Kurser

1 dags kursus

Optimal videndeling i service desken

11. februar 2022 Taastrup
24. juni 2022 Taastrup
30. september 2022 Taastrup
19. december 2022 Taastrup
DKK  3.995
ekskl. moms
Nr. 90270 A

Få nye værktøjer til knowledge management i Service desken. Lær konkrete metoder til videndeling/knowledge management. Metoderne kan bruges både til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management, så dagligdagens support forbedres i forhold til hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv.

Metoderne tager udgangspunkt i jeres eksisterende tekniske løsninger, og kræver således ikke indkøb af særlige programmer. Når du er færdig med kurset, kan du opbygge vidensartikler med fokus på hurtigere løsning af sager (f.eks. incidents og bestillinger), og du har også lært metoder til strukturering, søgning og opdatering af artikler, uden at det kræver nævneværdigt mere tid i dagligdagen.

Deltagerprofil

Dette kursus henvender sig til dig, der arbejder med viden som afgørende element for din effektivitet. Du sidder måske i en IT support/ Service desk/Help desk – eller også har du til opgave at dokumentere og anvende løsninger og workarounds i anden rolle i IT.

Udbytte

  • Lær konkrete metoder til videndeling/knowledge management
  • Brug metoderne til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management, så dagligdagens support forbedres i forhold til hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv.
  • Metoderne tager udgangspunkt i jeres eksisterende tekniske løsninger, og kræver således ikke indkøb af særlige programmer
  • Lær at opbygge vidensartikler med fokus på hurtigere løsning af sager (f.eks. incidents og bestillinger)
  • Lær metoder til strukturering, søgning og opdatering af artikler, uden at det kræver nævneværdigt mere tid i dagligdagen

Indhold

09.00 – 12.00 Sådan opbygger du brugbare vidensartikler (Best Practice)
  • Grundlæggende intro til knowledge management – hvorfor er det en god ide?
  • SOKA-modellen til at udarbejde og anvende brugbare vidensartikler
  • Typer af artikler (workarounds og vejledninger)
  • Indhold og struktur
  • Søgbarhed og tagging
  • Sprog og fagsprog i vidensartikler
12.00 – 13.00 Frokost
13.00 – 16.00 Sådan opbygger du brugbare vidensartikler (i din egen hverdag)
  • Byg dine egne artikler
  • Faldgruber og udfordringer
  • Hvordan skal artikler udarbejdes i jeres eget system?

Certificering

Ønsker du at afslutte kurset med en certificering, foregår dette på kursets sidste dag.

  • Antal spørgsmål: 20
  • Tid: 30 minutter
  • Format: multiple choice spørgsmål med hjælpemidler

Beståelseskravet er 65% (13 rigtige). Certificeringen koster kr. 995 ex moms, og er ikke indeholdt i kursusprisen. Du kan bestille din certificering ved tilmeldingen til kurset

 
Se vores øvrige kurser indenfor ITIL
23117
Underviser

Johnny Jensen

Johnny har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Expert, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stort erfaring med Service desk og personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Vælg dato

Taastrup
11. februar 2022
Taastrup
24. juni 2022
Taastrup
30. september 2022
Taastrup
19. december 2022

Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

Indtast venligst et validt navn
Tilmelder nyhedsbrev
Tak for din tilmelding
Teknisk fejl

Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk

Vil du vide mere?

3 gode grunde til at tage på kursus i ITIL®

Uanset om du allerede arbejder med ITIL® - eller først skal til det nu - så er der mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus på Teknologisk Institu...

Læs mere