Kurser

Billede der illustrerer kurset

Service og support kurser

Som service- og supportmedarbejder har du brug for særlige kompetencer. Kurserne i denne kategori er til dig, der sidder med den daglige kundekontakt, enten personligt, på mail eller i telefonen. Du er virksomhedens ansigt udadtil og sidder med et stort ansvar for, at eventuelt utilfredse kunder bliver imødekommet og taget alvorligt. På kurserne øger du din indsigt i forskellige kundetyper, og vi giver dig konkrete redskaber til at håndtere vanskelige kunder og brugere og til at navigere i konfliktsituationer.

Læs mere

Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

Indtast venligst et validt navn
Tilmelder nyhedsbrev
Tak for din tilmelding
Teknisk fejl

Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk

Mere om service og support

Som virksomhedens service- og supportmedarbejder er din fornemmeste opgave at have overskud og overblik, så du er i stand til at føre en klar, professionel og nærværende dialog med kunderne.
Kundeservice er baseret på forventninger og følelser, hvorfor handlekraft og hastigheden for at finde en løsning er to vigtige nøgleord. Du skal være rustet til at levere en excellent service og samtidig klare hverdagens opgaver – dette kræver, særlige kompetencer og de rette værktøjer.

Værdien af god service

Mange virksomheder underkender ofte værdien af god kundeservice – men det kan være en stor fejl. Teknologiens udvikling har betydet et væld af nye muligheder og konkurrencen på de fleste markeder er derfor enorm. Kundeservice er en af de faktorer, som kan være afgørende for, at du skiller dig ud blandt dine konkurrenter. Din kunder skal altid se dig som eksperten inden for din niche. Det skaber troværdighed og efterlader et indtryk af, at dine kunder kan være trygge i dine hænder – en god kundeservice og support kan være vejen hertil.

Den gode kundeservice handler i høj grad om at aflæse kundernes behov, således de føler sig set, hørt og anerkendt. Det handler om at skabe den god kundeoplevelse, så det er attraktivt for kunden at vende tilbage som kunde i din organisation. Samtidig skal de løsninger man skaber i forbindelse med den gode kundeoplevelse være holdbar og nemme at opretholde. Det vil sige, at løsningerne skal ikke koste for mange penge eller tappe for mange personaleressourcer.

Kundeservice handler som udgangspunkt ikke om hvad du gør, men om hvad kunden forventer. En vigtig regel er derfor aldrig at love mere end du kan holde. På den måde undgår du også at ligge et unødvendigt pres på din organisation. Afstem derfor forventning med kunden og sørg gerne for at levere mere end kunden forventer.

God service og support kommer ikke af sig selv – det afhænger også i høj grad af din personlighed og egen indstilling til, hvordan du håndterer kunderne.

Hos Teknologisk institut udbyder vi adskillige kurser inden for service og support. Har du brug for et kompetenceløft inden effektiv kommunikation, klagehåndtering, professionel telefonservice eller sågar en opdatering af dine engelske kundskaber, så har vi et kursus som passer til dine behov.

Design jeres eget salgsakademi

Ønsker I at tilbyde bestemte medarbejdergrupper – f.eks. sælgere, rådgivere, kundeservice et ensartet og værdiskabende udviklingsforløb?
Med et internt akademi har I mulighed for at sætte medarbejdernes udvikling og firmaets træningsaktiviteter i system.

Læs mere om vores akademiforløb her: