Konkurrentanalyse af fødevareprodukter

Maja Krogsøe Skou

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 13 45.

Billede af forskellige smagstest.

Konkurrentanalyse af fødevareprodukter

Konkurrentanalyse

Få indsigt i markedet og styrk dit fødevareprodukts konkurrenceevne

 

Hos Teknologisk Institut tilbyder vi omfattende og dybdegående konkurrentanalyser af dine fødevareprodukter mod konkurrerende produkter for at hjælpe dig med at forstå markedet og styrke din konkurrenceevne.

Markedsindsigt
Konkurrentanalyser giver dig en værdifuld indsigt i fødevaremarkedet, herunder hvordan dit produkt adskiller sig fra dine konkurrenters produkter, kvalitet, smag og kundesegmenter. Ved at analysere dine konkurrenters styrker og svagheder kan du identificere muligheder og udfordringer i markedet. Denne indsigt hjælper dig med at træffe informerede beslutninger i forhold til produktudvikling, markedsføring og forretningsstrategi.

Differentiering
Konkurrentanalyser af fødevarer hjælper dig med at differentiere dig og dine produkter fra dine konkurrenter. Ved at forstå, hvad dine konkurrenter tilbyder, kan du identificere huller eller områder, hvor du kan skille dig ud. Dette kan være gennem unikke smagsvarianter, ernæringsmæssige fordele, bæredygtighed, specielle produktionsmetoder eller en stærkere brandidentitet. Ved at differentiere dig kan du tiltrække og fastholde kunder, samt opnå en konkurrencemæssig fordel inden for fødevarebranchen.

Identifikation af trends og forbrugerbehov
Konkurrentanalyser af fødevarer hjælper dig med at identificere trends og forbrugerbehov. Ved at analysere dine konkurrenters produkter og markedsføringsstrategier kan du opdage nye tendenser inden for fødevarebranchen og forstå, hvad forbrugerne efterspørger. Dette giver dig mulighed for at tilpasse dine produkter og markedsføring for at imødekomme disse behov og forblive relevant på markedet.

 

Vi havde et behov for at undersøge, hvordan vores Jolly sodavand blev opfattet af forbrugerne, sammenlignet med konkurrenternes. Teknologisk Institut hjalp os med at udføre en konkurrentanalyse som gav os konkrete indsigter i hvor vores produkter outperformede konkurrenternes, og hvor der var behov for justeringer på vores egne produkter. Vi oplevede høj professionalisme fra Maja og Line hele vejen igennem forløbet, og endte ud med meget indsigtsgivende og direkte brugbare resultater om forbrugernes vurdering af vores produkter. Jeg kan varmt anbefale at samarbejde med Teknologisk Institut omkring konkurrentanalyser.

Thomas Lindegaard, Produktchef & Brand Manager hos Bryggeriet Vestfyen.


 

Ofte stillede spørgsmål:

Hvornår er en konkurrentanalyse relevant?

En konkurrentanalyse er relevant, når du gerne vil vide hvordan dit produkt adskiller sig fra konkurrenterne på markedet, samt hvordan du kan justere dit produkt til forbrugernes præferencer.

Hvor omfattende er en konkurrentanalyse?

Vi skræddersyer en løsning som passer lige netop til dine produkter og de behov du har. I vores 24 smagsbokse, har vi mulighed for at afholde brugerundersøgelser flere gange dagligt.

Hvor diskret er en konkurrentanalyse?

Resultaterne vil altid være fortrolige. I en konkurrentanalyse, vil det kun være dig som kunde, der får resultaterne.

 

Hos Teknologisk Institut får du adgang til:

  • Et forbrugerpanel på +5000 forbrugere i forskellige demografier samt mulighed for yderligere rekruttering, så vi altid kan matche forbrugerundersøgelser med specifikke målgrupper
  • 24 sensoriske smagsbokse (ISO 8589 standard), der giver optimale testforhold
  • Tilhørende stort og alsidigt forberedelseskøkken med fagligt kompetent personale
  • Samarbejdspartnere i hele Europa til udførelse af forbrugertests på tværs af landegrænser
  • Høj faglighed og altid fuld fortrolighed.

 

 

Læs mere om hvad vi kan hjælpe med indenfor Sensorik & forbrugerundersøgelser: