Kurser

Træn din mentale kapacitet og balance - reducér risiko for stress

Bliv bedre til at navigere i en travl hverdag. Styrk din mentale kapacitet og følelsesmæssige balance, så du reducerer risikoen for stress, udbrændthed og depression.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 25 besvarelser

Opnå større overblik og få mere overskud

Det er helt afgørende for vores velbefindende, samt for effektiviteten og kvaliteten af det vi gør, at vi evner at møde hverdagen med en høj grad af følelsesmæssig balance, skærpet nærvær, fokus og koncentration.

Det bedste kursus nogensinde, det har virkelig givet mig værdi og ro i min hverdag. Jeg er fuld i gang med min 8 ugers træning efter kurset, som jeg håber giver den vedvarende effekt. Også en speciel tak til underviseren Julie, som er helt igennem FANTASTISK. Mette Klint, Byggeleder. Enemærke & Petersen a/s.

Deltagerprofil

Kurset er til medarbejdere og ledere, der ønsker ny viden og værktøjer til at møde en ofte presset, kaotisk eller krævende hverdag med mere overblik, overskud og balance.

Udbytte

  • Styrket mental kapacitet og balance
  • Dybere fokus og koncentration
  • Øget selvindsigt og følelsesmæssig robusthed
  • Styrkede kommunikationsevner
  • Øget effektivitet og præstationsevne
  • Mindsket risiko for stress, udbrændthed og depression

Indhold

  • Konkrete teknikker til at træne fokus og koncentration
  • Metoder til at håndtere stress og følelsesmæssige udfordringer
  • Øvelser i hvordan styrket nærvær giver mere ro og større overblik
  • Træning i at styrke din kommunikation
  • Bevidsthed om værdier og prioriteter, så du står fast, når det er svært
  • Værktøj til at navigere modstandsdygtigt i en presset hverdag
  • Veldokumenteret læring og mentaltræning

Julie var eminent til at tilpasse kurset til den enkeltes behov dog uden at gå på kompromis med den overordnede plan.
Erik Lønborg Birkelund, Vejingeniør. Kolding Kommune.

 

Form

Kursets løber over 2 fulde dage, og undervisningen foregår via oplæg, teoretisk indsigt og mentaltræning samt refleksions- og dialogbaserede øvelser, der styrker dig markant både personligt og fagligt.

Før kurset får du en mail tilsendt med et kort spørgeskema samt instruktioner til mentaltræningsøvelser, som du opfordres til at træne 10 minutter dagligt op til kursusstart.

Efter kurset: Du modtager et 8-ugers program baseret på mentaltræning, så du kan fortsætte dit arbejde med at styrke din mentale kapacitet og balace.

Underviser

Julie Gadegaard
Julie arbejder med udvikling af mennesker og med at skabe reel forandring. Hun er kendt for stor interesse og forståelse for den enkelte, uden at tabe de mange af syne. Hendes specialer er mental kapacitet og balance, kommunikation, mindfulness og kognitiv psykologi. Julie er bl.a. cand.comm., certificeret mindfulness instruktør og terapeut, og hun er ekstensivt uddannet i såvel vestlig som østlig psykologi og filosofi samt i meditations- og mentaltræningsteknikker. Julie er en engageret, inspirerende og højt evalueret underviser, som formidler forskningsbaseret viden, så det er til at forstå. Og som giver konkrete redskaber og teknikker, der er enkle at bruge, men som gør en forskel.

Se de øvrige kurser i stressforebyggelse

Har du faglige spørgsmål, så kontakt:
Andre kigger også på