Må vi gemme en cookie?

Vi bruger cookies for at forbedre din oplevelse af vores hjemmeside, målrette indhold samt statistik. Læs mere om cookies

Kurser

Kursusadministration

Brug for hjælp?

  • Gregersensvej 8
  • 2630 Taastrup
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Forskerparken Fyn, Forskerparken 10F
  • 5230 Odense M
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Teknologiparken Kongsvang Allé 29
  • 8000 Aarhus C
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • NordsøcentretPostboks 104
  • 9850Hirtshals
Google MapsApple MapsRejseplanen
  • Gammel Ålbovej 1
  • 6092Sønder Stenderup
Google MapsApple MapsRejseplanen

ITIL® kurser

Lær hvordan du professionelt planlægger og styrer virksomhedens IT Service Management opgaver med kurser i ITIL®.

ITIL® er best practice for IT Service Management, som bruges af tusinder af organisationer verden over.

På alle ITIL® kurser bliver der undervist af kompetente specialister. Vi har ITIL® kurser på både dansk og engelsk og mulighed for certificering.

The ITIL® Accredited Training Organization logo is a trade mark of AXELOS Limited

Læs mere
Alle priser er ekskl. moms
Alle priser er ekskl. moms
  • Afholdelsesgaranti
  • Ledige pladser
  • Fyldt

DKK6.999 kr

ITIL® 4 Foundation

Nr. 90359 A
2 dages kursus
Næste afholdelse 9/9 2019
  • Taastrup
    9. til 10. september 201909/9 - 10/9 2019
  • Aarhus
    2. til 3. oktober 201902/10 - 03/10 2019
  • Taastrup
    28. til 29. oktober 201928/10 - 29/10 2019
  • Taastrup
    21. til 22. november 201921/11 - 22/11 2019
Vis flere datoer
Lær om ITIL® 4 og få en forståelse for ITIL® 4’s service management framework og koncepter. Du introduceres til styringen af moderne IT-understøttede services og der er særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi.
Kurset kan afsluttes med den helt nye ITIL® 4 Foundation certificering. For courses in English, please go to the bottom of this page.

DKK3.999 kr

ITIL® 4 Foundation BRIDGE

Nr. 90358 A
1 dags kursus
Næste afholdelse 2/12 2019
  • Taastrup
    2. december 201902/12 2019
  • Aarhus
    3. december 201903/12 2019
På kun 1 dag får du den viden, der skal til for få opgraderet dit ITIL® v3 Foundation certifikat til ITIL® 4 Foundation. Vi lægger vægt på forskelle og ligheder i forhold til ITIL® v3 samt naturligvis nyheder i ITIL 4. Når kurset er omme, er du klar til at gennemføre din ITIL® 4 Foundation certificering.

DKK3.999 kr

ITIL® Overblik

Nr. 87596 A
1 dags kursus
Næste afholdelse 13/11 2019
  • Taastrup
    13. november 201913/11 2019
  • Taastrup
    22. januar 202022/1 2020
  • Aarhus
    22. april 202022/4 2020
  • Taastrup
    27. maj 202027/5 2020
Vis flere datoer
Få viden om, hvordan ITIL® 4 kan bidrage til bedre IT Service leverancer, bedre udnyttelse af ressourcerne, tættere dialog mellem forretningen og IT, og bedre forståelse for IT’s rolle i organisationen.
Vi gennemgår hovedelementerne og tankegangen i ITIL som en struktureret Best Practice tilgang og sætter ITIL i perspektiv, inklusive baggrunden, rammerne og anvendelsesområderne.
Du får desuden et godt overblik over indholdet i ITIL 4- strukturen, hovedområderne og terminologien. Desuden gennemgås ITIL’s nøglebegreber, samt alle de væsentligste ITIL Practices.

DKK10.999 kr

ITIL® Foundation v.3

Nr. 88751 A
3 dages kursus
Næste afholdelse 6/11 2019
  • Taastrup
    6. til 8. november 201906/11 - 08/11 2019
  • Taastrup
    2. til 4. december 201902/12 - 04/12 2019
Du får et godt kendskab til ITIL ® terminologien og bliver klædt på til at tænke i processer og procesforbedringer. ITIL er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk for at levere gode digitalt understøttede services.Kurset giver dig kompetencer på Foundation niveau, i henhold til ITIL version 3. Kurset kan afsluttes med en certificering på den sidste kursusdag. Prisen for certificering er ikke indeholdt i kursusprisen.
For courses in English, please go to the bottom of this page.

Deltagelse DKK 0 

Webinar: ITIL® - info og overblik

Nr. 87562 A
1 dags webinar
Næste afholdelse 5/9 2019
  • Webinar
    5. september 201905/9 2019
Deltag på et webinar om ITIL® 4, og få et indblik i, hvorfor det er verdens eneste anerkendte Best Practise for IT Service Management, hvordan ITIL® kan hjælpe med at opnå en professionel IT-drift, og hvordan du kan blive certificeret.
Webinaret varer en time.

Pris efter aftale

ITIL® Practitioner

Nr. 87729 A
4 dages kursus
Tilbydes som firmakursus.
  • Tilbydes som firmakursus.
På kurset får du praktiske færdigheder i ITIL®, og kurset er et oplagt valg, hvis du har deltaget på ITIL Foundation. Hvor der på Foundation var fokus på 'hvad' og 'hvorfor', er der på Practitionerkurset fokus på, 'hvordan' man arbejder med processer og procesforbedringer i ITIL Best Practices for IT Service Management. Kurset har fokus på den praktiske tilgang til brugen af ITIL.

DKKPris efter aftale kr

VeriSM™ Foundation

Nr. 90049 A
3 dages kursus
Tilbydes som firmakursus.
  • Taastrup
    17. til 19. september 201917/9 - 19/9 2019
  • Aarhus
    25. til 27. november 201925/11 - 27/11 2019
  • Taastrup
    9. til 11. december 201909/12 - 11/12 2019
Få overblik over din organisations eksisterende rammeværktøjer. VeriSM™ er en Service Management tilgang, der understøtter virksomhedens digitalisering. Med VeriSM bliver organisationen hjulpet til at arbejde fleksibelt, fokusere på forretningsværdi og forstå de mange progressive metoder, der er til rådighed.

DKK3.995 kr

Succesfuld Incident management

Nr. 90269 A
1 dags kursus
Næste afholdelse 4/10 2019
  • Taastrup
    4. oktober 201904/10 2019
  • Taastrup
    6. januar 202006/1 2020
  • Taastrup
    18. august 202018/8 2020
Sagsløsning i praksis – med anerkendte metoder fra ITIL® Lær om de konkrete og anerkendte teknikker til at hjælpe dine brugere hurtigst muligt og på den mest effektive måde. Når du er færdig med kurset, kan du følge best practice for en af de allervigtigste processer i IT Support – nemlig incident processerne.

DKK3.995 kr

Optimal videndeling i service desken

Nr. 90270 A
1 dags kursus
Næste afholdelse 3/4 2020
  • Taastrup
    3. april 202003/4 2020
  • Taastrup
    16. oktober 202016/10 2020
Få nye værktøjer til knowledge management i Service desken. Lær konkrete metoder til videndeling/knowledge management. Metoderne kan bruges både til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management, så dagligdagens support forbedres i forhold til hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv.

DKK10.999 kr

Online kursus: ITIL® 2011 Edition Operational Support

Nr. 72877 P
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Denne kursuspakke introducerer dig til de praktiske aspekter af ITIL® Service livscyklus og processer, som er knyttet til operationel support og analyse af Services. Kurserne er på ITIL® intermediate niveau. Kurserne er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kursuspakken i 365 dage.

DKK8.499 kr

Online kursus: IT Infrastructure Library (ITIL®) 2011 Edition Foundation Syllabus exam Collection

Nr. 72756 P
365 dages online kursus
Online adgang
  • Få adgang til online kurset
Få de rette værktøjer til at udvikle IT Service Management kompetencer med ITIL®. Online kursus kollektion vil give dig det fulde indblik i ITIL® Foundation – og vil forberede dig til den endelige certificering i ITIL® Foundation. Kurset er på engelsk og foregår online, når det passer dig. Du har adgang til online kurset i 365 dage.

 

Hvad er ITIL® 4?

ITIL ® 4 er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk til at levere gode digitalt understøttede services. ITIL 4 bygger på mere end 30 års ITSM-erfaringer, der er opsamlet, konsolideret og opdateret af IT-professionelle fra mange forskellige forretningsområder.

ITIL 4 har udviklet sig til at levere en end-to-end Digital Operating Model og Service Value Chain, der dækker leverance og vedligeholdelse af IT- og digitale services. I den nye ITIL 4 er også integreret DevOps, Lean IT og agil udvikling

Hvad er fordelene ved ITIL®?

  • Skaber en fælles referenceramme gennem sprogbrug og begreber på tværs af leverandører og kunder

  • Definerer de nødvendige roller

  • Er med til at sikre at fokus er på kundens ønsker og behov

  • Forudsigelige og konsekvente processer ved brugen af Best Practice processer

  • Bedre udnyttelse af kompetencer og erfaringer

  • Reducerede omkostninger

ITIL® kursus

Er du på udkig efter et kursus i ITIL, findes der flere niveauer:

  • ITIL® 4 Foundation
  • ITIL Specialist
  • ITIL Strategist
  • ITIL Leader
  • ITIL Master

På Teknologisk Institut udbyder vi ITIL® 4 Foundation, ITIL v. 3 og Practitioner. Derudover har vi et 1-dagskursus i ITIL Overblik.

Vi afholder gerne firmakurser på både dansk og engelsk, hvis I er flere fra samme firma, der skal samme vej.

Du kan blive certificeret både i ITIL 4 Foundation og ITIL Practitioner.

ITIL® certificering

Certificeringer er både en fordel for dig og din virksomhed. Du får bevis på dine kompetencer, og din arbejdsplads kan, overfor kunder og samarbejdspartnere, dokumentere at medarbejdernes faglige niveau er i top. Tilmeld dig derfor din ITIL certificering i dag!

Vores ITIL®-kurser udbydes på engelsk

Vi lever i et internationaliseret samfund, hvor mange organisationer benytter engelsk som koncernsprog og ofte har mange forskellige nationaliteter ansat. Hos Teknologisk Institut udbyder vi derfor mange af vores kurser på engelsk.

Kan du ikke finde det kursus du ønsker på ovenstående link, er du velkommen til at kontakte Kursusadministrationen på +45 72 20 30 00.

VeriSM

 

Få overblik over din organisations eksisterende rammeværktøjer. VeriSM™ er en Service Management tilgang, der understøtter virksomhedens digitalisering. Med VeriSM bliver organisationen hjulpet til at arbejde fleksibelt, fokusere på forretningsværdi og forstå de mange progressive metoder, der er til rådighed.