Hasle Refractories

Troels Behrenthz Andersen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 16 89.

billede af produktion

Hasle Refractories

Om virksomheden

Den Bornholmske virksomhed HASLE Refractories udvikler, producerer og leverer unikke ildfaste materialer til højtemperaturindustrier. Virksomheden betjener cement-, el-, affalds-, biomasse-, stål-, glas- og papirindustrien.

Udfordring

HASLE Refractories ville gerne tilbyde deres kunder en ”pakke” af service. Altså et fysisk produkt ”pakket ind” i noget, der kunne give deres kunder merværdi. Virksomheden havde allerede kendskab til services, men var interesserede i at udvikle deres forretning yderligere i den retning.

Forløb

I samarbejde med en service-konsulent påbegyndte HASLE Refractories en workshop, hvor én bred vifte af virksomhedens medarbejdere blev samlet, både sælgere, produktudviklere og teknikere.

”Vi fik til opgave at sætte nogle ord på, hvad det er vi er dygtige til og hvad det er vi kan mere end vores produkter” fortæller Karen Bladt, direktør, HASLE Refractories

Resultat

Workshoppen resulterede i en lang række ideer, hvoraf virksomheden valgt at arbejde videre med to af dem. Den ene var at arrangere kundebesøg i virksomheden, den anden at gøre virksomhedens beregningskompetence og specialviden, der ligger bag produkterne, mere synlig for kunderne.

Den tætte dialog giver kunden tryghed og derfor har vi valgt at sætte besøgene i system fremover. Vi betragter det personlige møde som en ny service, der giver både øget salg og øget kundeloyalitet.

- Karen Bladt, direktør, Hasle Refractories
På længere sigt er det tanken, at man vil udskille denne tekniske service som en ydelse, der prissættes separat.