Forbrugertest af fødevarer

Maja Krogsøe Skou

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 13 45.

Forbrugertest af fødevarer

Forbrugerundersøgelse af fødevarer

Forstå dine forbrugeres behov

 

Ved at udføre en forbrugertest kan du få en dybere forståelse af dine kunders behov, ønsker og præferencer i forhold til dit fødevareprodukt. Vi hjælper dig med at identificere hvilke specifikke faktorer indenfor eksempelvis smag, konsistens, ernæringsmæssige krav og emballage, som har betydning for dine forbrugeres holdninger til dit fødevareprodukt. Ved at analysere og forstå disse faktorer har du mulighed for at finjustere dit produkt, så det imødekommer forbrugernes præferencer, hvilket kan lede til større succes på markedet.

Produktforbedring
Ved at lytte til potentielle forbrugeres feedback kan du identificere eventuelle mangler eller områder, hvor dit produkt kan forbedres. Det kan være alt fra smag og tekstur til emballage og brugervenlighed. Vi hjælper dig med at analysere og tolke feedbacken, så du kan foretage justeringer og forbedringer af dit produkt, inden det lanceres på markedet.

Markedspositionering
En forbrugertest hjælper dig også med at afgøre, hvordan dit produkt skal positioneres på markedet. Ved at forstå, hvilke målgrupper der er mest tilbøjelige til at købe dit produkt, kan du målrette din markedsføring og branding for at appellere til disse specifikke forbrugere. 

Risikominimering 
At lancere et nyt produkt er dyrt, især hvis det ikke klarer sig i markedet. Ved at udføre en forbrugertest kan du identificere eventuelle potentielle problemer eller risici ved dit produkt, før det lanceres på markedet. Dette kan omfatte problemer med produktets sensoriske kvalitet, men kan også identificere forbrugernes uforudsete bekymringer omkring alt fra allergener, sikkerhedsmæssige bekymringer eller andre faktorer, der kan påvirke forbrugernes oplevelse af produktet. Vi hjælper dig med at identificere og løse disse problemer på forhånd, så du kan minimere risikoen for en negativ effekt i markedet.   

 

Ofte stillede spørgsmål:

Hvornår er en forbrugertest af dit fødevareprodukt relevant?

Står du overfor at skulle lancere et nyt fødevareprodukt og har udviklet forskellige prototyper, kan det være en stærk fordel for dig at lave en forbrugerundersøgelse. Gennem en forbrugerundersøgelse, får du forbrugernes holdninger til dit produkt – fra smag til bekymringer og branding. Med denne data kan vi give dig anbefalinger til de sidste finjusteringer af dit produkt inden lancering, så du sikrer dig en god start. Derudover er forbrugertests også værdifulde, hvis du vil benchmarke dit produkt op mod dine konkurrenter på markedet.

Hvor omfattende er en forbrugertest?

Alt efter formålet med forbrugertesten, kan vi i dialog med dig skræddersy undersøgelsen af dit produkt med antal forbrugere, målgruppe, spørgsmål etc. Vi har i vores faciliteter 24 smagsbokse, hvor vi kan køre sensoriske tests flere gange dagligt. Derudover kan vi også udføre forbrugertest på andre lokationer.

Hvordan sikrer jeg mig, at en forbrugertest bliver lavet på en relevant målgruppe?

Vi har i vores forbrugerpanel +5000 forbrugere med forskellige demografi tilknyttet. Derudover har vi mulighed for at rekruttere yderligere. Dette sikrer, at vi kan rekruttere den rette målgruppe til dit produkt.

Hvad får jeg ud af en forbrugerundersøgelse?

Efter endt forbrugerundersøgelse modtager du en overskuelig rapport, som du let kan inkorporere i din produktudvikling og forretningsstrategi. I rapporten er der specifikke anbefalinger til aktions på basis af resultaterne fra forbrugerstudiet. Denne rapport vil altid blive gennemgået sammen med vores specialister, så vi sikrer os at den klar og forståelig.

 

Hos Teknologisk Institut får du adgang til:

  • Et forbrugerpanel på +5000 forbrugere i forskellige demografier samt mulighed for yderligere rekruttering, så vi altid kan matche forbrugerundersøgelser med specifikke målgrupper
  • 24 sensoriske smagsbokse (ISO 8589 standard), der giver optimale testforhold
  • Tilhørende stort og alsidigt forberedelseskøkken med fagligt kompetent personale
  • Samarbejdspartnere i hele Europa til udførelse af forbrugertests på tværs af landegrænser
  • Høj faglighed og altid fuld fortrolighed.

 

Læs mere om hvad vi kan hjælpe med indenfor Sensorik & forbrugerundersøgelser: