Meget kan gå tabt med den forkerte kommunikation, og meget kan vindes med den rigtige. Derfor er det vigtigt, hvordan du kommunikerer både i tale og på skrift. Mulighederne for misforståelser er mange på en arbejdsplads – med kurset bliver du klædt på til at komme disse i forkøbet.
Både formulering og attitude tæller, når du skal være klar i mælet. I mails og breve balancerer vi mellem formel og uformel tone, og verbalt kan vi nemt misforstå hinanden, hvis kommunikationen ikke er optimal. Ved hjælp af tankevækkende øvelser og sjove eksempler sætter kurset fokus på, hvordan du kommunikerer bedre. I den skriftlige del klart i den rette tone – og i den mundtlige del både ansigt til ansigt og virtuelt.
Kurset henvender sig til alle, som ønsker at blive skarp og sikker i sin kommunikation – på skrift og i tale.
Vi sørger for, at rammerne er i orden, så du kan fokusere på at lære.
Kursusbevis
Erfaren underviser
Maks. 16 deltagere
Fuld forplejning
Øvelser og inddragelse
Materiale på dansk
Undervisning på dansk
Gratis parkering
Super relevant kursus for alle der kommunikerer.- Mads Østerlund Knudsen Danish Agro Machinery A/S
Jeg synes der var et rigtig godt flow og der blev samlet godt op om eftermiddagen på punkter, som vi var kommet med om formiddagen.- Diana Munk Elkær Københavns Kommune
Kurset veksler mellem korte oplæg og små øvelser, så du får mulighed for at øve dig i alt det, du lærer. Du må gerne medbringe din PC.
Line er direktør og uddannet Cand. comm. Med høj energi og god humor har hun i mere end 20 år beriget kursister med viden, værktøjer og teknikker indenfor videndeling og undervisning. Med afsæt i sin store ekspertise inden for kommunikation og formidling har Line en dejlig ligefrem og praksisnær tilgang til læring.
Katrine er cand.mag. i lingvistik med speciale i dansk sprog og grammatik. Hun arbejder som underviser, tekstredaktør og korrekturlæser. Katrines fokus er at lade viden om sprog være et nyttigt redskab for den skrivende. Blandt andet har hun udviklet et online kommakursus hos Dansk Sprognævn og et undervisningsmateriale, der gør det nemt at slå op i Retskrivningsordbogen og få mest ud af den information, der står deri.
Taastrup 19. september 2025 Garantifor afholdelse | |
Aarhus 5. november 2025 | |
Taastrup 22. januar 2026 | |
Aarhus 11. marts 2026 | |
Taastrup 11. juni 2026 |
Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.
Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til kurser@teknologisk.dk
Oplever du dårlig stemning mellem dig og en kollega? Her er 5 tips der kan gøre dig bedre til at håndtere konflikter, når de opstår i dit nærvær.
Læs mereKender du følelsen af utilfredsstillende samtaler? Dialogen er kørt fast og kommunikationen er ude af takt. Her får du 5 gode råd til assertiv kommunikation, så du f...
Når meninger udveksles, er der mulighed for, at der opstår uenighed og konflikter. Læs her, hvad en konflikt er, og hvilke typer konflikter, der findes.
I kommunikation blandt medarbejdere er det vigtigt, at man bruger positive vendinger og holder den gode tone. Læs om de gode råd, Teknologisk Institut har, til en po...
Assertiv kommunikation handler om at kommunikere med respekt for dine egne og for modtagerens følelser, holdninger og synspunkt. Hvis du bruger assertion effektivt i...