Kurser

1 dags kursus 

LinkedIn og SoMe-rekruttering i praksis – tiltræk kandidater med AI, outreach og netværk

11. september 2025 Aarhus
3. december 2025 Taastrup
10. april 2026 Taastrup
DKK  5.999
ekskl. moms
Nr. 86079 A
Tilmeld dig
109 har allerede deltaget
3,8
Meget godt
19 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.

Dette kursus giver dig konkret viden og praktiske værktøjer til at tiltrække og engagere kandidater via LinkedIn og sociale medier som Facebook, TikTok og Instagram.

Bedre resultater - færre omkostninger

Kurset tager udgangspunkt i LinkedIns rekrutteringsstrategi BUILD – ENGAGE – RECRUIT og integrerer moderne teknologier, rekrutteringspsykologi og teknikker til aktivering af medarbejdere og netværk (employee advocacy). 85 % af kurset vil fokusere på LinkedIns platform og teknikker til at rekruttere via denne SoMe platform.
 

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til dig, der som leder eller HR professionel arbejder professionelt med rekruttering, HR, sourcing eller employer branding, og som ønsker at blive skarpere på brugen af LinkedIn og sociale medier som rekrutteringskanal.
Du behøver ikke være ekspert i AI eller teknik – du lærer alt gennem hands-on øvelser og praktiske eksempler.
 

Udbytte

  • Udarbejd effektive pitchbeskeder, der engagerer og konverterer
  • Anvend AI (fx ChatGPT) til at finde kandidater, udarbejde søgekriterier og skrive beskeder med høj relevans
  • Brug Boolean (avanceret) søgning på LinkedIn til at finde relevante profiler – uden at bruge betalte løsninger
  • Opbyg og udvid dit netværk strategisk i forhold til de fagprofiler, du rekrutterer
  • Aktivér kollegaer via employee advocacy og ambassadørrekruttering
  • Forstå hvordan du rekrutterer via mobilen og LinkedIn-appen
  • Lær hvordan du måler effekten af dine LinkedIn-rekrutteringsaktiviteter (KPI’er)

Det får du på kurset

Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På dette kursus vil der højest være MAKS DELTAGERE pr. hold.

Maks. 16 deltagere

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Materiale på dansk

Materiale på dansk

Undervisning på dansk

Undervisning på dansk

Tæt på kursusstedet er der gratis parkering.

Gratis parkering

Indhold

  • Fakta og trends om sociale medier som rekrutteringskanal
  • LinkedIns strategi: BUILD – ENGAGE – RECRUIT
  • Rekrutteringspsykologi og kommunikation, der engagerer
  • Udarbejdelse af relevante pitchbeskeder og opslag
  • Kandidatsøgning via LinkedIn med og uden AI
  • Mobil rekruttering: Sådan rekrutterer du on-the-go
  • Strategisk netværksopbygning på LinkedIn
  • Introduktion til employee advocacy og værktøjer som Haiilo, PostBeyond og Sociabble
  • Måling af effekt: KPI’er og opfølgning på rekrutteringsindsats
  • Faldgruber og etik: Hvad må du ifølge GDPR og AI Act?

Anmeldelser af LinkedIn og SoMe-rekruttering i praksis – tiltræk kandidater med AI, outreach og netværk

3,8
 
Meget godt Baseret på 19 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.
Fremragende
Meget godt
Godt
Mindre godt
Ikke godt

Form

Kurset veksler mellem oplæg, teori, live demonstrationer, opgaver og refleksion. Du arbejder med dine egne aktuelle stillinger under kurset, og der lægges vægt på praksisnær læring og sparring.
Du skal forud for kurset bruge ca. 1 time og 30 minutter på forberedelse, hvor du identificerer en aktuel rekrutteringscase, som vil blive brugt i øvelserne, se en kort video samt finde relevante informationer til brug ved opdatering af din egen LinkedIn profil. Instruktioner hertil modtages inden kurset.
 

Deltagerforudsætninger ift. abonnementer og adgang

Du bedes medbringe egen bærbar eller telefon med adgang til en gratis LinkedIn-konto (standardmedlem), da kurset tager udgangspunkt i, at alle deltagerne har en gratis LinkedIn-profil og kender til basal navigation (profil, opslag, søgning, netværk). Du bedes medbringe et eksempel på en aktuelt stillingsopslag, som bruges som case i øvelser – f.eks. til sourcing, pitchbeskeder og outreach-strategi.
 
Valgfrit men anbefalet:
Adgang til ChatGPT eller anden AI-platform (fx Copilot), da vi bruger AI til at generere pitchbeskeder, Boolean-strenge og opslagstekster.
Gratisversion af ChatGPT er tilstrækkelig (du kan også bruge Copilot, hvis din virksomheden har adgang til denne).
 

Andre rekrutteringskurser

Hvis du er interesseret i et bredere kursus indenfor rekruttering, udbyder vi også kurset Rekruttering i praksis, der giver et mere strategisk overblik.

28925
Underviser

Christian Sylvester

4.11/5 (91 evalueringer) 
Baseret på alle evalueringer af underviseren fra de seneste 5 år.

Christian er senior HR Management konsulent med mere end 20 års rekrutterings-erfaring. Han har over 10 års erfaring med undervisning inden for HR og var en af de første danskere til at bruge LinkedIn i rekrutterings øjemed. Christian har været programdirektør for nordens største rekrutteringskonferencer og været ejerleder af tre konsulentvirksomheder. Christian har en baggrund som HD i organisation og ledelse, markedsføringsøkonom samt en række certificeringer inden for personlighedsanalyse.

Vælg dato

Aarhus
11. september 2025
Taastrup
3. december 2025
Taastrup
10. april 2026