Hvor langt er du på din ITIL®-rejse? Find dit niveau her

Eva Frisdahl Staal

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 17 46.

Tre personer i Service desk

Hvor langt er du på din ITIL®-rejse? Find dit niveau her

5 min.

Der er mange gode grunde til at uddanne sig inden for IT-sproget ITIL®. Men hvordan finder du det helt rigtige kursus til dig? Teknologisk Institut tilbyder et bredt udvalg af kurser på både grundlæggende og videregående niveau. Læs med her, og find ud af, hvilket niveau du starter på! 

ITIL® er det mest populære rammeværk for succesfulde og effektive IT-operationer, og det bruges af tusindvis af organisationer verden over. Metoden henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af IT-services og fungerer som en praktisk guide med beskrivelser af stort set alle typer opgaver. 

Hvad end du skal til at arbejde med ITIL® for første gang eller allerede har en eller flere certificeringer under bæltet, så kan vi hjælpe dig videre på din ITIL®-rejse.

Stå stærkere med en ITIL®-certificering

Der findes fire ITIL®-niveauer med specifikke kurser, der løfter dig fra det ene niveau til det andet. Og du kan tage de fleste af dem hos os på Teknologisk Institut.

ITIL® certification scheme

Det første niveau er ITIL® 4 Foundation. Når du har taget denne certificering, åbnes der op for kurserne på Specialist, Strategist og Leader-niveau.

Når du har gennemført alle ITIL® Specialist og ITIL® Strategist-kurserne, får du titlen ITIL® Managing Professional. Og ved gennemførslen af både Strategist og Leader-kurserne bliver du ITIL® Strategic Leader. Når du har begge disse titler, kan du kalde dig for ITIL® Master, som er det højeste niveau inden for ITIL®.

Find det rigtige ITIL®-kursus til dig

Undervisningen og udbyttet varierer fra kursus til kursus. Det er derfor vigtigt at finde det helt rigtige kursus, der matcher dine behov og ønsker. I den følgende oversigt giver vi dig det fulde overblik over alle vores ITIL®-kurser, så du nemt kan finde ud af, hvilket kursus der er mest relevant for dig.

Foundation

Er ITIL® nyt for dig? Så skal du starte med et af vores fire grundlæggende kurser:

ITIL® 4 Foundation

  • Kurset for dig, der arbejder med IT-services, og som ønsker at lære om ITIL® 4’s service og management framework og koncepter for at optimere og lette dit daglige arbejde. Kurset forløber over to dage og afsluttes med en eksamen, hvor du bliver certificeret i ITIL® 4 Foundation. Herefter kan du videreuddanne dig inden for ITIL® og avancere til andre niveauer.

Behøver du ikke nødvendigvis en certificering i ITIL®, men ønsker nye redskaber og kompetencer til at strukturere, effektivisere og lette dit arbejde med brugere og kunder i IT-Support, Service-desk, Help-desk eller hotline, så er et eller flere af de følgende tre kurser noget for dig!

Successful Incident Management 

  • Kurset er relevant for dig, der arbejder, eller skal til at arbejde, med sagsløsning i en supportrolle. Lær at bruge ITIL®’s anerkendte metoder til sagsløsning i praksis. På kurset får du metoderne til at strukturere din hverdag og til at følge eller forbedre jeres interne processer, så du kan hjælpe dine brugere hurtigt og effektivt. Du behøver ikke at kende til ITIL® for at deltage på kurset, og du vil gennem undervisningen blive ført igennem relevante termer og begreber. Kurset varer én dag.

Optimal vidensdeling i service desken

  • Ønsker du at få nye redskaber til knowledge management i Service desken? Du lærer konkrete metoder til knowledge management, som kan bruges til personlig vidensopsamling og til at forbedre hele afdelingens knowledge management, så I kan forbedre jeres service og skabe hurtigere og mere konkrete løsninger til jeres brugere og jer selv. Kurset tager to dage at gennemføre med mulighed for certificering.

SDComm© - Kommunikationsuddannelsen for Service desk medarbejdere

  • Kurset er for dig der er ny eller erfaren medarbejder i Service desk, IT Support, Help desk eller hotline. Få specifikke metoder til at udvikle dig selv og dine kommunikative evner, som du nemt kan integrere i din dagligdag. Lær at yde den optimale service og skabe gode brugeroplevelser uanset brugertypen og situationen. Kurset varer tre dage og kan afsluttes med certificering, hvis du ønsker det. 

ITIL® Specialist

Har du allerede en certificering i ITIL® 4 Foundation og er klar til at klatre videre op ad ITIL®-stigen? Så er disse ITIL® Specialist kurser måske dit næste trin:

ITIL® 4 Create, Deliver & Support

  • Lær at bruge ITIL® 4’s principper til at bygge, levere og supportere service value streams. Du bliver taget igennem udvikling af nye services, samt de helt centrale aktiviteter, som enhver service management og digital organisation bør have styr på. Kurset er for dig, der f.eks. arbejder praktisk med drift og support af digitale services eller har end-to-end leveranceansvar. Kurset varer tre dage og afsluttes med en certificering.

ITIL® 4 High Velocity IT

  • For dig der er ansvarlig for digitale services, og som ønsker at lære at arbejde videre med ITIL® 4’s principper for automatisering og agilitet, så du kan levere hurtige og robuste IT-services. Kurset fokuserer på at give dig redskaberne til hurtigt at levere produkter og services, der skaber maksimal værdi for kunder og dig selv. Kurset tager tre dage og afsluttes med, at du bliver certificeret i High Velocity IT.

ITIL® Strategist

ITIL® 4 Direct, Plan & Improve 

  • Lær om udvikling, drift og understøttelse af IT-afdelingens value streams og practices. Du får praktiske færdigheder til sørge for, at læring og forbedring er en fast del af både strategien og det daglige arbejde. Du bliver klogere på, hvordan de traditionelle metoder kan skiftes ud med Agile og Lean metoder for at hjælpe jer med at skabe de samme resultater hurtigere. Kurset varer tre dage og afsluttes med en certificering.

ITIL® Leader

ITIL® 4 Digital & IT Strategy 

  • Kurset henvender sig til dig, der er leder i en digital organisation, arbejder med IT- og digitale strategier eller har en strategisk rolle i en serviceprovider-organisation. Få værktøjerne til at udvikle og implementere en effektiv IT- og digital strategi, der gør jer i stand til at tackle digital disruption og skabe succes for forretningen. Kurset foregår over tre dage og afsluttes med en certificering.

Har du brug for yderligere vejledning eller information om vores kurser inden for ITIL®, så kontakt os på 72 20 30 00. Eller find en oversigt over vores ITIL®-kurser gennem linket nedenfor.

 

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.