Kurser

Billede der illustrerer kurset

Ledelse af projektteam og interessenter

Som projektleder skal man kunne lede og motivere projektteam og interessenter. Ofte en vanskelig ledelsesopgave med uformelt ledelsesansvar og mange forskellige interesser.

Rollen som projektleder er krævende, og vi har kurser der kan udvikle dig i rollen som projektleder, og hjælpe dig med at træde i karakter som leder.

Læs mere

Få ny inspiration til din kompetence­udvikling

Unikke tilbud, relevante artikler og nyt om vores kurser og uddannelser.

Indtast venligst et validt navn
Tilmelder nyhedsbrev
Tak for din tilmelding
Teknisk fejl

Der er desværre en systemfejl på nuværende tidspunkt. Du kan alternativt skrive en mail til data@teknologisk.dk

Mere om ledelse af projektteam og interessenter

Når det drejer sig om projektledelse med fokus på teamet og de aktører der er indblandet, handler ens lederskab om at kunne noget med mennesker. At være god til at lede et projektteam handler om at have overblik og kunne facilitere en god proces. Samtidig skal du kunne motivere dit team så de yder deres bedste og kunne løse eventuelle konflikter.

Ledelse af projektteams og interessenter handler blandt andet om

  • Motivation af teamet
  • Tydelig kommunikation
  • Facilitering af processer

Konflikthåndtering og samarbejde

Et succeskriterie for en god proces er godt samarbejde og det er dit ansvar som leder af projektteams at facilitere dette samarbejde og håndterer konflikter. Den gode leder løser ikke kun konflikter i projektteams men forebygger dem, og det er derfor betydningsfuldt med konkrete metoder hertil.

Kommunikation i projekter

Uanset størrelsen af projektteamet er det stærkt nødvendig med en leder, der er god til at kommunikere. Uden tydelig kommunikation bliver processen besværlig, konflikter skabes og effektiviteten daler. Klar kommunikation er derfor altafgørende for projektteamets effektivitet og skal vægtes højt som leder af projekter.