Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

ITIL® kurser

Lær hvordan du professionelt planlægger og styrer virksomhedens IT Service Management opgaver med kurser i ITIL®.

ITIL® er best practice for IT Service Management, som bruges af tusinder af organisationer verden over.

På alle ITIL® kurser bliver der undervist af kompetente specialister. Vi har ITIL® kurser på både dansk og engelsk og mulighed for certificering.

The ITIL® Accredited Training Organization logo is a trade mark of AXELOS Limited

Læs mere
Alle priser er ekskl. moms
Alle priser er ekskl. moms
  • Afholdelsesgaranti
  • Ledige pladser
  • Fyldt

DKK10.900 kr

ITIL® Foundation

Nr. 88751 A
3 dages kursus
Næste afholdelse 22/8 2018
  • Taastrup
    22. til 24. august 201822/8 - 24/8 2018
  • Taastrup
    17. til 19. september 201817/9 - 19/9 2018
  • Aarhus
    3. til 5. oktober 201803/10 - 05/10 2018
  • Taastrup
    7. til 9. november 201807/11 - 09/11 2018
Vis flere datoer
Få den grundlæggende viden om hovedprincipperne og tankegangen bag ITIL Best Practices for IT Service Management, samt en forståelse for ITIL strukturen og de basale koncepter. Du får et godt kendskab til ITIL terminologien og bliver klædt på til at tænke i processer og procesforbedringer. Kurset giver dig kompetencer på Foundation niveau, i henhold til ITIL version 3, 2011 Edition. Kurset kan afsluttes med en certificering på den sidste kursusdag. Prisen for certificering er ikke indeholdt i kursusprisen.
Mere end 1.100 andre kursister har allerede dygtiggjort sig og er blevet skarpere på principperne indenfor ITIL med kurset ITIL® Foundation. For courses in English, please go to the bottom of this page.

DKK20.800 kr

ITIL® Practitioner

Nr. 87729 A
4 dages kursus
Næste afholdelse 10/9 2018
  • Aarhus
    10. til 13. september 201810/9 - 13/9 2018
  • Taastrup
    26. til 29. november 201826/11 - 29/11 2018
På kurset får du praktiske færdigheder i ITIL®, og kurset er et oplagt valg, hvis du har deltaget på ITIL Foundation. Hvor der på Foundation var fokus 'hvad' og 'hvorfor', er der på Practitionerkurset fokus på, 'hvordan' man arbejder med processer og procesforbedringer i ITIL Best Practices for IT Service Management. Kurset har fokus på den praktiske tilgang til brugen af ITIL.

DKK3.600 kr

ITIL® Overblik

Nr. 87596 A
1 dags kursus
Næste afholdelse 14/11 2018
  • Taastrup
    14. november 201814/11 2018
Få viden om, hvordan ITIL® kan bidrage til bedre IT Service leverancer, bedre udnyttelse af ressourcerne, tættere dialog mellem forretningen og IT, og bedre forståelse for IT’s rolle i organisationen.
Kurset gennemgår hovedprincipperne og tankegangen i ITIL som en struktureret Best Practice tilgang og sætter ITIL i perspektiv, inklusive baggrunden, rammerne og anvendelsesområderne.
Du får desuden et godt overblik over indholdet i ITIL - strukturen, hovedområderne og terminologien. Desuden gennemgås ITIL’s nøglebegreber, samt alle de væsentligste ITIL processer og funktioner.

DKK8.100 kr

Online kursus: IT Infrastructure Library (ITIL®) 2011 Edition Foundation Syllabus exam Collection

Nr. 72756 P
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Få de rette værktøjer til at udvikle IT Service Management kompetencer med ITIL®. Online kursus kollektion vil give dig det fulde indblik i ITIL® Foundation – og vil forberede dig til den endelige certificering i ITIL® Foundation. Kurset er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kurset i 365 dage.

DKK9.800 kr

JIRA Administrator

Nr. 90127 P
NYT
2 dages kursus
Næste afholdelse 22/8 2018
  • Taastrup
    22. til 23. august 201822/8 - 23/8 2018
  • Aarhus
    8. til 9. oktober 201808/10 - 09/10 2018
  • Taastrup
    26. til 27. november 201826/11 - 27/11 2018
Lær de administrative områder i JIRA og kom dybere ned i, hvordan JIRA-brugeres løbende ønsker til processoptimering konfigureres i JIRA. På kurset har vi fokus på helheden, hvor der på den ene side er et ønske om at opretholde en god administrativ styring af JIRA-instansen, så den ikke støver til, samtidig med at det også skal være muligt for JIRA-brugerne at få understøttet deres behov.

DKK4.900 kr

JIRA service desk

Nr. 89060 P
1 dags kursus
Næste afholdelse 3/12 2018
  • Taastrup
    3. december 201803/12 2018
Dette kursus vil give dig en solid introduktion til JIRA service desk. Du lærer, hvordan den konfigureres samt en række best practice eksempler på, hvordan funktionaliteten bedst muligt udnyttes. Jira service desk er blevet populær, fordi den tilbyder en brugervenlig og simpel service desk, som er integreret med de øvrige værktøjer fra Atlassian. JIRA Service desk er ITIL-certificeret og fuldt integrerbar med Confluence som knowledge base.

DKK2.200 kr

Online kursus: ITIL® 2011 Edition Overview

Nr. 72876 P
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Bliv introduceret til ITIL, få forståelse for, hvordan din organisation kan høste udbyttet af metoderne, og få indsigt i de forskellige certificeringsmuligheder. Kurserne er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kursuspakken i 365 dage.

DKK10.650 kr

Online kursus: ITIL® 2011 Edition Operational Support

Nr. 72877 P
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Denne kursuspakke introducerer dig til de praktiske aspekter af ITIL Service livscyklus og processer, som er knyttet til operationel support og analyse af Services. Kurserne er på ITIL® intermediate niveau. Kurserne er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kursuspakken i 365 dage.

DKK13.100 kr

Online kursus: Customer Service Collection

Nr. 72797 P
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Få adgang til en omfattende kollektion af værktøjer til at arbejde med kundeservice fra front-desk og call center kundeservice til ITIL® Foundation og ITIL® Intermediate. Kurset er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kurset i 365 dage.

Deltagelse er gratis

Gratis webinar: ITIL® - info og overblik

Nr. 87562 A
1 dags webinar
Næste afholdelse 4/9 2018
  • Webinar
    4. september 201804/9 2018
  • Webinar
    6. november 201806/11 2018
Deltag på et gratis webinar om ITIL®, og få et indblik i, hvorfor det er verdens eneste anerkendte Best Practise for IT Service Management, hvordan ITIL® kan hjælpe med at opnå en professionel IT-drift, og hvordan du kan blive certificeret.
Webinaret varer en time.

Deltagelse er gratis

Gratis webinar: ITIL® Practitioner

Nr. 87780 A
1 dags webinar
Næste afholdelse 5/9 2018
  • Webinar
    5. september 201805/9 2018
  • Webinar
    11. december 201811/12 2018
Deltag i dette gratis webinar, hvor vi gennemgår den nye ITIL® publikation 'ITIL® Practitioner' og giver en forsmag på det nye kursus og tilhørende certificering. Webinaret varer en time. Vi afholder nu kurset for mere end 2. år i træk!

DKK14.800 kr

VeriSM™ Foundation

Nr. 90049 A
NYT
3 dages kursus
Næste afholdelse 12/11 2018
  • Taastrup
    12. til 14. november 201812/11 - 14/11 2018
  • Aarhus
    19. til 21. november 201819/11 - 21/11 2018
  • Taastrup
    10. til 12. december 201810/12 - 12/12 2018
Få overblik over din organisations eksisterende rammeværktøjer. VeriSM™ er en Service Management tilgang, der understøtter virksomhedens digitalisering. Med VeriSM bliver organisationen hjulpet til at arbejde fleksibelt, fokusere på forretningsværdi og forstå de mange progressive metoder, der er til rådighed. Kurset er incl. eksamen, som ligger på dag 3.

Deltagelse er gratis

Gå-hjem-møde, VeriSM™ - Service Management i en digital verden

Nr. 90126 A
1 dags kursus
Næste afholdelse 19/9 2018
  • Taastrup
    19. september 201819/9 2018
VeriSM bygger på principper inden for flere forskellige domæner, og er skabt for at hjælpe organisationer med at ”væve” de forskellige praksisser og principper sammen til en sammenhængende model, som fungerer for den enkelte organisation.
Deltag gratis på denne eftermiddag hvor du med garanti lærer nyt. Gå-hjem-mødet er fra kl. 16.30 - 18.00.
Reni Friis vil med dynamik og nærvær guide dig ind i VeriSM-universet.

 

Hvad er ITIL?

ITIL er forkortelsen for IT Infrastructure Library. ITIL er den mest udbredte best practice metode inden for IT Service Management, og er baseret på mange års undersøgelser af best practice i de mest effektive IT-organisationer i verden, både offentlige og private. ITIL er leverandøruafhængig og skalérbar.

ITIL beskriver, hvordan IT-ressourcer skal organiseres for at levere forretningsmæssig værdi ved at dokumentere processer, procedure, opgaver, funktioner og roller.

Hvad er fordelene ved ITIL?

  • Skaber en fælles referenceramme gennem sprogbrug og begreber på tværs af leverandører og kunder
  • Definerer de nødvendige roller
  • Er med til at sikre at fokus er på kundens ønsker og behov
  • Forudsigelige og konsekvente processer ved brugen af Best Practice processer
  • Bedre udnyttelse af kompetencer og erfaringer
  • Reducerede omkostninger

ITIL kursus

Er du på udkig efter et kursus i ITIL, findes der flere niveauer:

Model - ITIL

  • Foundation
  • Intermediate
  • Managing Across The Lifecycle

På Teknologisk Institut udbyder vi ITIL Foundation og ITIL Practitioner. Derudover har vi et 1-dagskursus i ITIL Overblik.

Vi afholder gerne firmakurser, hvis I er flere fra samme firma, der skal samme vej.

Du kan blive certificeret både i ITIL Foundation og ITIL Practitioner.

ITIL certificering

Certificeringen er både en fordel for dig og da din virksomhed, hvor du får bevis på dine kompetencer, og din arbejdsplads da de overfor kunder og samarbejdspartnere kan dokumentere, at medarbejdernes faglige niveau er i top. Tilmeld dig derfor din ITIL certificering i dag.

Vores ITIL-kurser udbydes på engelsk

Vi lever i et internationaliseret samfund, hvor mange organisationer benytter engelsk som koncernsprog og ofte har mange forskellige nationaliteter ansat. Hos Teknologisk Institut udbyder vi derfor mange af vores kurser på engelsk.

Kan du ikke finde det kursus du ønsker på ovenstående link, er du velkommen til at kontakte Kursusadministrationen på +45 72 20 30 00.