Presse - Pressemeddelelser

Niels  Tradsfeldt

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 27 69.

IPR og strategi

Presse - Pressemeddelelser

Her finder du de seneste pressemeddelelser fra Teknologisk Institut.

Har du spørgsmål, eller mangler du materiale, er du velkommen til at kontakte os på telefon +45 72 20 10 66.

17.08.2015

Klimatilpasning er et hovedtema ved Rørcenterdagene 2017
Rørcenterdagene 2017 afholdes den 14. og 15. juni 2017 i Taastrup og arrangeres af Rørcentret på Teknologisk Institut. Her ventes 4.000 besøgende. Et af hovedtemaerne for Rørcenterdagene 2017 bliver klimatilpasning af de danske byer og skybrudssikring af bygninger.
Ny teknologi skal garantere sikker udvinding af skifergas
Teknologisk Institut indgår i nyt EU projekt som skal udvikle teknikker til overvågning af skifergasboringer i Europa. Teknologien vil sikre, at skifergasproduktion foregår miljømæssigt forsvarligt uden forurening af jord og grundvand.
Nyt center for industriel 3D-print på vej
Med et nyt produktionscenter vil Teknologisk Institut uddanne virksomheder i industriel 3D-print. Med det første center af sin art i Danmark vil Teknologisk Institut uddanne virksomheder i brugen af 3D-print i industrien. Centeret, som åbner i slutningen af 2017, skal demonstrere og udvikle det industrielle potentiale ved 3D-print i metal i produktionen i Danmark. På verdensplan spår Deloitte at markedet for 3D-print vil stige til mere end 20 mia. dollars i 2020.
Udbredelsen af droner er i stærk vækst
Antallet af professionelle drone-operatører er steget med 30 procent på mindre end et år. Samtidig er brugen af droner udvidet til nye formål, viser ny kortlægning fra Teknologisk Institut.