Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Brug samtalen – styrk samarbejdet og fællesskabet

Få de rette redskaber til at åbne op for ressourcer og relationer gennem dagens mange små og store samtaler. Hvis du ønsker at påvirke dine omgivelser positivt gennem god dialog – så er kurset for dig.

Brug dialog til at styrke dig selv og dine omgivelser

Dialog er til stede hver dag, hele dagen, på alle arbejdspladser og er sandsynligvis det arbejdsredskab, som er det allervigtigste. De ord vi vælger, afgør hvordan vi påvirker os selv og vores omgivelser. Med få sætninger kan vi løfte hinanden, gøre hinanden stærkere, skabe fortrolighed og inkludere. Men vi kan ligeså hurtigt demotivere, skabe usikkerhed, konflikt, misforståelser og mistillid.
Dit ordvalg er afgørende for, hvordan andre opfatter dig og for, hvordan du udvikler dig selv og dine omgivelser.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til alle, hvor møder, samtaler og snitflade til mange mennesker er i centrum i arbejdsdagen.

Udbytte

  • Bevidsthed om, hvordan dit sprog påvirker dine relationer og forbundethed med andre
  • Træning i, hvordan forskellige spørgsmålstyper åbner for forskellige dialoger
  • Træning i, hvordan du via dit ordvalg mindsker distance og fremstår klar og ærlig
  • Bevidsthed om, hvordan du skaber tillid og får ”professionelle venner” og følgeskab
  • Viden om, hvordan du etablerer sparring, hvor I løfter hinanden
  • Inspiration til at inkludere dine omgivelser i meningsfyldte dialoger
  • Bevidsthed om, hvordan du ændrer en dialog og flytter den et relevant sted hen
  • Forståelse for, hvordan du påvirker din indre dialog, den fælles dialog, den andens indre dialog
  • Plan for, hvad du skal starte på, fortsætte eller stoppe med i dine dialoger

Indhold

Vi vil konkret arbejde med:

  • Hvilken effekt du opnår ved forskelligt ordvalg
  • Hvordan du i dine dialoger sætter et aftryk (positivt eller negativt)
  • Hvad der kendetegner en ligeværdig dialog
  • Hvilke ord, der er særlig betydningsfulde, og som du skal bruge med omtanke
  • Hvordan du balancerer imødekommenhed med dit eget ståsted i en dialog
  • Hvordan du via dialog kan finde frem til løsninger, som hverken du eller den anden, kunne have fundet på alene
  • Hvordan du etablerer den type samtale, der giver det ønskede udbytte – vi ser på forskellen mellem at fokusere på, rådgivning, service, udvikling, udfordring, interview, coaching, sparring, ideudvikling m.m.
  • Spørgeteknik og samtalestruktur
  • Faldgruber, egne overbevisninger og vaner/uvaner

Form

Kurset veksler mellem øvelser, oplæg og refleksioner over egen praksis. Det er en forudsætning for optimalt udbytte, at du er indstillet på at se kritisk på dine sproglige vaner og er nysgerrig på nye slags dialoger.

Underviser

Underviser Kristine Hanghøj
Kirstine har arbejdet med ledelse og sparring i afdelinger, lederteams og projektteams i 15 år. Hun har været ansat i store konsulenthuse og er i dag selvstændig indenfor organisationsudvikling. Kirstine er uddannet på Danmarks Designskole, hvor hun specialiserede sig i adfærdsdesign og design thinking. Siden har hun taget en række efteruddannelser, bl.a. i procesledelse. Kirstine har desuden arbejdet meget med individuel coaching og teamcoaching og er certificeret coach. Hun har selv været leder, indgået i topledelse samt været sparringspartner for en lang række ledere og medarbejdere.

Har du faglige spørgsmål, så kontakt:
Andre kigger også på