Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

JIRA service desk

Dette kursus vil give dig en solid introduktion til JIRA service desk. Du lærer, hvordan den konfigureres samt en række best practice eksempler på, hvordan funktionaliteten bedst muligt udnyttes. Jira service desk er blevet populær, fordi den tilbyder en brugervenlig og simpel service desk, som er integreret med de øvrige værktøjer fra Atlassian. JIRA Service desk er ITIL-certificeret og fuldt integrerbar med Confluence som knowledge base.

JIRA service desk har på 3 år fået mere end 20.000 kunder. JIRA service desk er ikke kun til IT-afdelinger, men til alle som ønsker en prisvenlig service desk. HR og logistik-afdelinger er eksempler på forretningsenheder, som har haft gavn at implementere en service desk til at samle indkomne henvendelser ét sted, hvorefter de prioriteres og fordeles.

Deltagerprofil

Målgruppen er deltagere, som ønsker at tilegne sig et grundlæggende kendskab til JIRA Service Desk og som i forvejen har kendskab til basal JIRA administration.

Indhold

  • Introduktion til JIRA Service Desk
  • Oprettelse af service desk
  • Opsætning af forespørgelsestyper
  • Oprettelse af køer for service teams
  • Oprettelse af SLA
  • JIRA Service desk og Confluence
  • Oprettelse af Email til at modtage forespørgsler
  • Opsætning og branding af kundeportalen
  • Tilføjelse af service agenter, kunder og andre JIRA-brugere
  • Automatisering af service desken

Udbytte

Efter kurset vil du være i stand til at:

  • Oprette et service desk projekt
  • Opsætte forespørgelsestyper
  • Oprette service desk køer
  • Oprette SLA'er
  • Linke service desken til Confluence som knowledge base
  • Opsætte og style kundeportalen
  • Tilføje agenter, kunder og JIRA-brugere
  • Oprette og tilpasse automatiserede arbejdsgange

Kursusmateriale

Kurset bliver afholdt på dansk, men materialet er udviklet af Atlassian og er på engelsk. Ved starten af kurset udleveres et kompendium med slides og øvelser. Kursusdeltageren vil få et Atlassian-udstedt diplom for gennemførsel.

Underviser

Kristian Thomsen er ansat hos en virksomhed, som er autoriserede Atlassian Solution Partner og har beskæftiget sig med Atlassians produkter i en årrække. Han har en baggrund som agil projektleder, hvor han har introduceret og optimeret understøttelsen i større IT-udviklingsprojekter. Han har beskæftiget sig akademisk med vidensdeling og samarbejde i en global kontekst og er nu beskæftiget som konsulent inden for rådgivning af samarbejdsværktøjer, herunder Atlassian-platformen.

Har du faglige spørgsmål så kontakt
Andre kurser