Kurser

Rekruttering via LinkedIn og andre sociale medier

Dette kursus giver dig indsigt i rekruttering via LinkedIn, Facebook, Twitter og andre sociale medier og i hvordan din organisation skal agere og kommunikere via disse sociale medier. Få klare konkurrencefordele og reducer omkostningerne i jagten på talenterne via de forskellige sociale medier.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 16 besvarelser

Bedre resultat - færre omkostninger

De sociale medier giver nye muligheder for at tiltrække, udvælge og fastholde de rigtige kandidater. På dette kursus får du viden om og værktøjer til at anvende disse muligheder aktivt i det daglige rekrutteringsarbejde – og i sidste ende opnå et bedre resultat samtidig med at omkostningerne til rekruttering nedsættes.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til alle som arbejder professionelt med rekruttering og employer branding og som ønsker et overblik over mulighederne i social media rekrutteringslandskabet.

Udbytte

  • Analyse – hvilke sociale platforme skal I satse på? Hvor er jeres målgrupper?
  • Strategi – fra tanke til implementering i det daglige rekrutteringsarbejde
  • Sådan opnår du resultater med re-aktiv og pro-aktiv rekruttering via sociale medier
  • Hvordan adskiller sociale medier sig fra jobportaler og gængse rekrutteringskanaler?
  • Reducer dine ansættelsesomkostninger væsentligt – anvend de mange ”gratis” muligheder
  • Forøg kvaliteten af kandidater via ambassadørrekruttering – aktivering af social networks


Indhold

  • Facts om sociale medier som rekrutteringskanal – hvad kan de bruges til og hvad kan de ikke?
  • Hør om rekrutteringsstrategien inden for sociale medier
  • Analyse og håndtering af sociale og new media-rekrutteringskanaler
  • Kanalernes relevans i forhold til kandidattiltrækning og ambassadørnetværk
  • Rekrutteringsværktøjskasse til sociale medier
  • Faldgruber – årsager til, at det ikke lykkes og advarselstegn, du skal være opmærksom på


Form

Kurset veksler mellem oplæg, dialog, analyser, erfaringsudveksling, praktisk træning og kollegial feedback. Der opfordres til, at du medbringer og inddrager egne udfordringer til gavn for holdets refleksion og læring. Kurset tager udgangspunkt i ”ikke betalende medlem” på de enkelte social media platforme, men mulighederne og fordelene ved at opgradere til ”betalende kunde” gennemgås også.

Underviser

Christian-Sylvester-Nielsen

Christian er senior HR Management konsulent med mere end 20 års global rekrutterings-erfaring. Han har over 10 års erfaring med undervisning ind en for HR og var en af de første danskere til at tage LinkedIn i anvendelse i rekrutterings øjemed. Christian har en fortid som leder og specialist hos førende rekrutteringsfirmaer og IT virksomheder. Han har desuden været programdirektør for nordens største rekrutteringskonferencer og været ejerleder af 3 konsulentvirksomheder. Christian har en baggrund som HD i Organisation og Ledelse, markedsføringsøkonom samt en række certificeringer inden for personlighedsanalyse.

Andre rekrutteringskurser

Hvis du er interesseret i et bredere kursus indenfor rekruttering, udbyder vi også kurset Strategisk rekruttering i praksis, der giver et mere strategisk overblik.

Har du faglige spørgsmål, så kontakt:
Andre kigger også på