Kurser

Populært2 dages kursus

ITIL® 4 Foundation

13. - 14. december 2021 TaastrupGarantifor afholdelseKun 1 plads tilbage - sidste chance!
27. - 28. januar 2022 Taastrup
7. - 8. februar 2022 Virtuelt kursus
28. februar til 1. marts 2022 Taastrup
DKK  8.999
ekskl. moms
Nr. 90359 A
4,4
Fremragende
138 anmeldelser

Lær om ITIL® 4 og få en forståelse for ITIL® 4’s service management framework og koncepter. Du introduceres til styringen af moderne IT-understøttede services og der er særlig vægt på struktur, grundlæggende koncepter og terminologi. Kurset varer 2 dage, og du får eksamensvoucher, så du kan tage den tilhørende certificering online, når du vil.

ITIL hjælper organisationer og personer til at optimere værdien af IT- og digitale services. ITIL giver tydelige retningslinjer til serviceleverandører, der ønsker at understøtte kundernes og brugerenes digitale behov.
ITIL er både et fælles sprog for IT-professionelle – og et internationalt anerkendt rammeværk for at levere gode digitalt understøttede services. ITIL er samtidig en omfattende og veldokumenteret praktisk guide med beskrivelser af stort set alle typer af opgaver, som en serviceleverandør står overfor.

Deltagerprofil

Kurset henvender sig til alle, der arbejder med ledelse og styring af it-services.
Kurset er blandt andet relevant for, alle IT-professionelle, der indgår i IT-organisationens serviceprocesser, IT-ledere, procesejere og -managere, projektledere, enterprisearkitekter, service- og kundeansvarlige, samt service management konsulenter.

Der er ingen formelle adgangskrav til kurset, men det er en god idé at have en generel forståelse for hverdagen i en IT-organisation. Derudover er det en forudsætning, at du har mulighed for at læse forberedelsesmateriale, som du modtager før kursusstarten.

Indhold

ITIL 4 giver et praktisk og fleksibelt grundlag for organisationens digitale transformation. ITIL 4 bidrager med en operationel og end-to-end digital model til levering og drift af produkter og IT services. ITIL 4 gør det muligt for IT-afdelingen at spille en større og mere afgørende rolle i forbindelse med forretningsstrategien. Derudover giver ITIL 4 også et overordnet end-to-end perspektiv, der integrerer både DevOps, Lean IT og agil udvikling.

Kurset gennemgår de grundlæggende elementer i ITIL med udgangspunkt i livscyklussen for en service. Og da ITIL er en meget omfangsrig Best Practice, vil kurset vil først og fremmest give dig et overblik over det omfattende stofområde.

Du kommer igennem følgende emner:

  • Service Management som fagområde
  • ITIL baggrund, tankegang, nøglebegreber, terminologi
  • De fire dimensioner af Service Management
  • ITIL Guiding Principles
  • ITIL Service Value System og Service Value Chain
  • Activities i Service Value Chain
  • Udvalgte Practises, hvoraf syv gennemgås mere detaljeret

Anmeldelser af ITIL® 4 Foundation

4,4
 
Fremragende Baseret på 138 anmeldelser
Fremragende
Meget godt
Udmærket
Mindre godt
Ikke godt
Jakob var rigtig god. Meget velforberedt, og han havde rigtig meget at byde på - udover kursusmaterialet.
 - Michael Housted Kortsen Energinet.

Kursusmateriale

Kursusmateriale er på dansk og eksamen er på engelsk

Certificering

  • Du modtager en eksamensvoucher, som du kan benytte til at tage din certificering online. Du kan tage den dagen efter eller, når du synes, du er klar.
  • Eksamen er det, der kaldes PeopleCert online Proctoring og betyder, at den kan tages, når og hvor det måtte passe dig fra din egen pc.

    Du kan læse mere om eksamensformen her: https://www.peoplecert.org/ways-to-get-certified/PeopleCert-Online-Proctorin

Praktisk om certificeringen

  • Antal spørgsmål: 40
  • Tid: 75 minutter
  • Format: multiple-choice

Du skal besvare mindst 26 spørgsmål rigtigt (65%) for at bestå certificeringen.

Ved beståelse får du udstedt et certifikat i ITIL Foundation Certificate in IT Service Management.

Teknologisk Institut tilbyder denne certificering som akkrediteret træningsorganisation (ATO) under eksamensinstituttet PeopleCert, som på vegne af AXELOS er ansvarlig for godkendelse af undervisere, auditering af administrative processer samt levering af akkrediteret materiale og eksamener.

ITIL® is a registered trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. The Swirl logo™ is a trade mark of AXELOS Limited, used under permission of AXELOS Limited. All rights reserved.

Underviser

Undervisningen varetages af en erfaren underviser fra Teknologisk Instituts netværk bestående af branchens dygtigste undervisere.

Vælg dato

Taastrup
13. - 14. december 2021 Garanti for afholdelseKun 1 plads tilbage - sidste chance!
Taastrup
27. - 28. januar 2022
Virtuelt kursus
7. - 8. februar 2022
Taastrup
28. februar til 1. marts 2022
Aarhus
14. - 15. marts 2022

Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

Indtast venligst et validt navn
Tilmelder nyhedsbrev
Tak for din tilmelding
Teknisk fejl

Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk

Vil du vide mere?

3 gode grunde til at tage på kursus i ITIL®

Uanset om du allerede arbejder med ITIL® - eller først skal til det nu - så er der mange gode grunde til at øge dine kompetencer med et kursus på Teknologisk Institu...

Læs mere