Kurser

Jira service management (Jira service desk) administrator

JIRA service management har de senere år fået over 40.000 kunder. Jira service management er ikke kun til IT-afdelinger, men til alle som ønsker en prisvenlig service desk. HR og logistik-afdelinger er eksempler på forretningsenheder, som har haft gavn at implementere en service desk til at samle indkomne henvendelser ét sted, hvorefter de prioriteres og fordeles.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 8 besvarelser

Dette kursus vil give dig en solid introduktion til Jira service management. Du lærer, hvordan den konfigureres samt en række best practice eksempler på, hvordan funktionaliteten bedst muligt udnyttes. Er blevet populær, fordi den tilbyder en brugervenlig og simpel service desk, som er integreret med de øvrige værktøjer fra Atlassian. Jira service management er ITIL-certificeret og fuldt integrerbar med Confluence som knowledge base. Kurset er rettet mod server og datacenter versionerne.

Deltagerprofil

Du ønsker at tilegne dig et grundlæggende kendskab til Jira service management og du har i forvejen kendskab til basal JIRA administration. Måske sidder du og har fået ansvaret for at konfigurere en Service desk?
 

Udbytte

  • Efter kurset vil du være i stand til at:
  • Oprette et service desk projekt
  • Opsætte forespørgelsestyper
  • Oprette service desk køer
  • Oprette SLA'er
  • Linke service desken til Confluence som knowledge base
  • Opsætte og style kundeportalen
  • Tilføje agenter, kunder og JIRA-brugere
  • Oprette og tilpasse automatiserede arbejdsgange

Indhold

  • Introduktion til Jira service management
  • Oprettelse af service desk
  • Opsætning af forespørgelsestyper
  • Oprettelse af køer for service teams
  • Oprettelse af SLA
  • Jira service management og Confluence
  • Oprettelse af Email til at modtage forespørgsler
  • Opsætning og branding af kundeportalen
  • Tilføjelse af service agenter, kunder og andre JIRA-brugere
  • Automatisering af service desken

Form ved virtuelt afholdelse

Kurset afholdes med fysisk tilstedeværelse eller virtuelt.De virtuelle afholdelser foregår live online med en eller flere undervisere, hvor du har mulighed for at stille spørgsmål samt tale med de andre kursister og lave opgaver og gruppearbejde via 'breakout rooms'.Se mere i vores faq.

Kursusmateriale

Kurset bliver afholdt på dansk, men materialet er udviklet af Atlassian og er på engelsk. Ved starten af kurset udleveres et kompendium med slides og øvelser.

Underviser

Fælles for underviserne er at de har arbejdet en årrække i store offentlige og private organisationer. Både som fastansat og konsulent. Underviserne kommer fra aety, som er autoriseret Atlassian Gold Solution Partner og de har alle beskæftiget sig med Atlassians produkter i en årrække. Underviserne hjælper til hverdag offentlige og private organisationer med at implementere Atlassians produkter, heriblandt Jira og Confluence.
 
Har du faglige spørgsmål, så kontakt:
Andre kigger også på