunder employer branding.

Vælg dato

Aarhus
3. - 4. februar 2022
Taastrup
9. - 10. maj 2022
Taastrup
22. - 23. september 2022
Taastrup
28. - 29. november 2022
Aarhus
2. - 3. februar 2023

Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

Indtast venligst et validt navn
Tilmelder nyhedsbrev
Tak for din tilmelding
Teknisk fejl

Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk