Kurser

1 dags kursus 
Læring inden for et specifikt emne

Optimal videndeling i service desken

19. december 2022 Taastrup
3. februar 2023 Taastrup
23. maj 2023 Taastrup
29. august 2023 Taastrup
DKK  3.995
ekskl. moms
Nr. 90270 A
4,1
Fremragende
7 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.

Få nye værktøjer til knowledge management i Service desken. Lær konkrete metoder til videndeling/knowledge management. Metoderne kan bruges både til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management. Så I kan forbedre dagligdagens support i forhold til hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv.

Styrk jeres videndeling i teamet

Metoderne, du lærer på kurset, tager udgangspunkt i jeres eksisterende tekniske løsninger, og kræver således ikke indkøb af særlige programmer. Når du er færdig med kurset, kan du opbygge vidensartikler med fokus på hurtigere løsning af sager (f.eks. incidents og bestillinger), og du har også lært metoder til strukturering, søgning og opdatering af artikler, uden at det kræver nævneværdigt mere tid i dagligdagen.

Deltagerprofil

Dette kursus er til dig, der arbejder med viden som afgørende element for din effektivitet. Du sidder måske i en IT support/ Service desk/Help desk – eller også har du til opgave at dokumentere og anvende løsninger og workarounds i anden rolle i IT.

Udbytte

  • Lær konkrete metoder til videndeling/knowledge management
  • Få nye metoder til personlig vidensopsamling – og til at forbedre hele afdelingens knowledge management
  • Bliv i stand til at levere hurtigere og mere korrekte løsninger til brugerne og/eller dig selv
  • Lær at opbygge vidensartikler med fokus på hurtigere løsning af sager (f.eks. incidents og bestillinger)
  • Få nye metoder til effektiv strukturering, søgning og opdatering af artikler

Det får du på kurset

Vi sørger for at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære

Efter du har fuldendt kurset, vil du modtage et kursusbevis.

Kursusbevis

Hos Teknologisk Institut bruger vi kun erfarne undervisere.

Erfaren underviser

På kurset får du morgenmad, frokost, snacks og drikkevarer.

Fuld forplejning

Mulighed for at tage certificering.

Certificering / eksamen

På kurset er der indtænkt øvelser og deltagerinddragelse.

Øvelser og inddragelse

Tæt på kursusstedet er der gratis parkering.

Gratis parkering

Indhold

09.00 – 12.00 Sådan opbygger du brugbare vidensartikler (Best Practice)
  • Grundlæggende intro til knowledge management – hvorfor er det en god ide?
  • SOKA-modellen til at udarbejde og anvende brugbare vidensartikler
  • Typer af artikler (workarounds og vejledninger)
  • Indhold og struktur
  • Søgbarhed og tagging
  • Sprog og fagsprog i vidensartikler
12.00 – 13.00 Frokost
13.00 – 16.00 Sådan opbygger du brugbare vidensartikler (i din egen hverdag)
  • Byg dine egne artikler
  • Faldgruber og udfordringer
  • Hvordan skal artikler udarbejdes i jeres eget system?

Anmeldelser af Optimal videndeling i service desken

4,1
 
Fremragende Baseret på 7 anmeldelser
Arrangementer på Teknologisk Institut bliver evalueret af deltagerne. Stjernerne angiver deltagernes gennemsnitlige tilfredshed inden for de sidste 5 år.
Fremragende
Meget godt
Udmærket
Mindre godt
Ikke godt

Certificering

Ønsker du at afslutte kurset med en certificering, foregår dette på kursets sidste dag.

  • Antal spørgsmål: 20
  • Tid: 30 minutter
  • Format: multiple choice spørgsmål med hjælpemidler

Beståelseskravet er 65% (13 rigtige). Certificeringen koster kr. 995 ex moms, og er ikke indeholdt i kursusprisen. Du kan bestille din certificering ved tilmeldingen til kurset.

Se vores øvrige kurser indenfor ITIL.

23117
Underviser

Johnny Jensen

Johnny har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Expert, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stort erfaring med Service desk og personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Vælg dato

Taastrup
19. december 2022
Taastrup
3. februar 2023
Taastrup
23. maj 2023
Taastrup
29. august 2023
Taastrup
22. december 2023

Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

Indtast venligst et validt navn
Tilmelder nyhedsbrev
Tak for din tilmelding
Teknisk fejl

Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk

Vil du vide mere?

3 gode grunde til at tage på kursus i ITIL®

Uanset om du allerede arbejder med ITIL® - eller først skal til det nu - så er der mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus på Teknologisk Institu...

Læs mere