Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

ITIL® kurser

Lær hvordan du professionelt planlægger og styrer virksomhedens IT Service Management opgaver med kurser i ITIL®.

ITIL® er best practice for IT Service Management, som bruges af tusinder af organisationer verden over.

På alle ITIL® kurser bliver der undervist af kompetente specialister. Vi har ITIL® kurser på både dansk og engelsk og mulighed for certificering.

The ITIL® Accredited Training Organization logo is a trade mark of AXELOS Limited

Læs mere
Alle priser er ekskl. moms
Alle priser er ekskl. moms
  • Afholdelsesgaranti
  • Ledige pladser
  • Fyldt

DKK10.900 kr

ITIL® Foundation

Nr. 88751 A
3 dages kursus
Næste afholdelse 15/5 2017
  • Taastrup
    15. til 17. maj 201715/5 - 17/5 2017
  • Aarhus
    30. maj til 1. juni 201730/5 - 01/6 2017
  • Taastrup
    21. til 23. august 201721/8 - 23/8 2017
  • Aarhus
    9. til 11. oktober 201709/10 - 11/10 2017
Vis flere datoer
Gør ligesom mere end 1.100 andre og få den grundlæggende viden om hovedprincipperne og tankegangen bag ITIL Best Practices for IT Service Management, samt en forståelse for ITIL strukturen og de basale koncepter. Du får et godt kendskab til ITIL terminologien og bliver klædt på til at tænke i processer og procesforbedringer. Kurset giver dig kompetencer på Foundation niveau, i henhold til ITIL version 3, 2011 Edition. Kurset kan afsluttes med en certificering fra Dansk IT på den sidste kursusdag. Prisen for certificering er ikke indeholdt i kursusprisen.

DKK20.800 kr

ITIL® Practitioner

Nr. 87729 A
4 dages kursus
Næste afholdelse 19/6 2017
  • Taastrup
    19. til 22. juni 201719/6 - 22/6 2017
  • Taastrup
    2. til 5. oktober 201702/10 - 05/10 2017
  • Taastrup
    27. til 30. november 201727/11 - 30/11 2017
På kurset får du praktiske færdigheder i ITIL®, og kurset er et oplagt valg, hvis du har deltaget på ITIL Foundation. Hvor der på Foundation var fokus 'hvad' og 'hvorfor', er der på Practitionerkurset fokus på, 'hvordan' man arbejder med processer og procesforbedringer i ITIL Best Practices for IT Service Management. Kurset har fokus på den praktiske tilgang til brugen af ITIL.
Kurset afsluttes med en certificering fra Dansk IT på den sidste kursusdag. Prisen for certificering er indeholdt i kursusprisen.

DKK3.600 kr

ITIL® Overblik

Nr. 87596 A
1 dags kursus
Næste afholdelse 10/5 2017
  • Taastrup
    10. maj 201710/5 2017
  • Taastrup
    29. september 201729/9 2017
  • Taastrup
    15. november 201715/11 2017
Kurset giver et overblik over ITIL® - IT Infrastructure Library - og gennemgår fordelene ved en struktureret tilgang til IT Service Management området. Du får en bred forståelse for ITIL® og IT Service Management, herunder begreberne, rammerne, tankegangen, strukturen og terminologien.

DKK13.400 kr

ITIL® Managing Across Lifecycle Capability Kursus (MALC)

Nr. 87702 P
5 dages kursus
Næste afholdelse 4/12 2017
  • Taastrup
    4. til 8. december 201704/12 - 08/12 2017
Dette ITIL® Intermediate kursus fører kursisten ind i de praktiske aspekter af ITIL® Service livscyklus med fokus på forretningsledelse og styring af forudsætninger, mål, formål, processer, funktioner, aktiviteter samt tværgående sammenhænge mellem processerne på tværs af livscyklusområderne.
Managing Across the Lifecycle certifikatet er det sidste modul af Service livscyklus og/eller Service Capability Intermediate kursus, som fører til ITIL Expert kompetencerne i Service Management.
Kurserne laves som et samarbejde mellem en række anerkendte danske ITIL® Kursusudbydere.

DKK13.400 kr

ITIL® Planning, Protection, and Optimization Capability Kursus (PPO)

Nr. 87703 P
5 dages kursus
Næste afholdelse 28/8 2017
  • Taastrup
    28. aug. til 1. sep. 201728/8 - 01/9 2017
Dette ITIL® intermediate kursus fører kursisten ind i de praktiske aspekter af ITIL Service livscyklus og processer, som er knyttet til Service tilbud og aftaler af Services og serviceleverancen. Hovedfokus for dette kursus er de operationelle procesaktiviteter og supportmetoder samt tilgangen til at eksekvere disse processer i et praktisk, gennemførligt læringsmiljø. Kurserne laves som et samarbejde mellem en række anerkendte danske ITIL® Kursusudbydere.

DKK13.400 kr

ITIL® Service Offering and Agreements (SOA)

Nr. 87704 P
5 dages kursus
Næste afholdelse 18/9 2017
  • Taastrup
    18. til 22. september 201718/9 - 22/9 2017
Dette ITIL® Intermediate kursus fører kursisten ind i de praktiske aspekter af ITIL Service livscyklus og processer, som er knyttet til planlægning, beskyttelse og optimering af Services og serviceleverancen.
Dette kursus har hovedfokus på de operationelle procesaktiviteter og supportmetoder samt tilgangen til at eksekvere disse processer i et praktisk, gennemførligt læringsmiljø.
Kurserne laves som et samarbejde mellem en række anerkendte danske ITIL® Kursusudbydere.

DKK13.400 kr

ITIL® Operational Support and Analysis Capability kursus. (OSA)

Nr. 87705 P
5 dages kursus
Næste afholdelse 23/10 2017
  • Taastrup
    23. til 27. oktober 201723/10 - 27/10 2017
Dette ITIL® intermediate kursus fører kursisten ind i de praktiske aspekter af ITIL Service livscyklus og processer, som er knyttet til operationel support og analyse af Services.
Dette kursus har hovedfokus på de operationelle procesaktiviteter og supportmetoder samt tilgangen til at eksekvere disse processer i et praktisk, gennemførligt læringsmiljø.
Kurserne laves som et samarbejde mellem en række anerkendte danske ITIL® Kursusudbydere.

DKK13.400 kr

ITIL® Release, Control and Validation Capability kursus (RCV)

Nr. 87706 P
5 dages kursus
Næste afholdelse 20/11 2017
  • Taastrup
    20. til 24. november 201720/11 - 24/11 2017
Dette ITIL® intermediate kursus fører kursisten ind i de praktiske aspekter af ITIL Service livscyklus og processer, som er knyttet til Release, kontrol og validering af Services og serviceleverancen.
Dette kursus har hovedfokus på de operationelle procesaktiviteter og supportmetoder samt tilgangen til at eksekvere disse processer i et praktisk, gennemførligt læringsmiljø.
Kurserne laves som et samarbejde mellem en række anerkendte danske ITIL® Kursusudbydere.

DKK8.100 kr

Online kursus: IT Infrastructure Library (ITIL®) 2011 Edition Foundation Syllabus exam Collection

Nr. 72756 P
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Få de rette værktøjer til at udvikle IT Service Management kompetencer med ITIL®. Online kursus kollektion vil give dig det fulde indblik i ITIL® Foundation – og vil forberede dig til den endelige certificering i ITIL® Foundation. Kurset er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kurset i 365 dage.

DKK5.900 kr

IT Service Management ISO/IEC 2000 Foundation Bridge

Nr. 87899 A
NYT
1 dags kursus
Næste afholdelse 22/6 2017
  • Taastrup
    22. juni 201722/6 2017
  • Taastrup
    24. august 201724/8 2017
  • Taastrup
    5. oktober 201705/10 2017
  • Taastrup
    7. december 201707/12 2017
Lær, hvordan du matcher dine ITIL-processer op imod ISO/IEC 2000. Du får værktøjer, der synliggør din virksomheds arbejde og kvalitet af ITIL Service Management via ISO/IEC 2000. Kurset fokuserer på, at du personligt opnår højt niveau af viden om ISO/IEC 20000, der matcher certificeringen IT Service Management Foundation Bridge.

DKK10.900 kr

ITIL® Foundation - in English

Nr. 87909 A
NYT
3 dages kursus
Næste afholdelse 7/6 2017
  • Taastrup
    7. til 9. juni 201707/6 - 09/6 2017
  • Taastrup
    2. til 4. oktober 201702/10 - 04/10 2017
  • Taastrup
    11. til 13. december 201711/12 - 13/12 2017
Get the basic knowledge about the main principles and mindset behind ITIL Best Practise for IT Service Management, together with an understanding of the structure and basic concepts of ITIL. This course is thought in English. You will get a good knowledge of the ITIL terminology and be trained in process thinking and process improvement. The course gives you competencies at Foundation level, according to ITIL version 3, 2011 Edition. You may complete the course with a certification from Danish IT Society on the last day of the course. The cost of certification is not included in the course price.

DKK2.200 kr

Online kursus: ITIL® 2011 Edition Overview

Nr. 72876 P
NYT
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Bliv introduceret til ITIL, få forståelse for, hvordan din organisation kan høste udbyttet af metoderne, og få indsigt i de forskellige certificeringsmuligheder. Kurserne er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kursuspakken i 365 dage.

DKK10.650 kr

Online kursus: ITIL® 2011 Edition Operational Support

Nr. 72877 P
NYT
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Denne kursuspakke introducerer dig til de praktiske aspekter af ITIL Service livscyklus og processer, som er knyttet til operationel support og analyse af Services. Kurserne er på ITIL® intermediate niveau. Kurserne er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kursuspakken i 365 dage.

Deltagelse er gratis

Gratis webinar: ITIL® - info og overblik

Nr. 87562 A
1 dags webinar
Næste afholdelse 19/5 2017
  • Webinar
    19. maj 201719/5 2017
  • Webinar
    11. august 201711/8 2017
  • Webinar
    12. oktober 201712/10 2017
Deltag på et gratis webinar om ITIL®, og få et indblik i, hvorfor det er verdens eneste anerkendte Best Practise for IT Service Management, hvordan ITIL® kan hjælpe med at opnå en professionel IT-drift, og hvordan du kan blive certificeret.
Webinaret varer en time.

Deltagelse er gratis

Gratis webinar: ITIL® Practitioner

Nr. 87780 A
1 dags webinar
Næste afholdelse 18/5 2017
  • Webinar
    18. maj 201718/5 2017
  • Webinar
    9. august 201709/8 2017
  • Webinar
    26. oktober 201726/10 2017
Deltag i dette gratis webinar, hvor vi gennemgår den nye ITIL® publikation 'ITIL® Practitioner' og giver en forsmag på det nye kursus og tilhørende certificering. Webinaret varer en time.

Hvad er ITIL?

ITIL er forkortelsen for IT Infrastructure Library. ITIL er den mest udbredte best practice metode inden for IT Service Management, og er baseret på mange års undersøgelser af best practice i de mest effektive IT-organisationer i verden, både offentlige og private.

ITIL beskriver, hvordan IT-ressourcer skal organiseres for at levere forretningsmæssig værdi ved at dokumentere processer, procedure, opgaver, funktioner og roller.

Hvad er fordelene ved ITIL?

  • Skaber en fælles referenceramme gennem sprogbrug og begreber på tværs af leverandører og kunder
  • Definerer de nødvendige roller
  • Er med til at sikre at fokus er på kundens ønsker og behov
  • Forudsigelige og konsekvente processer ved brugen af Best Practice processer
  • Bedre udnyttelse af kompetencer og erfaringer
  • Reducerede omkostninger

ITIL kursus

Er du på udkig efter et kursus i ITIL, findes der to niveauer:

  • Foundation
  • Practitioner

Der findes også en række specialiserede kurser inden for de forskellige områder af ITIL.

ITIL certificering

Certificeringen er både en fordel for dig og da din virksomhed, hvor du får bevis på dine kompetencer, og din arbejdsplads da de overfor kunder og samarbejdspartnere kan dokumentere, at medarbejdernes faglige niveau er i top. Tilmeld dig derfor din ITIL certificering i dag.