Kurser

ITIL® kurser

Lær hvordan du professionelt planlægger og styrer virksomhedens IT Service Management opgaver med kurser i ITIL®.

ITIL® er best practice for IT Service Management, som bruges af tusinder af organisationer verden over.

På alle ITIL® kurser bliver der undervist af kompetente specialister. Vi har ITIL® kurser på både dansk og engelsk og mulighed for certificering.

The ITIL® Accredited Training Organization logo is a trade mark of AXELOS Limited

Læs mere
Alle priser er ekskl. moms
Alle priser er ekskl. moms
  • Afholdelsesgaranti
  • Ledig plads

DKK8.999 kr
 

ITIL® 4 Foundation

Nr. 90359 A
2 dages kursus
Næste afholdelse 3/5 2021
  • Aarhus
    3. til 4. maj 202103/5 - 04/5 2021
  • Taastrup
    17. til 18. maj 202117/5 - 18/5 2021
  • Virtuelt kursus
    3. til 4. juni 202103/6 - 04/6 2021
  • Taastrup
    16. til 17. juni 202116/6 - 17/6 2021
Vis flere datoer
Lær om ITIL® 4 og få en forståelse for ITIL® 4’s service management framework og koncepter. Du introduceres til styringen af moderne IT-understøttede services og der er særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi. Kurset varer 2 dage, og du får eksamensvoucher, så du kan tage den tilhørende certificering online, når du vil. For courses in English, please go to the bottom of this page.

DKK3.995 kr
 

Succesfuld Incident Management

Nr. 90269 A
1 dags kursus
Næste afholdelse 14/6 2021
  • Taastrup
    14. juni 202114/6 2021
  • Taastrup
    6. september 202106/9 2021
  • Taastrup
    26. november 202126/11 2021
Sagsløsning i praksis – med anerkendte metoder fra ITIL® Lær om de konkrete og anerkendte teknikker til at hjælpe dine brugere hurtigst muligt og på den mest effektive måde. Når du er færdig med kurset, kan du følge best practice for en af de allervigtigste processer i IT Support – nemlig incident processerne.

DKK3.995 kr
 

Optimal videndeling i service desken

Nr. 90270 A
1 dags kursus
Næste afholdelse 11/6 2021
  • Taastrup
    11. juni 202111/6 2021
  • Taastrup
    17. september 202117/9 2021
  • Taastrup
    29. november 202129/11 2021
Få nye værktøjer til knowledge management i Service desken. Lær konkrete metoder til videndeling/knowledge management. Metoderne kan bruges både til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management, så dagligdagens support forbedres i forhold til hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv.

DKK9.995 kr
 

SDComm© - Kommunikationsuddannelsen for Service desk medarbejdere

Nr. 90561 A
3 dages kursus
Næste afholdelse 22/9 2021
  • Taastrup
    22. til 24. september 202122/9 - 24/9 2021
Lær at udvikle en effektiv Service desk, der skaber værdi for brugerne. Som Service desk medarbejder kan det svært at efterleve krav om øget effektivitet samtidig med at bevare et højt serviceniveau. På 3 dage lærer du at yde den optimale service ud fra bruger og situation. Og du kan gøre det gennem let anvendelige teknikker, som er lige til at bruge, når du kommer hjem.

DKK13.999 kr
 

ITIL® 4 Create, Deliver & Support

Nr. 90861 P
NYT
3 dages kursus
Næste afholdelse 2/6 2021
  • Ballerup
    2. til 4. juni 202102/6 - 04/6 2021
Lær, hvordan du bruger ITIL® 4’s principper til at bygge, levere og supportere service value streams. Modulet dækker de helt centrale aktiviteter, som enhver service management og/eller digital organisation bør have under kontrol. Ligesom udvikling af nye services også dækkes.

 

Hvad er ITIL® 4?

ITIL ® 4 er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk til at levere gode digitalt understøttede services. ITIL 4 bygger på mere end 30 års ITSM-erfaringer, der er opsamlet, konsolideret og opdateret af IT-professionelle fra mange forskellige forretningsområder.

ITIL 4 har udviklet sig til at levere en end-to-end Digital Operating Model og Service Value Chain, der dækker leverance og vedligeholdelse af IT- og digitale services. I den nye ITIL 4 er også integreret DevOps, Lean IT og agil udvikling

Hvad er fordelene ved ITIL®?

  • Skaber en fælles referenceramme gennem sprogbrug og begreber på tværs af leverandører og kunder
  • Definerer de nødvendige roller
  • Er med til at sikre at fokus er på kundens ønsker og behov
  • Forudsigelige og konsekvente processer ved brugen af Best Practice processer
  • Bedre udnyttelse af kompetencer og erfaringer
  • Reducerede omkostninger

ITIL® kursus

Er du på udkig efter et kursus i ITIL, findes der flere niveauer:

  • ITIL® 4 Foundation
  • ITIL Specialist
  • ITIL Strategist
  • ITIL Leader
  • ITIL Master

På Teknologisk Institut udbyder vi ITIL® 4 Foundation, ITIL v. 3 og Practitioner. Derudover har vi et 1-dagskursus i ITIL Overblik.

Vi afholder gerne firmakurser på både dansk og engelsk, hvis I er flere fra samme firma, der skal samme vej.

Du kan blive certificeret både i ITIL 4 Foundation og ITIL Practitioner.

ITIL® certificering

Certificeringer er både en fordel for dig og din virksomhed. Du får bevis på dine kompetencer, og din arbejdsplads kan, overfor kunder og samarbejdspartnere, dokumentere at medarbejdernes faglige niveau er i top. Tilmeld dig derfor din ITIL certificering i dag!

Vores ITIL®-kurser udbydes på engelsk

Vi lever i et internationaliseret samfund, hvor mange organisationer benytter engelsk som koncernsprog og ofte har mange forskellige nationaliteter ansat. Hos Teknologisk Institut udbyder vi derfor mange af vores kurser på engelsk.

Kan du ikke finde det kursus du ønsker på ovenstående link, er du velkommen til at kontakte Kursusadministrationen på +45 72 20 30 00.