Kurser

3 dages kursus

ITIL® 4 Create, Deliver & Support

7. - 9. marts 2022 Ballerup
DKK  13.999
ekskl. moms
Nr. 90861 P

Lær, hvordan du bruger ITIL® 4’s principper til at bygge, levere og supportere service value streams. Modulet dækker de helt centrale aktiviteter, som enhver service management og/eller digital organisation bør have under kontrol. Ligesom udvikling af nye services også dækkes.

Modulet fokuserer på kombinationen af forskellige value streams og aktiviteter for at udvikle, levere, drifte og supportere digitale produkter og services. Vi ser på practices, metoder og værktøjer, der understøtter ovenstående.

På Create, Deliver and Support gennemgår vi også service performance, ligesom du får en dyb forståelse af servicekvalitet og forbedringsmetoder.

Med viden fra dette modul kan du levere innovative, men også stabile og robuste digitale løsninger til kunder i en verden, hvor der er stadig mere pres på serviceleverandøren.

Deltagerprofil

Dette kursus er målrettet dig, der arbejder praktisk med drift og support af digitale services, ønsker at blive ITIL 4 Managing Professional, er serviceejer, service manager eller har anden rolle med end-to-end leveranceansvar, og til dig, der er service management konsulent.
 

Forudsætninger

Det er en forudsætning, at du har et ITIL 4 Foundation certifikat for at kunne deltage på kurset.
 

Udbytte

  • Udvikle, levere, drifte og supportere IT-services med fokus på værdi for kunder og brugere
  • Planlægge og bygge service value streams målrettet til at udvikle, levere, drifte og supportere services
  • Forstå hvilke ITIL practices, der understøtter udvikling, levering, drift og support af services på tværs af SVS og value streams

Indhold

Value streams målrettet til at udvikle, levere, drifte og supportere services, herunder to konkrete value streams:
  • Value stream for brugersupport

  • Value stream for en ny service

ITIL® practices, der understøtter udvikling, levering, drift og support af services på tværs af SVS og value streams, herunder:
  • Service desk
  • Incident management
  • Problem management
  • Knowledge management
  • Service level management
  • Monitoring and event management
  • Service design
  • Software development and Management
  • Deployment management
  • Release management
  • Service Validation and testing
  • Change Enablement
Udfordringer på tværs af service value system:
  • Organisation og “Integrated/collaborative teams
  • Team kultur og diversitet
  • Udvikling af et “customer-orientated mindset”
  • Medarbejdertilfredshed
  • Værdien af positiv kommunikation
  • Valg af integrerede værktøjet til service management
  • Rapportering og analyse
  • “Collaboration” og workflow
  • Robotic process automation (RPA)
  • Artificial intelligence og machine learning
  • Continuous integration og -delivery/-deployment (CI/CD)
  • Workforce planning
  • Resultatbaseret måling og rapportering
  • Hvordan man arbejder med en “continual improvement”-kultur

ITIL 4 certification scheme

 

Form

Kurset er meget intensivt, og du skal afsætte god tid til forberedelse før kurset. Derudover skal du sikre dig, at du har mulighed for at koncentrere dig om kurset og afsætte flere timer mellem hver kursusdag til repetition og lektier.

Sprog

Kurset afholdes på dansk med engelske kursusmaterialer og engelsk eksamen.

Kursusmateriale

Kursusmaterialer er inkluderet i prisen, og du får adgang til materialet i god tid før kurset.

Materialet er elektronisk, og du skal medbringe din egen PC.

Eksamen

Eksamen er inkluderet i kursusprisen og kan ikke fravælges. Eksamen foregår på kursets sidste dag. Varighed: 90 minutter (dog 113 minutter, hvis dit modersmål ikke er engelsk).

Hjælpemidler er ikke tilladt, dog er det tilladt at bruge ordbog.

Det er en forudsætning, at du har bestået ITIL 4 Foundation eksamen for at kunne deltage i eksamen på dette higher level kursus.

Ved beståelse opnår du certifikatet og titlen “Create, Deliver and Support”.

Bemærk: Eksamen er elektronisk. Husk derfor at medbringe en laptop. Tablet/iPad er desværre ikke understøttet til denne type eksamen.

“The ITIL® courses on this page are offered by Peopleteam ATO of AXELOS Limited.”

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

 
23389
Underviser

Johnny

Undervisningen varetages af Johnny, der har mere end 20 års praktisk erfaring med IT Service Management. Johnny er ITIL Expert, akkrediteret ITIL instruktør og er en særdeles erfaren underviser, ligesom han har stor erfaring med Service desk og personaleledelse. Johnny formår på en særlig måde at gøre stoffet praktisk anvendeligt og nærværende.

Vælg dato

Ballerup
7. - 9. marts 2022

Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

Indtast venligst et validt navn
Tilmelder nyhedsbrev
Tak for din tilmelding
Teknisk fejl

Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk

Vil du vide mere?

3 gode grunde til at tage på kursus i ITIL®

Uanset om du allerede arbejder med ITIL® - eller først skal til det nu - så er der mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus på Teknologisk Institu...

Læs mere