Planet Nusa

Tobias  Uhd

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 18 49.

Planet Nusa billede

Planet Nusa

En mere målrettet vej mod nye bæredygtige initiativer

Planet Nusa er et dansk sportswear-brand, der siden 2018 har haft fokus på at skabe funktionelt og bæredygtigt sportstøj, altid tæt forbundet med et stærkt og aktivt community.

Planet Nusa deltog i projektet Fremtidens Bæredygtige Servicekoncepter (FBS), hvor formålet var at undersøge, hvordan virksomheden kunne udvikle nye bæredygtige services. Her spillede deres community en afgørende rolle. Det engagerede fællesskab gav værdifulde indsigter i medlemmers behov, ønsker og motivationsfaktorer, og blev dermed en vigtig kilde til både idéudvikling og vurdering af nye koncepter. Det kom bl.a. til udtryk i arbejdet med en faciliteret takeback-model, der skulle undersøge mulighederne for forlænget levetid for Planet Nusas produkter.

Teknologisk Institut hjalp Planet Nusa med at undersøge nye servicekoncepter, der var mere bæredygtige, økonomisk ansvarlige og værdiskabende for deres community.

 

Fra udfordringer til konkrete udviklingsværktøjer

Planet Nusa ønskede at udvikle nye ansvarlige servicekoncepter, men med en travl hverdag, hvor drift ofte tager fokus, og hvor budgettet er småt, var det svært at finde tiden og prioritere økonomien til at udvikle nyt.

”Vi er en scale-up, så vores ressourcer for, hvad vi kan gå ud og bruge konsulentydelser på, er ikke særlig stor,” fortæller Stine Rosenquist, Head of Corporate Communication hos Planet Nusa.

Derfor udgjorde deltagelse i Fremtidens Bæredygtige Servicekoncepter en kærkommen mulighed for at udføre et vigtigt strategisk arbejde for få midler og på forholdsvis kort tid. Igennem projektet bidrog Teknologisk Institut med sparring og værktøjer, der hjalp Planet Nusa med at identificere nye servicekoncepter, samt fordele og udfordringer ved disse. 

”Vi er blevet meget skarpere på at inddrage vores målgruppe og på processen for at teste nogle af koncepterne af,” uddyber Stine.

 

Klarere strategisk retning og styrket beslutningskraft 

Gennem projektet har Planet Nusa opnået ny indsigt i, hvordan strategiske beslutninger kan træffes mere datadrevet. Det har givet grundlag for videreudvikling af koncepter, der er tæt forankret i deres community.

Samarbejdet har givet Planet Nusa en mere fokuseret tilgang til konceptudvikling og interne processer. Med professionel sparring og konkrete værktøjer har virksomheden fået styrket sin evne til at arbejde strategisk og effektivt med forretningsudvikling.
”Det, at vi har haft kyndig sparring i processer, har gjort, at vi har kunnet sætte os til de her effektive møder og fået enormt meget ud af det,” siger Stine.

Gennem forløbet har Planet Nusa skabt en klarere retning for fremtidig vækst, baseret på samarbejde, bæredygtighed og fællesskab.