Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Design Thinking - Få værktøjer og proces til at udvikle de rigtige løsninger

Carsten  Christiansen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 24.

Design Thinking - introduktion

Design Thinking - Få værktøjer og proces til at udvikle de rigtige løsninger

Udvikler du de løsninger, som dine kunder reelt har behov for? Rykker du hurtigt nok på dine ideer? Arbejder du systematisk med idéudvikling og innovation?

Med Design Thinking som rammen for dine udviklingsprojekter fokuserer du på at skabe værdi for de mennesker, som dine teknologier og produkter berører. Du får du adgang til en velfunderet metode, der klæder dig på til at udvikle løsninger, som skaber størst mulig værdi for dine kunder.

Fokuser på problemet fremfor på løsningen
Det er langt fra alle løsninger, der har et problem - men alle problemer har en løsning.

En dyb forståelse for det problem, som dit produkt eller service adresserer, er en forudsætning for at skabe den rigtige løsning.

Derfor er vores mantra: ”Byg det rigtige produkt, før du bygger det rigtigt”.

Om du skal udvikle et fysisk produkt, en ny service, en digital ydelse, en app eller et softwaresystem er ikke afgørende. Det afgørende er, at du starter dit udviklingsprojekt med at spørge ”hvilke reelle behov og udfordringer har mine kunder?”.

Med dette spørgsmål som omdrejningspunkt og en brugercentreret tilgang til dine udviklingsprojekter omsætter du reelle behov til konkrete, brugervenlige løsninger, som skaber størst mulig værdi for dine kunder og brugere, inden du ”bygger” dit produkt.

Hvad kan Teknologisk Institut hjælpe dig med? 

  • At komme tættere på dine kunders ønsker og reelle behov.
  • At inddrage kunder, eksperter, interessenter og tværfaglig viden, der er med til at udvikle ideerne og styrke resultatet.
  • At håndgribeliggøre dine ideer i form af prototyper.
  • Hurtig lancering af en brugbar løsning, der er klar til test.
  • At validere og teste dine ideer.

Sådan kommer du i gang