Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

Styrk dine relationelle kompetencer i specialistrollen

Bliv klogere på dig selv og dine handlemuligheder, når du som specialist gerne vil skabe gode relationer til kolleger og samarbejdspartnere. Her får du inspiration og værktøjer til at bringe dine specialistevner endnu bedre i spil.

Evaluering

4stjerner

Alle arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed.

Evalueringen er baseret på: 11 besvarelser

Egne styrker og svagheder

På kurset får du indsigt i og forståelse for menneskers forskellighed og adfærd i samarbejdsrelationer. Du vil blive mere bevidst om, hvordan dine egne relationelle styrker og svagheder påvirker andre og hvilken adfærd, der er relevant at udvikle i lige præcis din specialistfunktion. Du vil samtidig blive klædt på at styrke relationen til din kunde og dermed understøtte din evne til at skabe tillid og loyalitet i kunderelationen.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til specialister, der har ansvar for faglige opgaver uden ledelsesansvar. Det kan være ingeniører, jurister, økonomer, forskere, it-eksperter, projektledere og andre, der arbejder i en specialistrolle på forskellige niveauer i organisationen.

Godt indhold, særligt pga. fokus på værktøjer der kan anvendes i det daglige.
Rasmus Nielsen, Linak A/S

Udbytte

  • Indsigt i egne foretrukne måder at agere på
  • Udvikling af egne præferencer og handlemønstre
  • Øget bevidsthed omkring sociale kompetencer og evnen til at skabe tillid
  • Metoder til at imødekomme udfordrende samarbejdsrelationer
  • Udvikling af kunderelationen

Indhold

  • Inspiration til at skabe gode relationer på arbejdspladsen
  • Kortlægning af styrker og svagheder i specialistrollen
  • Bevidsthed omkring hvordan din adfærd påvirker andre mennesker
  • Træning i effektiv samtaleteknik for faglige specialister
  • Øget indsigt i andre menneskers overvejelser og handlemønstre

Form

På kurset veksles mellem teoretiske indlæg, gruppearbejde og individuelle øvelser. Gennem træning får du rig mulighed for at afprøve redskaberne i praksis. Formen giver rum til personlig refleksion, sparring og feedback fra både underviser og de øvrige deltagere.

Udbyttet af kurset bliver større, hvis du inden kursusstart har tænkt over dine potentielle udviklingsområder og evt. har haft en samtale med din leder om dette.

Undervisere

malou eskildsen
Sjælland: Malou er uddannet i psykologi og virksomhedsstudier fra RUC, er certificeret coach og har arbejdet som HR-business partner og HR-chef i tele- og mediebranchen. Hendes spidskompetencer som underviser og facilitator er organisationer og mennesker i forandringer, personlig udvikling og ledelse. Hun har en særlig evne til at give kursisterne fornyet inspiration, mod og handlekraft til at arbejde videre med værktøjer og refleksioner fra kurserne. Kursisterne roser Malou for hendes energiske, nærværende og involverende undervisningsform.

Underviser Mette Bugge
Jylland: Mette er uddannet Human Ressource Manager og har gennem de sidste 15 år arbejdet med udvikling af ledere og medarbejdere i både offentlige og private virksomheder. Hendes kernekompetencer ligger inden for effektivitet, kommunikation og ledelse. Som underviser er Mette engageret og levende. Hun er god til, at skabe den kobling mellem teori og praksis, som gør det muligt for den enkelte at omsætte mål og ønsker til konkret adfærd og handling i hverdagen.

Se vores udvalg af kurser i kommunikation og samarbejde.

Har du faglige spørgsmål, så kontakt:
Andre kigger også på