Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

ITIL® kurser

Lær hvordan du professionelt planlægger og styrer virksomhedens IT Service Management opgaver med kurser i ITIL®.

ITIL® er best practice for IT Service Management, som bruges af tusinder af organisationer verden over.

På alle ITIL® kurser bliver der undervist af kompetente specialister. Vi har ITIL® kurser på både dansk og engelsk og mulighed for certificering.

The ITIL® Accredited Training Organization logo is a trade mark of AXELOS Limited

Læs mere
Alle priser er ekskl. moms
Alle priser er ekskl. moms
  • Afholdelsesgaranti
  • Ledig plads

DKK8.999 kr
 

ITIL® 4 Foundation

Nr. 90359 A
2 dages kursus
Næste afholdelse 3/2 2020
  • Taastrup
    3. til 4. februar 202003/2 - 04/2 2020
  • Taastrup
    24. til 25. februar 202024/2 - 25/2 2020
  • Aarhus
    27. til 28. februar 202027/2 - 28/2 2020
  • Taastrup
    12. til 13. marts 202012/3 - 13/3 2020
Vis flere datoer
Lær om ITIL® 4 og få en forståelse for ITIL® 4’s service management framework og koncepter. Du introduceres til styringen af moderne IT-understøttede services og der er særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi.
Kurset varer 2 dage, og du får eksamensvoucher, så du kan tage den tilhørende certificering online, når du vil. For courses in English, please go to the bottom of this page.

Pris efter aftale

ITIL® 4 Foundation BRIDGE

Nr. 90358 A
1 dags kursus
Kontakt os for datoer.
  • Afholdelser oprettes efter behov og tilbydes også som firmakursus.
På kun 1 dag får du den viden, der skal til for få opgraderet dit ITIL® v3 Foundation certifikat til ITIL® 4 Foundation. Vi lægger vægt på forskelle og ligheder i forhold til ITIL® v3 samt naturligvis nyheder i ITIL 4. Når kurset er omme, er du klar til at gennemføre din ITIL® 4 Foundation certificering.

DKK3.999 kr
 

ITIL® Overblik

Nr. 87596 A
1 dags kursus
Næste afholdelse 22/4 2020
  • Aarhus
    22. april 202022/4 2020
  • Taastrup
    27. maj 202027/5 2020
  • Taastrup
    30. september 202030/9 2020
  • Kolding
    1. oktober 202001/10 2020
Vis flere datoer
Få viden om, hvordan ITIL® 4 kan bidrage til bedre IT Service leverancer, bedre udnyttelse af ressourcerne, tættere dialog mellem forretningen og IT, og bedre forståelse for IT’s rolle i organisationen.
Vi gennemgår hovedelementerne og tankegangen i ITIL som en struktureret Best Practice tilgang og sætter ITIL i perspektiv, inklusive baggrunden, rammerne og anvendelsesområderne.
Du får desuden et godt overblik over indholdet i ITIL 4- strukturen, hovedområderne og terminologien. Desuden gennemgås ITIL’s nøglebegreber, samt alle de væsentligste ITIL Practices.

Pris efter aftale

ITIL® Foundation v3

Nr. 88751 A
3 dages kursus
Tilbydes som firmakursus.
  • Tilbydes som firmakursus.
Du får et godt kendskab til ITIL ® terminologien og bliver klædt på til at tænke i processer og procesforbedringer. ITIL er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk for at levere gode digitalt understøttede services.Kurset giver dig kompetencer på Foundation niveau, i henhold til ITIL version 3. Kurset kan afsluttes med en certificering på den sidste kursusdag. Prisen for certificering er ikke indeholdt i kursusprisen.
For courses in English, please go to the bottom of this page.

Pris efter aftale

VeriSM™ Foundation

Nr. 90049 A
3 dages kursus
Tilbydes som firmakursus.
  • Tilbydes som firmakursus.
Få overblik over din organisations eksisterende rammeværktøjer. VeriSM™ er en Service Management tilgang, der understøtter virksomhedens digitalisering. Med VeriSM bliver organisationen hjulpet til at arbejde fleksibelt, fokusere på forretningsværdi og forstå de mange progressive metoder, der er til rådighed.

DKK3.995 kr
 

Succesfuld Incident management

Nr. 90269 A
1 dags kursus
Næste afholdelse 18/8 2020
  • Taastrup
    18. august 202018/8 2020
Sagsløsning i praksis – med anerkendte metoder fra ITIL® Lær om de konkrete og anerkendte teknikker til at hjælpe dine brugere hurtigst muligt og på den mest effektive måde. Når du er færdig med kurset, kan du følge best practice for en af de allervigtigste processer i IT Support – nemlig incident processerne.

DKK3.995 kr
 

Optimal videndeling i service desken

Nr. 90270 A
1 dags kursus
Næste afholdelse 3/4 2020
  • Taastrup
    3. april 202003/4 2020
  • Taastrup
    16. oktober 202016/10 2020
Få nye værktøjer til knowledge management i Service desken. Lær konkrete metoder til videndeling/knowledge management. Metoderne kan bruges både til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management, så dagligdagens support forbedres i forhold til hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv.

DKK10.999

Online kursus: ITIL® 2011 Edition Operational Support

Nr. 72877 P
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Denne kursuspakke introducerer dig til de praktiske aspekter af ITIL® Service livscyklus og processer, som er knyttet til operationel support og analyse af Services. Kurserne er på ITIL® intermediate niveau. Kurserne er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kursuspakken i 365 dage.

DKK8.999

Online kursus: ITIL® 4 Foundation

Nr. 90502 P
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Få de rette værktøjer til at udvikle IT Service Management kompetencer med ITIL® 4. Denne online kursuskollektion vil give dig et godt indblik i ITIL® 4 Foundation – og vil forberede dig til certificeringen i ITIL® 4 Foundation. Kurset er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kurset i 365 dage.

DKK9.995 kr
 

SDComm© - Kommunikationsuddannelsen for Service desk medarbejdere

Nr. 90561 A
NYT
3 dages kursus
Næste afholdelse 27/4 2020
  • Taastrup
    27. til 29. april 202027/4 - 29/4 2020
  • Taastrup
    26. til 29. oktober 202026/10 - 29/10 2020
Lær at udvikle en effektiv Service desk, der skaber værdi for brugerne. Som Service desk medarbejder kan det svært at efterleve krav om øget effektivitet samtidig med at bevare et højt serviceniveau. På 3 dage lærer du at yde den optimale service ud fra bruger og situation. Og du kan gøre det gennem let anvendelige teknikker, som er lige til at bruge, når du kommer hjem.

DKK11.499 kr
 

Effektiv IT-undervisning

Nr. 90566 A
NYT
2 dages kursus
Næste afholdelse 9/3 2020
  • Taastrup
    9. til 10. marts 202009/3 - 10/3 2020
  • Taastrup
    14. til 15. maj 202014/5 - 15/5 2020
  • Taastrup
    20. til 21. august 202020/8 - 21/8 2020
  • Taastrup
    30. nov. til 1. dec. 202030/11 - 01/12 2020
Du underviser internt eller eksternt i forskellige IT-applikationer. Eller du skal til at gøre det. Og du vil gerne blive god eller bedre til at holde et kursus, hvor der er en rød tråd, og hvor det gennemgåede giver mening for deltagerne.

DKK5.999 kr
 

Effektiv IT-support

Nr. 90567 A
NYT
1 dags kursus
Næste afholdelse 2/3 2020
  • Taastrup
    2. marts 202002/3 2020
  • Taastrup
    4. juni 202004/6 2020
  • Taastrup
    22. september 202022/9 2020
  • Taastrup
    6. november 202006/11 2020
Du supporter dine kollegaer og kunder i et eller flere IT-programmer. Kender du det, at dem du supporterer, kontakter dig igen med de samme problemer? At de ikke kan huske, hvad du fortalte dem, de skulle gøre? Eller måske kender du det, at brugerne ikke helt er med på dine faglige termer og har svært ved at forstå det, du mener? Hvis ja, så er dette kursus din mulighed for at kvalificere din support yderligere.

 

Hvad er ITIL® 4?

ITIL ® 4 er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk til at levere gode digitalt understøttede services. ITIL 4 bygger på mere end 30 års ITSM-erfaringer, der er opsamlet, konsolideret og opdateret af IT-professionelle fra mange forskellige forretningsområder.

ITIL 4 har udviklet sig til at levere en end-to-end Digital Operating Model og Service Value Chain, der dækker leverance og vedligeholdelse af IT- og digitale services. I den nye ITIL 4 er også integreret DevOps, Lean IT og agil udvikling

Hvad er fordelene ved ITIL®?

  • Skaber en fælles referenceramme gennem sprogbrug og begreber på tværs af leverandører og kunder

  • Definerer de nødvendige roller

  • Er med til at sikre at fokus er på kundens ønsker og behov

  • Forudsigelige og konsekvente processer ved brugen af Best Practice processer

  • Bedre udnyttelse af kompetencer og erfaringer

  • Reducerede omkostninger

ITIL® kursus

Er du på udkig efter et kursus i ITIL, findes der flere niveauer:

  • ITIL® 4 Foundation
  • ITIL Specialist
  • ITIL Strategist
  • ITIL Leader
  • ITIL Master

På Teknologisk Institut udbyder vi ITIL® 4 Foundation, ITIL v. 3 og Practitioner. Derudover har vi et 1-dagskursus i ITIL Overblik.

Vi afholder gerne firmakurser på både dansk og engelsk, hvis I er flere fra samme firma, der skal samme vej.

Du kan blive certificeret både i ITIL 4 Foundation og ITIL Practitioner.

ITIL® certificering

Certificeringer er både en fordel for dig og din virksomhed. Du får bevis på dine kompetencer, og din arbejdsplads kan, overfor kunder og samarbejdspartnere, dokumentere at medarbejdernes faglige niveau er i top. Tilmeld dig derfor din ITIL certificering i dag!

Vores ITIL®-kurser udbydes på engelsk

Vi lever i et internationaliseret samfund, hvor mange organisationer benytter engelsk som koncernsprog og ofte har mange forskellige nationaliteter ansat. Hos Teknologisk Institut udbyder vi derfor mange af vores kurser på engelsk.

Kan du ikke finde det kursus du ønsker på ovenstående link, er du velkommen til at kontakte Kursusadministrationen på +45 72 20 30 00.

VeriSM

 

Få overblik over din organisations eksisterende rammeværktøjer. VeriSM™ er en Service Management tilgang, der understøtter virksomhedens digitalisering. Med VeriSM bliver organisationen hjulpet til at arbejde fleksibelt, fokusere på forretningsværdi og forstå de mange progressive metoder, der er til rådighed.