Pro Montage

Katrine  Voetmand

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 28 64.

Græsbillede med bygning til Pro Montage

Pro Montage

Behov for et bæredygtigt servicekoncept 

Pro Montage laver facader og tag til erhvervsbygninger i hele Danmark, og har i mange år haft fokus på kvalitet og holdbarhed. Virksomheden ønskede imidlertid at udvide deres forretningsområde ved at udvikle et servicekoncept, der kunne skabe vedvarende værdi for både kunderne og miljøet. For at komme godt fra start tog de derfor kontakt til Teknologisk Institut. Målet var at finde en måde at forblive konkurrencedygtige på i et marked i forandring – uden at gå på kompromis med miljømæssige hensyn. 

 Jesper Nybo Rasmussen, Chief Sales Officer for Promontage A/S fortæller, 

”Vi kunne se servicekonceptet som en indtægtskilde for os, så vi har et nyt produkt, som vores konkurrenter ikke har, og derved øge vores indtjening, samtidigt med at vi kan gøre noget godt for miljøet.”  

 

En plan for fremtidens bæredygtige drift 

Pro Montage stod over for udfordringen med at opbygge en helt ny serviceafdeling og samtidig skabe et servicekoncept, der ikke blot gav økonomisk og miljømæssig mening, men også skabte reel værdi for virksomheden og dens kunder. Det krævede en klar retning og en struktureret tilgang for at kunne teste og igangsætte servicekonceptet. 

”Vi havde ikke nogen retning at gå i, før vi startede op med FBS, men det har åbnet op for at vi nu er i gang med ESG rapporter mens flere grønne tiltag er undervejs.” fortæller Jesper Nybo Rasmussen.

Med hjælp fra Teknologisk Institut fik Pro Montage skabt overblik over deres muligheder og sat retningen for, hvordan de kunne integrere serviceforretningen i deres eksisterende strategiske retning og arbejdsgange, så det gav mening både økonomisk og miljømæssigt. 

 

Samarbejde der skaber forandring 

Samarbejdet mellem Pro Montage og Teknologisk Institut har været tæt og konstruktivt gennem hele forløbet. 

”Teknologisk Institut har hjulpet os på alle parametre ved at tale med både kunder og medarbejdere om, hvordan vi skulle håndtere servicekonceptet. Det har været et super godt forløb.” forklarer Jesper Nybo Rasmussen. 

Teknologisk Institut har sikret en struktureret proces for design af forretningensmodellen bag servicen, afprøvningen af konceptet med værdikædeaktører og strategisk handleplan for igangsættelsen. Det har gjort det muligt at omsætte idéer til konkrete handlinger. Som resultat står Pro Montage nu med et gennemtænkt servicekoncept, der skaber værdi i hverdagen og gør det lettere for både medarbejdere, samarbejdspartnere og kunder at samarbejde om grønne løsninger.  

”Efter arbejdet med FBS, hvor vi har haft Teknologisk Institut som tovholder, kan vi mærke, at hele organisationen, løber i samme retning for at bidrage til den grønne omstilling,” fortæller Jesper Nybo Rasmussen.

Forløbet har ikke blot givet virksomheden en ny forretningsgren, men også styrket engagementet internt og sat en klar kurs mod en mere bæredygtig fremtid.