Kurser

1 dags kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Optimal videndeling i service desken

27. august 2024 Taastrup
13. december 2024 Taastrup
4. april 2025 Taastrup
DKK  3.999
ekskl. moms
Nr. 90270 A
4,4
Fremragende
13 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.

Få nye værktøjer til knowledge management i Service desken. Lær konkrete metoder til videndeling/knowledge management. Metoderne kan bruges både til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management. Så I kan forbedre dagligdagens support i forhold til hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv.

Styrk jeres videndeling i teamet

Metoderne, du lærer på kurset, tager udgangspunkt i jeres eksisterende tekniske løsninger, og kræver således ikke indkøb af særlige programmer. Når du er færdig med kurset, kan du opbygge vidensartikler med fokus på hurtigere løsning af sager (f.eks. incidents og bestillinger), og du har også lært metoder til strukturering, søgning og opdatering af artikler, uden at det kræver nævneværdigt mere tid i dagligdagen.

Deltagerprofil

Dette kursus er til dig, der arbejder med viden som afgørende element for din effektivitet. Du sidder måske i en IT support/ Service desk/Help desk – eller også har du til opgave at dokumentere og anvende løsninger og workarounds i anden rolle i IT.

Udbytte

  • Lær konkrete metoder til videndeling/knowledge management
  • Få nye metoder til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management
  • Bliv i stand til at levere hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv
  • Lær at opbygge vidensartikler med fokus på hurtigere løsning af sager (f.eks. incidents og bestillinger)
  • Få nye metoder til effektiv strukturering, søgning og opdatering af artikler

Det får du på kurset

Vi sørger for at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

Mulighed for at tage certificering.

Certificering / eksamen

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Tæt på kursusstedet er der gratis parkering.

Gratis parkering

Indhold

09.00 – 12.00 Sådan opbygger du brugbare vidensartikler (Best Practice)
  • Grundlæggende intro til knowledge management – hvorfor er det en god ide?
  • SOKA-modellen til at udarbejde og anvende brugbare vidensartikler
  • Typer af artikler (workarounds og vejledninger)
  • Indhold og struktur
  • Søgbarhed og tagging
  • Sprog og fagsprog i vidensartikler
12.00 – 13.00 Frokost
13.00 – 16.00 Sådan opbygger du brugbare vidensartikler (i din egen hverdag)
  • Byg dine egne artikler
  • Faldgruber og udfordringer
  • Hvordan skal artikler udarbejdes i jeres eget system?

Anmeldelser af Optimal videndeling i service desken

4,4
 
Fremragende Baseret på 13 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.
Fremragende
Meget godt
Godt
Mindre godt
Ikke godt

Certificering

Ønsker du at afslutte kurset med en certificering, foregår dette på kursets sidste dag.

  • Antal spørgsmål: 20
  • Tid: 30 minutter
  • Format: multiple choice spørgsmål med hjælpemidler

Beståelseskravet er 65% (13 rigtige). Certificeringen koster kr. 995 ex moms, og er ikke indeholdt i kursusprisen. Du kan bestille din certificering ved tilmeldingen til kurset.

Se vores øvrige kurser indenfor ITIL.

23117
Underviser

Johnny Jensen

4.71/5 (80 evalueringer) 
Baseret på alle evalueringer af underviseren fra de seneste 5 år.

Johnny har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Expert, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stort erfaring med Service desk og personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Vælg dato

Taastrup
27. august 2024
Taastrup
13. december 2024
Taastrup
4. april 2025

Vil du vide mere?

3 gode grunde til at tage på kursus i ITIL®

Der er mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus i ITIL® på Teknologisk Institut. Få 3 gode grunde her og bliv klogere på fordelene.

Læs mere