Kurser

2 dages kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Strategisk salg – skab værdi, forretning og relationer

18. - 19. december 2024 Taastrup
3. - 4. marts 2025 Taastrup
19. - 20. juni 2025 Aarhus
25. - 26. august 2025 Taastrup
DKK  9.999
ekskl. moms
Nr. 91430 A

Kend din kunde, øg din omsætning og skab stærke langvarige relationer i dit salg. I omskiftelige tider er der brug for skarpe salgsprofiler, som formår at tænke i komplekse, konceptuelle sammenhænge og kan kommunikere med kunden på en udfordrende, effektiv og tankevækkende måde. Bliv klædt på til at løfte dine strategiske kompetencer i salget.

Kunderne efterspørger i højere grad løsningsorienterede og forretningsdygtige partnere, som kan skabe værdi på den lange bane og løse problemer på den korte.

På kurset vil du arbejde med aktuelle kunde/branche cases og blive skarpere i at tænke i forretningsudviklingsmæssige sammenhænge på den lange bane. Disse færdigheder vil du i løbet af kurset koble til spørgeteknik, aktiv lytning og argumentationsteknik og øve i forskellige opsætninger.

Deltagerprofil

Du kan både være relativt ny og mere erfaren sælger. Du skal tage kurset, hvis du i det daglige oplever et øget behov hos dine kunder for mere dialog og inspiration i forhold til brancheudvikling og fremtidigt samarbejde. Kurset er også relevant for ledere på alle niveauer, som oplever en stigende efterspørgsel efter strategiske bidrag til salget.

Udbytte

  • Du får styrket din profil som innovativ leverandør af kundeværdi
  • Du bliver i stand til at opføre scenarier for kundens fremtidige forretning
  • Du forstår kundens fremtidige opfattelse af værdi (OAV)
  • Du kan analysere kundens fremtidige OAV i forhold til dit værditilbud
  • Du bliver skarp på at integrere scenarierne i salgets grundteknikker

Det får du på kurset

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Kursusmateriale er inkluderet i prisen.

Materiale

Tæt på kursusstedet er der gratis parkering.

Gratis parkering

Indhold

  • Værdifokuseret rådgivning
  • Strategisk kundeforståelse og værdiskabelse
  • Scenarieopstilling
  • Forretningsmodeller og kundeværdi innovation
  • Salgsopfølgning (pipeline management)
  • Fremtidige salgskonfigurationer

Form

Kurset er praksisbaseret og vil tage udgangspunkt i en aktuel kundecase fra din egen verden.

Du modtager et uddybende oplæg til forberedelse senest 14 dage før kursusstart. Forvent op til en halv dag til forberedelse og max 4-7 slides til din præsentation på kurset.

Dag 1
I løbet af formiddagen på dag 1 præsenterer du din case for de øvrige deltagere og modtager en let tilbagemelding. I løbet af eftermiddagen præsenteres du for værktøjet FutureSight, som er udviklet til at analysere kundens fremtidige udvikling og værdiopfattelse. Efter dag 1 bedes du anvende FutureSight på din forretningscase.
Dag 2
Du får mulighed for at øve dine strategiske analyser og overvejelser i forskellige rollespilssituationer med din kunde. Under observation af de øvrige deltagere får du en konstruktiv tilbagemelding. I rollespillet vil vi udforske din kundes reaktion på dine betragtninger i forhold til fremtiden. Du får fyldestgørende materiale med hjem, som du kan anvende til videre finpudsning af arbejdet, så du er knivskarp når du kommer i situationen i praksis.
 
29144
Underviser

Thomas Preetzmann

Thomas har bred erfaring med salg, kommerciel ledelse, undervisning, træning og forskning samt rollen som ledelseskonsulent for en lang række forskellige virksomheder. Han har en PhD fra Aarhus Universitet fra 2018: en forskningsvinkel forankret i kvantefysik, på en kommerciel verden præget af digital acceleration, kompleksitet og uforudsigelighed. Thomas’ største prioritet i arbejdet med vidensformidling er at etablere forbindelser mellem mennesker, værktøjer og virkeligheden.

Vælg dato

Taastrup
18. - 19. december 2024
Taastrup
3. - 4. marts 2025
Aarhus
19. - 20. juni 2025
Taastrup
25. - 26. august 2025
Taastrup
24. - 25. november 2025