Kurser

2 dages kursus

Fra kundeklager til kundeloyalitet

17. - 18. januar 2022 Taastrup
21. - 22. april 2022 Taastrup
8. - 9. september 2022 Aarhus
24. - 25. november 2022 Taastrup
DKK  9.999
ekskl. moms
Nr. 72491 A

Lær at vende de utilfredse kunder til glade ambassadører for din virksomhed med dette kursus. Du bliver trænet i at kommunikere professionelt og effektivt med de utilfredse kunder - med udgangspunkt i den enkelte kundes oplevelse.

Fra kundeklager til kundeloyalitet

Som medarbejder med daglig kundekontakt har du et stort ansvar for, at de utilfredse kunder bliver imødekommet og taget alvorligt. Du er den medarbejder, der med den rette, kompetente håndtering kan gøre de utilfredse kunder til tilfredse og loyale kunder. Ydermere er der stor viden at hente hos de utilfredse kunder, som virksomheden kan få gavn af. Med dette kursus får du fyldt bagagen op med nye ideer og redskaber til, hvordan du i fremtiden bedst håndterer de utilfredse kunder og endda lærer noget af dem. Du lærer at forebygge klager og vende en dårlig kundeoplevelse til en god.
 

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til medarbejdere med kundekontakt, hvor kundeklager og reklamationer er en naturlig del af hverdagen.
 

Udbytte

  • Øg din bevidsthed om, hvordan du reagerer i en klagesituation, og styrker din kommunikation
  • Lær, hvordan konflikter nedtrappes og vendes til positiv dialog
  • Få værktøjer til at håndtere klager via e-mail
  • Få forståelse for, hvordan din organisation kan lære af kundeklager
  • Få bedre kundeoplevelser, større kundetilfredshed og mere jobglæde
  • Styrk din kundeloyalitet, og få flere genkøb
  • Få forbedret omdømme og styrket bundlinje

Indhold

Skab rammerne om den gode klagesituation
  • Planlægning af klageforebyggelse
  • De tre klagetyper
  • Sådan anerkender og imødekommer du den utilfredse kunde
  • Effektive respons- og argumentationsteknikker
  • Professionel respons på følelsesladede og vrede klager
  • Før, under og efter - sådan håndteres klagen mest effektivt
Målrettet og nærværende kommunikation
  • Mennesketyper og deres kommunikationsmønstre
  • Målrettet kommunikation til den individuelle kunde
Styrk gennemslagskraften
  • Hvad signalerer din fremtoning – i telefon og face-to-face?
  • Stemmen og kropssprogets betydning for dialogens udfald
  • Nonverbale virkemidler aktivt og effektivt
Effektive klagesvar via e-mail
  • Det målrettede og personlige klagesvar
  • Undgå standardsvarene, bevar effektiviteten:Tips til at optimere din skriveproces
Vend konflikter til positiv dialog
  • Nedtrap konflikter og få kunden ud af det røde felt
  • Hvordan skaber du en god stemning i en presset situation?
  • Sådan forholder du dig til uretmæssige klager, uden at afvise kunden
Bliv klogere af klagerne
  • Lær af klagerne
  • Hvordan bliver klagehåndteringen mere effektiv?

Form

Kurset veksler mellem teori og praktiske øvelser, hvor du får lejlighed til at arbejde med dine egne konkrete klagesituationer og afprøve de redskaber, som præsenteres i løbet af kurset. Du får feedback undervejs, og du lægger en plan for din egen klagehåndtering.
 
Se også de øvrige kurser i Service og Support
 
23148
Underviser

Leon Birdi

Leon er specialist i kunderelationer og arbejder med salgs- og serviceoptimering i både offentlige og private organisationer. Han arbejder bl.a. med konflikthåndtering hos Politiet og i Kriminalforsorgen. Hans undervisningsstil er praktisk, direkte og løsningsorienteret. Med andre ord: Du kommer hjem fra kurset med konkrete idéer til at forebygge og tackle kundeklager - og til at undgå konflikter i hverdagen.

Vælg dato

Taastrup
17. - 18. januar 2022
Taastrup
21. - 22. april 2022
Aarhus
8. - 9. september 2022
Taastrup
24. - 25. november 2022
Taastrup
16. - 17. januar 2023

Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

Indtast venligst et validt navn
Tilmelder nyhedsbrev
Tak for din tilmelding
Teknisk fejl

Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk