Kurser

Billede der illustrerer kurset

Kurser i mentalt overskud og trivsel

På kurserne får du viden om, hvordan du øger dit nærvær og personlige power, og hvordan du booster din selvtillid og skaber mere positivitet på din arbejdsplads. Du finder kurser med fokus på psykisk førstehjælp, på stress og på det at være introvert og særligt sensitiv.

Kurserne i mentalt overskud og trivsel skaber en positiv stemning omkring arbejdslivet og giver dig masser af personlig udvikling.

Læs mere
Filtrér kurser 
Filtrér
      {{data}}
      {{data}}
      {{data}}
      {{data}}
      {{data}}
      {{data}}

      Ingen kurser opfylder dine filtre

      Men vi har 54 andre kurser inden for Mentalt overskud og trivsel.

      Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

      Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

      Indtast venligst et validt navn
      Tilmelder nyhedsbrev
      Tak for din tilmelding
      Teknisk fejl

      Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk

      Motivation på arbejdspladsen

      Undersøgelser viser at mennesker ikke på længere sigt bliver motiveret af ydre motivationsfaktorer som løn, kantineordning eller frynsegoder. Det kan skabe en positiv holdning til arbejdspladsen, men på sigt er det ikke direkte motiverende.

      I stedet viser undersøgelser at mennesker på længere sigt motiveres af såkaldte indre motivationsfaktorer som bl.a. arbejdsopgaver, ansvar og anerkendelse.

      Arbejdsglæde og trivsel

      Så hvorfor er det så, så vigtigt at mennesker føler sig motiveret når de går på arbejde? Motivation på arbejdspladsen øger arbejdsglæden, produktiviteten, men også fastholdelsen af medarbejdere.

      Oplevelsen af at udvikle sig personligt og fagligt, kan give følelsen af arbejdsglæde. Husk derfor at fokusere på din egen udvikling. Du kan både udvikle dig gennem kurser, gå-hjem-møder, foredrag – men også gennem videndeling mellem dig og dine kolleger.

      Mentaltræning

      Mentaltræning er kort fortalt en måde at træne og få indsigt i sindet på. Gennem mentaltræning kan du blive bedre til at navigere i en travl hverdag, og ved at styrke din mentale kapacitet og følelsesmæssige balance, kan du reducere risikoen for stress og depression.

      Læs også:

      Podcast om motivation og inspiration

      Du kan også lytte til en af vores podcast, der findes under emnet motivation og inspiration.

      I episoden #10 'Arbejdsglæde og trivsel' taler vi med psykolog Helene Eriksen, der fortæller om hvordan du kan få mere energi af at gå på arbejde. Det handler for den enkelte om at finde det, der motiverer dig og holde fokus på det, der giver dig mening og værdi i arbejdslivet.

      I afsnittet #11 'Stressfri hverdag' fortæller erhvervsspykolog Edith Kahlke om stresshåndtering. For nok rammer stress den enkelte, men det skal håndteres i fællesskab. Det er nemlig vigtigt at vi kan tale om, hvad der foregår - og at det ikke bliver ved snakken, men at der handles. Få et klart billede af nogle af de årsager, der kan føre til stress – samt gode råd til, hvordan stress skal håndteres.

      Endeligt har vi episode #12 'Mentaltræning'. Her fortæller dagens gæst Julie Gadegaard, kandidat i komunikation og certificeret mindfulnessinstruktør samt kognitiv ACT-terapeut, om hvordan du kan bruge mentaltræning til at blive mere effektiv. En af de ting, der holder os fra at nå alle de ting vi gerne vil er nemlig at vi finder det vanskeligt at bevare koncentrationen omkring en enkelt opgave.

      E-bog om stresshåndtering

      Rigtig mange mennesker får konstateret stress, og det bliver ofte betegnet som en folkesygdom i Danmark af samme årsag. Stress er et stort problem på mange arbejdspladser og det er vigtigt at tage symptomerne i opløbet for at sikre trivslen.