Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

ITIL® kurser

Lær hvordan du professionelt planlægger og styrer virksomhedens IT Service Management opgaver med kurser i ITIL®.

ITIL® er best practice for IT Service Management, som bruges af tusinder af organisationer verden over.

På alle ITIL® kurser bliver der undervist af kompetente specialister. Vi har ITIL® kurser på både dansk og engelsk og mulighed for certificering.

The ITIL® Accredited Training Organization logo is a trade mark of AXELOS Limited

Læs mere
Alle priser er ekskl. moms
Alle priser er ekskl. moms
  • Afholdelsesgaranti
  • Ledige pladser
  • Fyldt

DKK10.900 kr

ITIL® Foundation

Nr. 88751 A
3 dages kursus
Næste afholdelse 12/12 2018
  • Taastrup
    12. til 14. december 201812/12 - 14/12 2018
  • Taastrup
    16. til 18. januar 201916/1 - 18/1 2019
  • Aarhus
    18. til 20. marts 201918/3 - 20/3 2019
  • Taastrup
    8. til 10. april 201908/4 - 10/4 2019
Vis flere datoer
Få den grundlæggende viden om hovedprincipperne og tankegangen bag ITIL® Best Practices for IT Service Management, samt en forståelse for ITIL strukturen og de basale koncepter. Du får et godt kendskab til ITIL terminologien og bliver klædt på til at tænke i processer og procesforbedringer. Kurset giver dig kompetencer på Foundation niveau, i henhold til ITIL version 3, 2011 Edition. Kurset kan afsluttes med en certificering på den sidste kursusdag. Prisen for certificering er ikke indeholdt i kursusprisen.
For courses in English, please go to the bottom of this page.

DKK20.800 kr

ITIL® Practitioner

Nr. 87729 A
4 dages kursus
Næste afholdelse 25/3 2019
  • Taastrup
    25. til 28. marts 201925/3 - 28/3 2019
  • Taastrup
    17. til 20. juni 201917/6 - 20/6 2019
  • Aarhus
    9. til 12. september 201909/9 - 12/9 2019
  • Taastrup
    25. til 28. november 201925/11 - 28/11 2019
På kurset får du praktiske færdigheder i ITIL®, og kurset er et oplagt valg, hvis du har deltaget på ITIL Foundation. Hvor der på Foundation var fokus 'hvad' og 'hvorfor', er der på Practitionerkurset fokus på, 'hvordan' man arbejder med processer og procesforbedringer i ITIL Best Practices for IT Service Management. Kurset har fokus på den praktiske tilgang til brugen af ITIL.

DKK3.600 kr

ITIL® Overblik

Nr. 87596 A
1 dags kursus
Næste afholdelse 14/1 2019
  • Taastrup
    14. januar 201914/1 2019
  • Taastrup
    1. maj 201901/5 2019
  • Taastrup
    4. september 201904/9 2019
  • Taastrup
    13. november 201913/11 2019
Få viden om, hvordan ITIL® kan bidrage til bedre IT Service leverancer, bedre udnyttelse af ressourcerne, tættere dialog mellem forretningen og IT, og bedre forståelse for IT’s rolle i organisationen.
Kurset gennemgår hovedprincipperne og tankegangen i ITIL som en struktureret Best Practice tilgang og sætter ITIL i perspektiv, inklusive baggrunden, rammerne og anvendelsesområderne.
Du får desuden et godt overblik over indholdet i ITIL - strukturen, hovedområderne og terminologien. Desuden gennemgås ITIL’s nøglebegreber, samt alle de væsentligste ITIL processer og funktioner.

DKK8.100 kr

Online kursus: IT Infrastructure Library (ITIL®) 2011 Edition Foundation Syllabus exam Collection

Nr. 72756 P
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Få de rette værktøjer til at udvikle IT Service Management kompetencer med ITIL®. Online kursus kollektion vil give dig det fulde indblik i ITIL® Foundation – og vil forberede dig til den endelige certificering i ITIL® Foundation. Kurset er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kurset i 365 dage.

DKK2.200 kr

Online kursus: ITIL® 2011 Edition Overview

Nr. 72876 P
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Bliv introduceret til ITIL®, få forståelse for, hvordan din organisation kan høste udbyttet af metoderne, og få indsigt i de forskellige certificeringsmuligheder. Kurserne er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kursuspakken i 365 dage.

DKK10.650 kr

Online kursus: ITIL® 2011 Edition Operational Support

Nr. 72877 P
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Denne kursuspakke introducerer dig til de praktiske aspekter af ITIL Service livscyklus og processer, som er knyttet til operationel support og analyse af Services. Kurserne er på ITIL® intermediate niveau. Kurserne er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kursuspakken i 365 dage.

DKK13.100 kr

Online kursus: Customer Service Collection

Nr. 72797 P
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Få adgang til en omfattende kollektion af værktøjer til at arbejde med kundeservice fra front-desk og call center kundeservice til ITIL® Foundation og ITIL® Intermediate. Kurset er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kurset i 365 dage.

Deltagelse er gratis

Gratis webinar: ITIL® - info og overblik

Nr. 87562 A
1 dags webinar
Ingen planlagte afholdelser
  • Ingen planlagte afholdelser
Deltag på et gratis webinar om ITIL®, og få et indblik i, hvorfor det er verdens eneste anerkendte Best Practise for IT Service Management, hvordan ITIL® kan hjælpe med at opnå en professionel IT-drift, og hvordan du kan blive certificeret.
Webinaret varer en time.

Deltagelse er gratis

Gratis webinar: ITIL® Practitioner

Nr. 87780 A
1 dags webinar
Næste afholdelse 11/12 2018
  • Webinar
    11. december 201811/12 2018
Deltag i dette gratis webinar, hvor vi gennemgår den nye ITIL® publikation 'ITIL® Practitioner' og giver en forsmag på det nye kursus og tilhørende certificering. Webinaret varer en time.

DKK14.800 kr

VeriSM™ Foundation

Nr. 90049 A
NYT
3 dages kursus
Næste afholdelse 10/12 2018
  • Taastrup
    10. til 12. december 201810/12 - 12/12 2018
  • Taastrup
    4. til 6. februar 201904/2 - 06/2 2019
  • Taastrup
    24. til 26. april 201924/4 - 26/4 2019
  • Aarhus
    13. til 15. maj 201913/5 - 15/5 2019
Vis flere datoer
Få overblik over din organisations eksisterende rammeværktøjer. VeriSM™ er en Service Management tilgang, der understøtter virksomhedens digitalisering. Med VeriSM bliver organisationen hjulpet til at arbejde fleksibelt, fokusere på forretningsværdi og forstå de mange progressive metoder, der er til rådighed.

Deltagelse er gratis

Gå-hjem-møde, VeriSM™ - Service Management i en digital verden

Nr. 90126 A
1 dags gå-hjem-møde
Næste afholdelse 16/1 2019
  • Taastrup
    16. januar 201916/1 2019
VeriSM bygger på principper inden for flere forskellige domæner, og er skabt for at hjælpe organisationer med at ”væve” de forskellige praksisser og principper sammen til en sammenhængende model, som fungerer for den enkelte organisation.
Deltag gratis på denne eftermiddag hvor du med garanti lærer nyt. Gå-hjem-mødet er fra kl. 16.30 - 18.00.
Reni Friis vil med dynamik og nærvær guide dig ind i VeriSM-universet.

DKK3.995 kr

Succesfuld Incident management

Nr. 90269 A
NYT
1 dags kursus
Næste afholdelse 15/3 2019
  • Taastrup
    15. marts 201915/3 2019
  • Taastrup
    21. juni 201921/6 2019
Sagsløsning i praksis – med anerkendte metoder fra ITIL® Lær om de konkrete og anerkendte teknikker til at hjælpe dine brugere hurtigst muligt og på den mest effektive måde. Når du er færdig med kurset, kan du følge best practice for en af de allervigtigste processer i IT Support – nemlig incident processerne.

DKK3.995 kr

Optimal videndeling i service desken

Nr. 90270 A
NYT
1 dags kursus
Næste afholdelse 22/3 2019
  • Taastrup
    22. marts 201922/3 2019
  • Taastrup
    28. juni 201928/6 2019
Få nye værktøjer til knowledge management i Service desken. Lær konkrete metoder til videndeling/knowledge management. Metoderne kan bruges både til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management, så dagligdagens support forbedres i forhold til hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv.

 

®

ITIL® er forkortelsen for IT Infrastructure Library. ITIL er den mest udbredte best practice metode inden for IT Service Management, og er baseret på mange års undersøgelser af best practice i de mest effektive IT-organisationer i verden, både offentlige og private. ITIL er leverandøruafhængig og skalérbar.

ITIL beskriver, hvordan IT-ressourcer skal organiseres for at levere forretningsmæssig værdi ved at dokumentere processer, procedure, opgaver, funktioner og roller.

®

  • Skaber en fælles referenceramme gennem sprogbrug og begreber på tværs af leverandører og kunder
  • Definerer de nødvendige roller
  • Er med til at sikre at fokus er på kundens ønsker og behov
  • Forudsigelige og konsekvente processer ved brugen af Best Practice processer
  • Bedre udnyttelse af kompetencer og erfaringer
  • Reducerede omkostninger

®

Er du på udkig efter et kursus i ITIL, findes der flere niveauer:

Model - ITIL

  • Foundation
  • Intermediate
  • Managing Across The Lifecycle

På Teknologisk Institut udbyder vi ITIL Foundation og ITIL Practitioner. Derudover har vi et 1-dagskursus i ITIL Overblik.

Vi afholder gerne firmakurser, hvis I er flere fra samme firma, der skal samme vej.

Du kan blive certificeret både i ITIL Foundation og ITIL Practitioner.

®

Certificeringen er både en fordel for dig og da din virksomhed, hvor du får bevis på dine kompetencer, og din arbejdsplads da de overfor kunder og samarbejdspartnere kan dokumentere, at medarbejdernes faglige niveau er i top. Tilmeld dig derfor din ITIL certificering i dag.

®

Vi lever i et internationaliseret samfund, hvor mange organisationer benytter engelsk som koncernsprog og ofte har mange forskellige nationaliteter ansat. Hos Teknologisk Institut udbyder vi derfor mange af vores kurser på engelsk.

Kan du ikke finde det kursus du ønsker på ovenstående link, er du velkommen til at kontakte Kursusadministrationen på +45 72 20 30 00.

VeriSM

 

Få overblik over din organisations eksisterende rammeværktøjer. VeriSM™ er en Service Management tilgang, der understøtter virksomhedens digitalisering. Med VeriSM bliver organisationen hjulpet til at arbejde fleksibelt, fokusere på forretningsværdi og forstå de mange progressive metoder, der er til rådighed.