
Antropologi (side 2 af 2)
Vælg side
Mennesker i centrum for grønnere teknologi og energieffektiviseringer
For at teknologiske løsninger for alvor skal rykke på klima- og energiområdet, skal de opleves som meningsfulde og lette at tage i brug for både eksperter, medarbejdere og den almene forbruger. Der kan eksistere mange forestillinger om, hvordan en teknologi bør udvikles, men ved at forstå de hverdags- og arbejdssammenhænge, hvor teknologierne skal implementeres og bruges, kan vi hjælpe virksomheder med at udvikle teknologien til de faktiske behov, rutiner og arbejdsgange, der eksisterer i private hjem, i virksomheder, institutioner og offentlige rum.
Hos Teknologisk Institut ser vi derfor bag om tallene og går helt tæt på de mennesker, der bruger og implementerer teknologierne. Gennem inddragelse af brugere, interessenter og fagfolk, dykker vi ned i adfærd, behov og værdier mhp. at identificere uforudsete barrierer og skjulte muligheder for energiomstilling og -optimering.
Det kan vi hjælpe jer med
Gennem inddragelse af brugere, forbrugere, medarbejdere, fagfolk og eksperter, kan vi hjælpe jer med at:
- Omsætte komplekse brugerbehov til teknologiske designkrav
- Gøre energiløsninger mere intuitive og attraktive
- Overvinde barrierer for forandring
- Styrke samarbejdet mellem teknik, ledelse og drift
Nedenfor kan du se en række eksempler på, hvordan vi har hjulpet andre.
Sådan arbejder vi
Kvalitativ indsigt i adfærd og behov
Som antropologer bruger vi interviews, fokusgrupper og observationer til at forstå adfærdsmønstre, behov og opfattelser i forskellige målgrupper. Vi observerer, hvordan målgrupper forstår og interagerer med teknologier i deres hjem, på arbejdspladsen eller i det offentlige rum, og bruger adspurgt data til at skabe en dybere forståelse for deres værdier og årsager til bestemte handlemønstre. Dette bidrager til at skabe et helhedsorienteret og kontekstualiseret indblik i målgruppen.
Kvantificerbare data til at understøtte indsigter
Vi gennemfører desuden spørgeskemaundersøgelser, hvis der er brug for at skabe et kvantificerbart indblik i en given målgruppe.
Skræddersyede undersøgelser til jeres behov
Vi skræddersyr altid vores undersøgelser til jeres behov og tager gerne en snak med jer om, hvordan vi kan hjælpe.