Kurser

Nyt365 dages online kursus

Online kursus: ITIL® 4 Foundation

Tilmelding

Få adgang til online kurset.
Tilgængeligt i 365 dage.
DKK  5.499
ekskl. moms
Nr. 91113 A

Onlinekurset giver dig en omfattende introduktion til kernebegreberne i ITIL® 4. Du får forståelse for ITIL 4-principperne, som er et praktisk og fleksibelt grundlag for din organisations digitale transformation. Du introduceres til styringen af moderne IT-understøttede services, og der er særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi. Onlinekurset er på engelsk med engelsk kursusmateriale og certificering.

fordele ved onlinekurser_infografik

Om kurset

ITIL® 4 bidrager med en operationel og end-to-end digital model til levering og drift af produkter og IT services. ITIL® 4 gør det muligt for IT-afdelingen at spille en større og mere afgørende rolle i forbindelse med forretningsstrategien. Derudover giver ITIL® 4 også et overordnet end-to-end perspektiv, der integrerer både DevOps, Lean IT og agil udvikling.

Kurset gennemgår de grundlæggende elementer i ITIL® med udgangspunkt i livscyklussen for en service. Og da ITIL® er en meget omfangsrig Best Practice, vil kurset vil først og fremmest give dig et overblik over det omfattende stofområde.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af IT-services.

Kurset er blandt andet relevant for, alle IT-professionelle, der indgår i organisationens serviceprocesser, IT-ledere, procesejere og -managere, projektledere, enterprisearkitekter, service- og kundeansvarlige, samt service management konsulenter.

Forudsætninger

Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men det er en god idé at have en generel forståelse for hverdagen i en IT-organisation.

Udbytte

  • Forstå nøglebegreberne i ITIL service management
  • Forstå, hvordan ITIL's vejledende principper kan hjælpe organisationer med at indføre og tilpasse ITIL-servicestyring
  • Forstå de fire dimensioner af ITIL service management
  • Forstå komponenterne i ITIL Service Value System
  • Forstå nøglebegreberne for løbende forbedringer (Continual improvement)

Du kommer igennem følgende indhold

  • Introduction and overview over ITIL
  • Key concepts and terminologi for service management
  • Four dimensions of service management
  • Service value system
  • Introduction to practices
  • Purpose of 11 practices and some definitions
  • Introduction to seven key practices in detail
  • Continual improvement
  • Change control
  • Incident management
  • Service request management
  • Service desk
  • Service level management
  • Simulator to exam
 
 

Teknologisk Instituts online kursuspakke

Med Teknologisk Instituts online kursuspakke får du en solid undervisningspakke, der består af:
  • 12 måneders adgang til interaktive og involverende moduler
  • Adgang til faglig sparring med vejleder (engelsk)
  • Teknisk support (engelsk)
  • Adgang til at prøveeksamen via simulator
  • Eksamensvoucher
 
Du har undervejs mulighed for at få personlig sparring med vejleder. På denne måde vil du kunne stille dine egne spørgsmål og få individuel vejledning.
Endelig har du i pakken eksamensvoucher, der giver dig mulighed for at tage eksamen, når det passer dig.
 
Du gennemfører kursusmodulerne via din pc eller tablet med lyd og adgang til Internettet. Du kan selv styre, hvornår du vil tage modulerne – og de kan sættes på pause undervejs.
 

Adgang til demo

Hvis du vil se en demo af onlinekurset, kan du klikke her.
 

Sprog

Kurset og eksamen er på engelsk. Sparring med vejleder og teknisk support foregår på engelsk.

Certificering

Du modtager en eksamensvoucher, som du kan benytte til at tage din certificering online. Du kan tage den dagen efter eller, når du synes, du er klar.

Eksamen er det, der kaldes PeopleCert online Proctoring og betyder, at den kan tages, når og hvor det måtte passe dig fra din egen pc.

Du kan læse mere om eksamensformen her.

Praktisk om certificeringen

  • Antal spørgsmål: 40
  • Tid: 75 minutter
  • Format: multiple-choice
Du skal besvare mindst 26 spørgsmål rigtigt (65%) for at bestå certificeringen.
 
Ved beståelse får du et certifikat i ITIL Foundation Certificate in IT Service Management.
 
ITIL ® Foundation Online course on this page are offered by ILX Group an ATO of AXELOS Limited.
 
ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.
 

Tidsforbrug

Denne kursuspakke tager omkring 10–12 timer at gennemføre.

Søgte du et andet online kursus?

Vi tilbyder over 7.000 forskellige online kurser inden for mange forskellige områder.

Kontakt os på tlf. 72203000 eller kurser@teknologisk.dk, så vi kan hjælpe med at imødekomme dit behov.

Læs mere om vores online kurser og se svar på dine spørgsmål (FAQ)

 

Køb online kursus til flere

Er I en afdeling, en hel virksomhed eller blot flere personer, der ønsker adgang til online kurser, så kontakt os og få et tilbud på tlf. 72203000 eller kurser@teknologisk.dk

 
 

 

Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

Indtast venligst et validt navn
Tilmelder nyhedsbrev
Tak for din tilmelding
Teknisk fejl

Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk