Lær at håndtere egne og andres følelser konstruktivt. Du bliver fortrolig med anerkendende og empatisk kommunikation og lærer at være nærværende i kontakten med andre, så der skabes grundlag for at fremme forståelse, udvikling og samhørighed.
Klar og nærværende kommunikation er omdrejningspunktet for empatisk kommunikation – du får sagt, hvad du mener, uden at træde andre over tæerne. Gennem en empatisk tilgang med øget bevidsthed om behovene bag det, vi siger, kan vi skabe åbne, ærlige og konstruktive relationer. Resultatet af dialog med udgangspunkt i empatisk kommunikation er et personligt udviklende og berigende samspil og samarbejde imellem mennesker. På kurset får du redskaberne til at fremstå empatisk og konstruktiv, når du kommunikerer og samarbejder med andre.
Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.
Kursusbevis
Erfaren underviser
Maks. 16 deltagere
Fuld forplejning
Øvelser og inddragelse
Materiale på dansk
Undervisning på dansk
Gratis parkering
Det er altid en fornøjelse at være på kursus hos jer, der er super fine forhold, nem parkering og altid kompetente undervisere.- Anita Thomassen Region Midtjylland - Psykiatristaben
Undervisningen veksler mellem oplæg, øvelser og dialog. Teori og praksis integreres i undervisningen, så kurset får et logisk og sammenhængende forløb.
Du vil i løbet af kurset få mulighed for at deltage i øvelser med feedback.
Kurset udbydes også som internt kursus i din virksomhed. Kontakt os for at høre nærmere.
Gitte er kommunikationskonsulent, certificeret træner i Ikkevoldelig Kommunikation, underviser, supervisor, mediator og psykoterapeut. Hun er uddannet i konfliktløsning og mediation og har trænet i IVK i bl.a. USA, Schweiz og England og har været tilknyttet det internationale Center for NonViolentCommunication. Hun har gennemført projekter for bl.a. Velfærdsministeriet, Socialministeriet, Fødevarestyrelsen samt afholdt kurser for kommuner, institutioner, private virksomheder, Lederforum og FOA.
Aarhus 7. november 2024 Garantifor afholdelse | |
Taastrup 22. januar 2025 | |
Aarhus 7. maj 2025 | |
Taastrup 27. august 2025 | |
Aarhus 5. november 2025 |
Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.
Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til kurser@teknologisk.dk
Strategisk kommunikation er at kommunikere effektivt og troværdigt. Få indsigt i hvordan du kommunikerer strategisk
Læs mereOplever du ofte udforinger, når du arbejder i grupper? Her er 4 tips, der kan hjælpe dig med at få mest muligt ud af samarbejdet.
Assertion går ud på at udtrykke sig klart og præcist og både have sine egne og andres interesser i tankerne. Hør Erik Juuls gode råd til assertiv kommunikation.
I alle afdelinger er det godt, hvis medarbejderne har forskellige roller. Der vil også være rollefordelinger som er mere optimale end andre.
Podcast episode 7