Presse - Pressemeddelelser

Niels  Tradsfeldt

Jeg er din kontaktperson

Skriv til mig

Indtast venligst et validt navn
Eller dit telefonnummer
Sender besked
Tak for din besked
Vi beklager

På grund af en teknisk fejl kan din henvendelse desværre ikke modtages i øjeblikket. Du er velkommen til at skrive en mail til Send e-mail eller ringe til +45 72 20 27 69.

IPR og strategi

Presse - Pressemeddelelser

Her finder du de seneste pressemeddelelser fra Teknologisk Institut.

Har du spørgsmål, eller mangler du materiale, er du velkommen til at kontakte os på telefon +45 72 20 10 66.

17.08.2015

3D-print skal bredt ud til danske virksomheder
Nyt demonstrations- og videncenter for industriel 3D-print i metal skal gøre det attraktivt for mindre danske virksomheder at anvende 3D-print i deres produktion. Innovationsfonden investerer 35 mio. kr. i projektet. Open labs, workshops og industribesøg hos virksomheder, som allerede har 3D-print under huden er nogle af de initiativer, som AM-LINE-projektet igangsætter fra Teknologisk Institut. Formålet er at brede 3D-print ud til flere danske virksomheder.
Nyt projekt skal fjerne partikler og gasser fra brændeovnsrøg
Partikler fra brændeovnsrøg er skadelige for miljøet og menneskers sundhed. Et nyt projekt, støttet af Miljøstyrelsen, skal undersøge, om man med såkaldt kold plasma kan fjerne gas- og partikelemissioner på en effektiv og billig måde.
Pas på skjult skimmelsvamp
Skimmelsvampepartikler i indeklimaet giver luftvejsgener, hovedpine og træthed. Meget tyder på, at vi reagerer på skimmelsvampevæksten, selv om vi ikke kan se den med det blotte øje.