3 gode grunde til at tage på kursus i ITIL®

Eva Frisdahl Staal

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 17 46.

To personer foran en computer

3 gode grunde til at tage på kursus i ITIL®

4 min.

Arbejder du med ledelse og styring af IT-services? ITIL® er et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk til at levere gode digitalt understøttede services. Rammeværket hjælper dig med at afgøre, hvordan IT-ressourcer skal organiseres for at kunne levere forretningsmæssig værdi ved at dokumentere processer, procedurer, opgaver, funktioner og roller. 

Uanset om du allerede arbejder med ITIL® - eller først skal til det nu - så er der mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus på Teknologisk Institut. Her får du derfor 3 gode grunde til at deltage på et ITIL®-kursus:

1. Øg din effektivitet og arbejdsglæde

Der er en grund til, at ITIL® er en af de mest udbredte best practice-metoder inden for IT Service Management. Med et kursus får du redskaber og øvelse i at bruge ITIL® til dine serviceoperationer, så du kan bruge mere tid og fokus på kunde- og brugeroplevelsen fremfor tekniske problemer. ITIL® kan skabe rammerne for en mere effektiv og produktiv arbejdsdag, hvilket i sidste ende kan være med til at øge din generelle arbejdsglæde.

2. Udvid dit netværk 

Når du deltager i et ITIL®-kursus på Teknologisk Institut, får du god mulighed for personlig sparring med underviseren, men også med de andre deltagere på kurset. På den måde møder du nye mennesker, som deler din faglige interesse. Efteruddannelse er altså en god vej til at få nye bekendtskaber og kontakter, som du kan trække på i dit arbejdsliv.

3. Styrk din markedsværdi

Med et ITIL®-kursus i bagagen får du nye kompetencer og evner, som du kan bruge til at booste dit CV. ITIL® er det mest populære rammeværk for succesfulde og effektive IT-operationer, og det bruges af tusindvis af organisationer verden over. Derfor er et ITIL®-kursus noget, der pynter rigtig godt på dit CV.

Det er ikke kun dig, der får gavn af et kursus i ITIL® - det gør din arbejdsplads også! Med nye og forbedrede kompetencer bliver du en endnu større ressource for din chef og dine kollegaer. På den måde står du stærkere i forhold til forfremmelse og til fremtidige lønforhandlinger. 

Sidst, men ikke mindst: Så forbedrer et kursus i ITIL® ikke bare din position på din nuværende arbejdsplads, men det øger også dine muligheder for at få et nyt arbejde i fremtiden. Når du efteruddanner dig inden for ITIL®, viser du fremtidige arbejdsgivere, at du følger med udviklingen og holder dig opdateret med den nyeste viden. Dét er et værdifuldt signal at sende, og det kan være med til at adskille dig fra andre kandidater, hvis du en dag i fremtiden søger et nyt job.

Skal du på kursus i ITIL®?

Uanset om du allerede har indgående kendskab til ITIL®, eller først skal til at arbejde med det nu, så finder du et relevant kursus, der matcher dine behov og ønsker på Teknologisk Institut. Se vores brede udvalg her:

Grundlæggende ITIL®-kurser:

ITIL® 4 Foundation

Succesfuld Incident Management

Optimal videndeling i service desken

SDComm© - Kommunikationsuddannelsen for Service desk medarbejdere

Videregående kurser der kræver, at du har en certificering i ITIL® 4: 

ITIL® 4 Create, Deliver & Support

ITIL® 4 High Velocity IT

ITIL® 4 Digital & IT Strategy

ITIL® 4 Direct, Plan & Improve

Har du spørgsmål til ITIL®-kurser og certificeringer?

Kontakt os på 72 20 30 00, og lad os vejlede dig i den rigtige retning.

 

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.