Jesma Vejeteknik

Troels Behrenthz Andersen

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 16 89.

billede af Jesma

Jesma Vejeteknik

Om virksomheden

Jesma Vejeteknik sælger, udvikler, producerer og servicerer vægte og vejesystemer til en lang række brancher og har speciale i store, skræddersyede systemer til bl.a. fiskeindustrien og foderstoffer. Virksomheden har specialistkompetencer inden for dynamisk vejning, hvor de enheder, der skal vejes, er i bevægelse, eksempelvis på et bånd. Virksomheden eksporterer 90 % af sin produktion.

Udfordring

Ledelsen i Jesma Vejeteknik så et potentiale for at udvide virksomhedens allerede eksisterende serviceforretning. ”Jeg startede som servicechef i 2018 og Jesmas direktør Palle Serup og udviklingschef Uffe Sudergaard bad mig kigge nærmere på, hvordan vi kunne udvikle vores serviceforretning”, fortæller Production & Service Manager Jacob Fabrin.

Forløb

I en intern workshop undersøgte Servitize.DK-konsulent Troels B. Andersen og Jesmas topledelsen de service-behov, som virksomheden selv havde en antagelse om at deres kunder måtte have.

Efterfølgende kontaktede Troels et antal udvalgte kunder, for at undersøge, om ovenstående antagelser holdt stik. Det viste sig, at kunderne ønskede flere services, end først antaget.

Alle input blev samlet i et oplæg, som efterfølgende blev gennemarbejdet på endnu en workshop, hvor både servicemedarbejdere og ledelsen deltog.

Resultat

Slutresultatet endte med at blive fire servicekoncepter, der giver kunden mulighed for at vælge det ønskede serviceniveau.

Jesma Vejeteknik lancerede sit nye servicekoncept i slutningen af oktober 2019 og forventer en støt stigning i serviceforretningen i takt med at koncepterne rulles ud til kunder i ind- og udland.

 

Formålet med udviklingen af de fire koncepter er ikke kun at sælge flere services. Vores langsigtede mål er også vigtige. Vi styrker kundeloyaliteten, og gennem en tættere dialog med kunden kan vi høste værdifuld feedback, der hjælper os med at udvikle endnu bedre produkter fremover.

- Jacob Fabrin, Service Manager, Jesma Vejeteknik