Presse - Pressemeddelelser

Niels  Tradsfeldt

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 27 69.

IPR og strategi

Presse - Pressemeddelelser

Her finder du de seneste pressemeddelelser fra Teknologisk Institut.

Har du spørgsmål, eller mangler du materiale, er du velkommen til at kontakte os på telefon +45 72 20 10 66.

17.08.2015

Analyse: Store økonomiske gevinster venter danske virksomheder, der køber robotter
Flere danske produktionsvirksomheder skal få øjnene op for teknologiske muligheder. En ny analyse viser nemlig, at mange virksomheder kan øge deres årlige profit med mere end tre millioner kroner ved at investere i robotter. 98 procent af 458 adspurgte, danske produktionsvirksomheder vil kunne øge deres årlige profit ved at automatisere, og 16 procent vil kunne øge deres årlige profit med mere end tre millioner kroner.
Big data og sensorer skal skabe bedre slam
Avanceret kamerateknologi fra fødevareindustrien skal optimere behandlingen af slam fra spildevandsanlæg, hvor målet er billigere og mere miljørigtig behandling af slammet.
Byggeriet skal genbruge flere råstoffer
Konference skal afdække den rigtige genanvendelse af råstoffer i byggebranchen – som står for 40 procent af Danmarks råstofforbrug. Genbrug og genanvendelse af råstoffer i byggebranchen har et stort potentiale, fordi sektoren står for 40 procent af Danmarks ressourceforbrug og 30 procent af affaldsproduktion. Men hvis råstofferne genbruges forkert, er der risiko for at bygge af dårligere kvalitet og med forurening af miljøet. Det sættes der fokus på en i en konference.
Fra dronefoto til præcisionssprøjtning
Lovende forsøg med droner og sprøjteteknologi, viser, at det er muligt at målrette sprøjtning mod ukrudt på marker. Resultatet er en høj præcision i tildelingen til gavn for miljøet og planteavlerens bundlinje.
Teknologisk Institut vil styrke udviklingen af ny, dansk velfærdsteknologi
Teknologisk Institut vil styrke udviklingen af ny, dansk velfærdsteknologi
Nyt innovationslab i Odense skal bygge bro mellem danske virksomheder og plejesektoren i udviklingen af ny velfærdsteknologi. Målet er at forbedre teknogierne, styrke brugen af den rigtige velfærdsteknologi hos borgerne samt åbne for øget eksport af dansk velfærdsteknologi. Teknologisk Institut vil med et nyt innovationslaboratorium, CareLab Innovation, styrke udviklingen af ny, dansk velfærdsteknologi.