Kurser

Fremragende2 dages kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Fra kundeklager til kundeloyalitet

18. - 19. april 2024 Taastrup
5. - 6. september 2024 Aarhus
20. - 21. november 2024 Taastrup
28. - 29. april 2025 Taastrup
DKK  9.999
ekskl. moms
Nr. 72491 A
Tilmeld dig
320 har allerede deltaget
4,5
Fremragende
49 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.

Lær at vende de utilfredse kunder til glade ambassadører for din virksomhed med dette kursus. Du bliver trænet i at kommunikere professionelt og effektivt med de utilfredse kunder - med udgangspunkt i den enkelte kundes oplevelse.

Fra kundeklager til kundeloyalitet

Som medarbejder med daglig kundekontakt har du et stort ansvar for, at de utilfredse kunder bliver imødekommet og taget alvorligt. Du er den medarbejder, der med den rette, kompetente håndtering kan gøre de utilfredse kunder til tilfredse og loyale kunder. Det er vigtigt at huske på, at der er stor viden at hente hos de utilfredse kunder, som du og din virksomhed kan få gavn af. Med dette kursus får du fyldt værktøjskassen op med nye ideer og redskaber til, hvordan du i fremtiden bedst håndterer de utilfredse kunder og endda lærer noget af dem. Du lærer at forebygge klager og vende en dårlig kundeoplevelse til en god.

Deltagerprofil

Kurset er til dig, der har kundekontakt, og hvor kundeklager og reklamationer er en naturlig del af din hverdag.

Udbytte

  • Bliv bevidst om, hvordan du reagerer i en klagesituation, og styrker din kommunikation
  • Lær, hvordan konflikter nedtrappes og vendes til positiv dialog
  • Få værktøjer til at håndtere klager via e-mail
  • Forstå, hvordan din organisation kan lære af kundeklager
  • Få bedre kundeoplevelser, større kundetilfredshed og mere jobglæde
  • Styrk din kundeloyalitet, og få flere genkøb
  • Få forbedret omdømme og styrket bundlinje

Det får du på kurset

Vi sørger for at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På dette kursus vil der højest være MAKS DELTAGERE pr. hold.

Maks. 16 deltagere

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Materiale på dansk

Materiale på dansk

Undervisning på dansk

Undervisning på dansk

Tæt på kursusstedet er der gratis parkering.

Gratis parkering

Indhold

Skab rammerne om den gode klagesituation
  • Planlægning af klageforebyggelse
  • De tre klagetyper
  • Sådan anerkender og imødekommer du den utilfredse kunde
  • Effektive respons- og argumentationsteknikker
  • Professionel respons på følelsesladede og vrede klager
  • Før, under og efter - sådan håndteres klagen mest effektivt
Målrettet og nærværende kommunikation
  • Mennesketyper og deres kommunikationsmønstre
  • Målrettet kommunikation til den individuelle kunde
Styrk gennemslagskraften
  • Hvad signalerer din fremtoning – i telefon og face-to-face?
  • Stemmen og kropssprogets betydning for dialogens udfald
  • Nonverbale virkemidler aktivt og effektivt
Effektive klagesvar via e-mail
  • Det målrettede og personlige klagesvar
  • Undgå standardsvarene, bevar effektiviteten:Tips til at optimere din skriveproces
Vend konflikter til positiv dialog
  • Nedtrap konflikter og få kunden ud af det røde felt
  • Hvordan skaber du en god stemning i en presset situation?
  • Sådan forholder du dig til uretmæssige klager, uden at afvise kunden
Bliv klogere af klagerne
  • Lær af klagerne
  • Hvordan bliver klagehåndteringen mere effektiv?

Anmeldelser af Fra kundeklager til kundeloyalitet

4,5
 
Fremragende Baseret på 49 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.
Fremragende
Meget godt
Godt
Mindre godt
Ikke godt

Form

Kurset veksler mellem teori og praktiske øvelser, hvor du får lejlighed til at arbejde med dine egne konkrete klagesituationer og afprøve de redskaber, som præsenteres i løbet af kurset. Du får feedback undervejs, og du lægger en plan for din egen klagehåndtering.

Se også de øvrige kurser i service og support.

23148
Underviser

Leon Birdi

4.63/5 (243 evalueringer) 
Baseret på alle evalueringer af underviseren fra de seneste 5 år.

Leon er specialist i kunderelationer og arbejder med salgs- og serviceoptimering i både offentlige og private organisationer. Han arbejder bl.a. med konflikthåndtering hos Politiet og i Kriminalforsorgen. Hans undervisningsstil er praktisk, direkte og løsningsorienteret. Med andre ord: Du kommer hjem fra kurset med konkrete idéer til at forebygge og tackle kundeklager - og til at undgå konflikter i hverdagen.

Vælg dato

Taastrup
18. - 19. april 2024
Aarhus
5. - 6. september 2024
Taastrup
20. - 21. november 2024
Taastrup
28. - 29. april 2025