Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Vanskelige samtaler

Få indsigt i hvordan du vender en vanskelig samtale til en konstruktiv samtale, med dette kursus som over 100 personer allerede har deltaget i. På dette kursus bliver du præsenteret for forskellige typer af vanskelige samtaler og bliver trænet i at gennemføre dem.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 13 besvarelser

Få det bedste ud af en svær situation

Kurset tager udgangspunkt i de situationer, hvor du som leder skal formidle et svært budskab enten til en kollega eller en medarbejder. For at få en værdig og konstruktiv samtale gennemført, er det vigtigt at være klædt på til disse samtaler. Kurset giver konkrete teknikker og værktøjer til at løse konflikter før de bliver store og uoverskuelige samt ruster dig til at gennemføre en vanskelig samtale.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til ledere, der har samtaler med medarbejdere om fx alvorlig sygdom, fravær, samarbejdsproblemer og lignende. Du kan også være tillidsrepræsentant, som bisidder ved alle typer af vanskelige samtaler eller arbejde inden for HR.

Fantastisk underviser.
- Pernille Ravn, Advokatfirmaet Erritzøe

Udbytte

  • Overblik over forskellige typer af vanskelige samtaler, deres indhold og forløb
  • Træning i forskellige typer af vanskelige samtaler, også dem med ansættelsesretlige konsekvenser
  • Hør, hvordan du holder den professionelle distance
  • Hvilke reaktioner kan du forvente hos modparten, og hvordan skal du tackle dem?
  • Opnå en konstruktiv dialog og undgå en uværdig diskussion
  • Klarhed over, hvornår du inddrager 3. part i samtalen og henviser til eksperthjælp

Et supergodt kursus, hvor både fagligt indhold, skriftlig marteriale og fordelingen mellem teori og praksis var meget passende og lærerigt.
- Anya Høgaard Jensen, Aalborg Universitet


Indhold

  • Få indsigt i hvad der karakteriserer de forskellige samtaler
  • Om de forskellige faser: forberedelse, gennemførelse samt opfølgning
  • Etik, grænser og hensyn til den enkelte kontra teamet
  • Overblik over grænsefladerne mellem ledelse, personalepolitik og ansættelsesret
  • Identifikation af og personlig håndtering af krisereaktioner
  • Samtaleteknikker så du sikrer et positivt udgangspunkt
  • Få indsigt i hvordan du styrer din egen reaktion
  • Afslutning og opfølgning på samtalen - ansvar og aftaler

Underviseren ved en masse, er ikke kedelig at lytte til, er god til at skifte fra praktik til teori.
- Ulf Gottfredsen, Knudsen Plast

Form

Kurset tager udgangspunkt i deltagernes egen hverdag og erfaringer. Der veksles mellem teoretiske indlæg, gruppeøvelser, træning og personlig feedback. Der bliver inddraget konkrete problemstillinger og dilemmaer, som deltagerne kan træne og diskutere. Kurset forudsætter aktiv deltagelse.

Underviser

edith_kahlke
Edith Kahlke, cand.pæd.psych, aut., er erhvervspsykolog med fokus på ledelses- og organisationspsykologi. Edith har stor erfaring med rådgivning af både enkeltpersoner og virksomheder i forhold til stresshåndtering og trivsel, og hun er kendt for at være en empatisk, kompetent og nærværende underviser.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser