Presse - Pressemeddelelser

Ann Frisenborg Marker

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 30 07.

IPR og strategi

Presse - Pressemeddelelser

Her finder du de seneste pressemeddelelser fra Teknologisk Institut.

Har du spørgsmål, eller mangler du materiale, er du velkommen til at kontakte teamleder Ann Frisenborg Marker på telefon +45 72 20 30 07.

17.08.2015

Detailhandelen skal nedbryde teknologi-barrierer for at overleve
Nu opretter Teknologisk Institut nyt demonstrationscenter, som skal vise det store praktiske potentiale ved intelligente teknologier i butikkerne.
Gennemtestede tangprodukter opnår flot certifikat
To nye tangprodukter til byggeriet har netop opnået det internationalt anerkendte Cradle to Cradle certifikat for unik bæredygtighed. Loop Architects er klar til at bruge tang til isolering
Nyt ekstruderingsanlæg giver nye muligheder for at eksperimentere med struktur og tekstur af fødevarer
I Sdr. Stenderup udenfor Kolding ejer Teknologisk Institut et forsøgsanlæg, hvor der gennem mange år er opbygget ekspertise indenfor forskellige ekstruderingsteknikker med fokus på foder, test af ingredienser og indledende forsøgsproduktioner også af fødevarer.
SolarChill - den direkte vej fra sol til kulde
Miljøvenlige og driftssikre køleskabe drevet med solceller skal være med til at fremme korrekt opbevaring af vacciner og fødevarer i ulande og dermed sikre et mindre spild af varer i klinikker samt hos erhvervsdrivende og i husholdninger. SolarChill er et nystartet internationalt projekt, hvor deltagere som UNICEF, UNEP og Teknologisk Institut m.fl. skal være med til at udvikle og teste den nye teknologi.
Teknologisk Institut indgår samarbejde med Kitchen Collective
Fremover vil kulinariske iværksættere, de såkaldte kitcheneurs, kunne leje sig ind i Foodture Lab via Kitchen Collective. Dermed deles Foodture Lab af flere kitcheneurs på én gang med hurtig og nem adgang til booking. Udlejning og udviklingsforløb til etablerede fødevarevirksomheder går fortsat direkte igennem Teknologisk Institut.