Bliv klogere på dig selv og dine handlemuligheder, når du som specialist gerne vil skabe gode relationer til kolleger og samarbejdspartnere. Her får du inspiration og værktøjer til at bringe dine specialistevner endnu bedre i spil.
På kurset får du indsigt i og forståelse for menneskers forskellighed og adfærd i samarbejdsrelationer. Du vil blive mere bevidst om, hvordan dine egne relationelle styrker og svagheder påvirker andre, og hvilken adfærd der er relevant at udvikle i lige præcis din specialistfunktion. Du vil samtidig blive klædt på at styrke relationen til dine kunder og dermed understøtte din evne til at skabe tillid og loyalitet i kunderelationen.
Kurset henvender sig til specialister, der har ansvar for faglige opgaver uden ledelsesansvar. Du kan fx være ingeniør, jurist, økonom, forsker, IT-ekspert, projektleder eller en anden funktion, der arbejder i en specialistrolle på forskellige niveauer i organisationen.
Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.
Kursusbevis
Erfaren underviser
Maks. 16 deltagere
Fuld forplejning
Øvelser og inddragelse
Materiale på dansk
Undervisning på dansk
Gratis parkering
Inspiration til at skabe gode relationer på arbejdspladsen
Kortlægning af styrker og svagheder i specialistrollen
Bevidsthed omkring hvordan din adfærd påvirker andre mennesker
Træning i effektiv samtaleteknik for faglige specialister
Øget indsigt i andre menneskers overvejelser og handlemønstre
Godt indhold, særligt pga. fokus på værktøjer der kan anvendes i det daglige.- Rasmus Nielsen Linak A/S
Det overgik mine forventninger, og jeg gik derfra med flere værktøjer end jeg havde regnet med.- Pascal Gyldenberg Syddansk Universitet (University Of Southern Denma
På kurset veksles der mellem teoretiske indlæg, gruppearbejde og individuelle øvelser. Gennem træning får du rig mulighed for at afprøve redskaberne i praksis. Formen giver rum til personlig refleksion, sparring og feedback fra både underviser og de øvrige deltagere.
Udbyttet af kurset bliver større, hvis du inden kursusstart har tænkt over dine potentielle udviklingsområder og evt. har haft en samtale med din leder om dette.
Malou er uddannet i psykologi og virksomhedsstudier fra RUC, er certificeret coach og har arbejdet som HR-business partner og HR-chef i tele- og mediebranchen. Hendes spidskompetencer som underviser er organisationer og mennesker i forandring, personlig udvikling og ledelse. Hun giver kursisterne fornyet inspiration, mod og handlekraft til at arbejde videre med værktøjer og refleksioner fra kurserne. Kursisterne roser Malou for hendes energiske, nærværende og involverende undervisningsform.
Taastrup 12. - 13. december 2024 | |
Aarhus 17. - 18. februar 2025 | |
Taastrup 31. marts til 1. april 2025 | |
Taastrup 11. - 12. september 2025 | |
Aarhus 11. - 12. december 2025 |
Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.
Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til kurser@teknologisk.dk
Strategisk kommunikation er at kommunikere effektivt og troværdigt. Få indsigt i hvordan du kommunikerer strategisk
Læs mereOplever du ofte udforinger, når du arbejder i grupper? Her er 4 tips, der kan hjælpe dig med at få mest muligt ud af samarbejdet.
Assertion går ud på at udtrykke sig klart og præcist og både have sine egne og andres interesser i tankerne. Hør Erik Juuls gode råd til assertiv kommunikation.
I alle afdelinger er det godt, hvis medarbejderne har forskellige roller. Der vil også være rollefordelinger som er mere optimale end andre.
Podcast episode 7