Lær at håndtere egne og andres følelser konstruktivt. Du bliver fortrolig med anerkendende og empatisk kommunikation og lærer at være nærværende i kontakten med andre, så der skabes grundlag for at fremme forståelse, udvikling og samhørighed.
Klar og nærværende kommunikation er omdrejningspunktet for empatisk kommunikation – du får sagt, hvad du mener, uden at træde andre over tæerne. Gennem en empatisk tilgang med øget bevidsthed om behovene bag det, vi siger, kan vi skabe åbne, ærlige og konstruktive relationer. Resultatet af dialog med udgangspunkt i empatisk kommunikation er et personligt udviklende og berigende samspil og samarbejde imellem mennesker. På kurset får du redskaberne til at fremstå empatisk og konstruktiv, når du kommunikerer og samarbejder med andre.
Vi sørger for at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære
Undervisning på dansk
Materiale på dansk
Kursusbevis
Maks. 16 deltagere
Fuld forplejning
Øvelser og inddragelse
Erfaren underviser
Gratis parkering
Undervisningen veksler mellem oplæg, øvelser og dialog. Teori og praksis integreres i undervisningen, så kurset får et logisk og sammenhængende forløb.
Du vil i løbet af kurset få mulighed for at deltage i øvelser med feedback.
Kurset udbydes også som internt kursus i din virksomhed. Kontakt os for at høre nærmere.
Gitte er kommunikationskonsulent, certificeret træner i Ikkevoldelig Kommunikation, underviser, supervisor, mediator og psykoterapeut. Hun er uddannet i konfliktløsning og mediation og har trænet i IVK i bl.a. USA, Schweiz og England og har været tilknyttet det internationale Center for NonViolentCommunication. Hun har gennemført projekter for bl.a. Velfærdsministeriet, Socialministeriet, Fødevarestyrelsen samt afholdt kurser for kommuner, institutioner, private virksomheder, Lederforum og FOA.
Taastrup 31. august 2022 | |
Aarhus 9. november 2022 | |
Taastrup 25. januar 2023 | |
Aarhus 3. maj 2023 |
Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.
Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk
Strategisk kommunikation er at kommunikere effektivt og troværdigt. Få indsigt i hvordan du kommunikerer strategisk
Læs mereOplever du ofte udforinger, når du arbejder i grupper med personer, hvis personlighed er anderledes end din? Her er 4 tips, der kan lette samarbejdet!
Assertion går ud på at udtrykke sig klart og præcist og både have sine egne og andres interesser i tankerne. Hør Erik Juuls gode råd til assertiv kommunikation.
I alle afdelinger er det godt, hvis medarbejderne har forskellige roller. Der vil også være rollefordelinger som er mere optimale end andre.
Podcast episode 7